35-45 Yaş arası bayanlarda çok sık görülüyor

Bayanlarda en yaygın 5 hastalığı ve rehabilitasyon usullerini anlatan Bayan Hastalıkları ve Doğum, jinekolojik Onkoloji Uzmanı Prof. Dr. Cem Baykal bayan hastalıklarına dikkat çekti…

Adet Kumpassızlıkları Sebepleri Nelerdir?

Faize çağındaki bayanlarda sıhhatli adet sıklığı 21 günden sık, 35 günden seyrek olmamalıdır. Bu hudutların dışındaki adet kumpası anormaldir. Nedeninin tespit etilmesi ve rehabilitasyonyle düzenlenmesi gerekir. Çocukluktan ergenliğe geçiş düzeyindeki ilk senelerde ve menopoza girme safhasında kumpas bozulur ve bu doğaldır.

Nasıl rehabilitasyon edilir?

Altta uyuyan meseleye bağlı olarak hormon tertip edici rehabilitasyonlar ile yapılabildiği gibi daha ciddi meselelerde cerrahi gerekebilir. Günümüzde bu tip meseleler için yaşa göre uygulanabilecek hormonlu spiral ya da birkaç gün kullanmak üzere tasarlanacak ilaç rehabilitasyonları da vardır.

Vajinal Akıntılar Sebepleri nelerdir?

Vajinanın enfeksiyonları bakteriyel ya da mantara bağlı olabilir. Hijyen meseleleri ya da bazen fazla hijyenik olma emelli yanlış uygulamalar, çok dar elbiseler dahi enfeksiyonları kolaylaştırabilir.

Nasıl rehabilitasyon edilir?

Hap, vajinal fitil, enfeksiyon biçimindeki uygun antibakteriyel ilaçlarla rehabilitasyon edilir. Bazen vajen florasını tertip ederek ‘iyi bakterilerin yerine konması’ usulü yeterli olabilir.

Çikolata kistleri endometriozis Sebepleri nelerdir?

Çikolata kistleri endometriozis rahim içi döşeyerek bulunması gereken doku tipinin olması gereken bölge dışında da olmasıdır. Ağrı ve kısırlığa yol açabilir. Bazen rastgele bir bulgu vermeyebilir.

Bu gidişatta hekim hastayı izlemeyi seçim edebilir. Bu değerlendirme tetkik, ultrason ve bazı kan testleri ile olabilir. Hastalığın tanısında tek usul karın boşluğunun kamerayla görülmesi ve biyopsi yapılmasıdır. Laparoskopi olarak adlandırılan bu usul genel anesteziyle yapılır. Göbek deliğinden 0.5 santimlik bir netten ince bir kamera sisteminin girmesiyle içerinin görüntülenmesi temeline dayanır.

Kamera sistemi suratlarca kat geliştirme ihtimaline sahip olduğu için en minik anormal dokular dahi araştırılabilir ve biyopsi yapılabilir. Bazen laparoskopi yapmadan hekimin elle vajinal tetkiki sırasında ulaştığı belirtilerle de tanı olası olabilir.

Nasıl rehabilitasyon edilir?

Rehabilitasyonunda üç ana başlıktan bahsedebiliriz.
İlaçlar: Hormonal rehabilitasyon hormon kapsamayan ilaçlar olarak iki başlıktadır.
Cerrahi rehabilitasyon: Laparoskopi ve laparotomi gibi operasyonları kapsar. Kısaca karın boşluğunun büyük kesi olmadan kamerayla görüntülenmesi ya da sezaryen gibi karın boşluğunun açılmasıyla yapılır.
Takviye rehabilitasyonu: Fizyoterapi, psikolojik takviye, nebatsal tıp gibi rehabilitasyonları kapsar.

Miyomlar Nedenleri nelerdir?

Miyomlar iyi mizaçlı urlardır. Makûs mizaçlı sarkom olma olasılığı yüzde 1’den daha azdır. Sıklıkla 35-45 yaşları arasında görülür. Miyomlar hamilelik sırasında çoğalan östrojen seviyeyi sebebiyle gelişebilir fakat lohusalıkta küçülürler. Bu sebeple hamilelik tasarıyı olan miyomlu hasta, bir an evvel hamile kalmalı ve bebeğini uzun vakit emzirmeli.

Nasıl rehabilitasyon edilir?

Miyomun mesken yerine, verdiği belirtilere, sihrime süratine, hastanın yaşına, yakınmasına, doğum yapıp yapmamasına, hamilelik tasarısına göre karar verilir. Misalin rahimin bütün içine yerleşmiş hamilelik tasarlayan ya da kanaması durmayan hastaya miyom alma harekâtı yapılır. Hamilelik temennisi olmayan kanama yapan miyomlar için rahimin alınması önerilir. Kanaması durmayan hastaya hormon rehabilitasyonları, hormonlu spiraller önerilebilir.

Rahim Ağzı Kanseri Sebepleri Nelerdir?

Rahim ağzında büyüyen makûs mizaçlı bir urdur. Serviks kanseri diye de öğrenilir. Rahim ağzı kanseri için en ehemmiyetli neden HPV virüsüdür. Bu kanser HPV ‘ye tutulmamış bayanlarda büyümez. Ancak bayanlarda bağışıklığı baskılayıcı her türlü gidişat rahim ağzı kanserinin büyüme tehlikesinin artırabilir.

Çünkü bağışıklık düşüklüğü HPV ’nin kalıcı enfeksiyon geliştirmesine, kansere dönüşmesine yol açabilir. HPV‘ nin en ehemmiyetli bulaşma yolu korunmasız cinsel ilişkidir. HPV enfeksiyonu kendiliğinden iyileşmezse bir dizi düzeyden geçerek en sonunda kansere dönüşür. Bu süreç takribî 10-15 sene sürer.

Nasıl rehabilitasyon edilir?

Bu kanser cinsi ortaya çıkmadan evvel bu kanserin öncülü olarak ortaya çıkan bazı vaziyetler olabilir. CIN kısaltılmasıyla öğrenilen rahim ağzı kanseri öncülü hastalık grubu, kanserin kendisine göre daha basit rehabilitasyon edilir.

Hastada bu kanser öncülü gidişat tutulmadan gelişimini sürdürür ve kanser haline kazançsa artık operasyon, radyoterapi gibi usullerle rehabilitasyon edilir. Bu sebeple bu kanser cinsini henüz kanser haline gelmeden başlangıç halindeyken tutmak gerekir. Rahim ağzı kanserini kumpaslı tetkik ve smear testi yaptırarak önlemek olasıdır.

“35-45 Yaş arası bayanlarda çok sık görülüyor” üzerine 1 yorum.

1. Verdiginiz bilgiler için teşekkür ediyorum. Ancak bir türlü cvbını alamadığım bir rahatsızlığım var. Bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim. Sorum şu vajina bölgesinde sürekli olarak sivilce sorunu yaşıyorum. Bunun nedenleei veya tedavi yöntemleri ne olabilir ? Şimdiden Tşk ederim esenle kalin