Ailede Şeker Hastalığı Varsa

Şeker Hastalığı Aileden Aileye Geçer Mi?

Ailenizde şeker hastalığı olması anne-baba veya kardeşinde şeker hastalığı olması onlarında ileride şeker hastalığına tutulma olasılığını artırır.

Şeker Hastalığına Tutulmamak İçin Ne Yapmalıyım

Gün içinde vücutsal bir etkinlik alışkanlığının olmaması, Hipertansiyon, Kanda gözetici kolesterolünün az, yağ oranının fazla olması ve kiloluluk gibi etmenler düzenlenebilir. Başka Bir Deyişle şahıslar gün içinde emin bir müddet egzersiz yaparak, kilosunu banale getirerek, kolesterol seviyesini eksiltip iyi kolesterolü artırarak ve tansiyonunu banale getirerek şeker hastalığına yatkınlığını giderebilirler.

Şeker Hastalığı Olanların Uzuvları Hasar Görür mü?

Şeker hastalığı olanların kan şekerlerini iyi ayarlayamamasına bağlı öbür uzuvlar da etkilenmeye başlar. Ufak damarların bozulmasına bağlı en başta göz ve böbrek etkilenip bozulmaya başlar. Ellerde ayaklarda keçeleşme, anlaşma, karıncalanma ve yanma başlar ve yaralar oluşabilir. Büyük damarlarda etkilenip bozulursa kalp hastalıkları, beyin hastalıkları ortaya çıkabilir.

Şeker Hastalığında Kan Şekeri Düşmesi

Bilhassa yaşlı hastaların insülini yaptıktan sonra yemek yemeyi geciktirmesine bağlı kan şekeri çok düşebilir. Tablet kullanan hastalarda da dozun fazla gelmesine bağlı kan şekeri çok düşebilir.

Şeker Hastası Olanların Yapması Gerekenler

Şeker hastalığı olanların her gün akşam uyumadan evvel ellerini ve ayaklarını ılık su ile yıkayıp kurulaması uygundur. El ve ayak tırnaklarını dipten kesmeleri mahzurludur. Kendileri iyi görmüyorsa bir yakını kesmelidir. El ve ayaklarda yanma veya üşüme var diye buza sokma veya sıcak bir yere koymak veya yanaştırmak mahzurludur. Duyu kaybından dolayı el ve ayakları hasar görebilir. Konut içinde terliksiz dolaşmamalıdırlar. Tüm bunlarda emel yara oluşmasını yasaklamaktır. Çünkü oluşan yaralar şeker hastalarında geç iyileşir ve basit enfeksiyon kaparlar.

Şeker Hastalığında Uzuvlar Nasıl Hasar görür?

Gözlerdeki ufak damarlara şeker birikmesine bağlı sağlamlığı eksilir ve minik kanamalar oluşabilir. Sonunda bunlara bağlı âmâlık olabilir. Böbreklerdeki ufak damarlara şeker birikmesine bağlı böbrek proteinleri yakalayamayıp atmaya başlar. Sonunda böbreğin kanı arınma işlkonuti bozulabilir. El ve ayaktaki ufak damarlarda şeker birikmesine bağlı keçeleşme, anlaşma, karıncalanma ve yanma başlar. Hissizlik olur ve buna bağlı oluşan ufak yaralar gelişebilir. Yeniden kalp damarlarında veya beyin damarlarında şeker birikimine bağlı olarak bozulmalar başlayabilir ve kalp krizi veya inme görülebilir.

Egzersiz Yapılması

Egzersiz yapılması şeker hastalığı dahil bir çok hastalıkta nasihat edilir. Zati aktüel yaşamımızda da sıhhatli kalabilmek için egzersiz koşuldur. Şeker hastaları egzersiz yaparak olağan kilolarına gözetirler, kolesterol skonutiyelerini tertip ederler, insülinin daha iyi çalışmasını sağlarlar ve günlük yaşamın streslerine karşı daha iyi dururlar.