Artık Kolay Bir Kan Testi İle Alzheimer Teşhisi 16 Sene Evvelinden Koyulabilecek

En sık görülen demans cinsi olan Alzheimer hastalığının hastaların belleği, fikri ve tavırlarını etkilediği öğreniliyor.

Alzheimer yalnızca hastaları değil yakınlarını da etkileyen cinsten bir hastalık.

2016 yılında Türkiye’de 600 bin Alzheimer hastası olduğu söylenmişti.

Alzheimer sebebiyle yaşamını kaybeden şahısların rakamı, prostat ve meme kanserinin dolayı yaşamını kaybeden şahısların toplamından daha fazla.

Yapılan yeni bir araştırmayla, Alzheimer hastalığının 16 sene evvelinden teşhisinin koyulabileceği görüldü.

Nature Medicine adındaki mecmuada yayımlanan bir yazıda, kandaki nörofilament hafif zincir NfL proteinin seviyesinin ölçümü ile Alzheimer hastalığının teşhisinin seneler evvel koyulabileceği önerildi.

Araştırmanın lideri olan Alman Profesör Mathias Jucker, “Kanınızda ne kadar nörofilament varsa, beyninizde o kadar fazla zarar oluşma tehlikeyi var” dedi.

Rehabilitasyonu

Alzheimer için hala kesin bir rehabilitasyon usulü yok. Öte yandan Mathias Jucker, yeni geliştirilen kan testlerinin muayenehane çalışmalar açısından oldukça verimli olacağına inanıyor.

Jucker, “Alzheimer seneler evvel başlasa da bulguları ancak hastalık ilerleyince görülebiliyor” dedi.

National Institute on Aging’deri aktarılanlara göre araştırma kapsamında 405 bireyin kanındaki nörofilament hafif zincir proteininin kıymetli ölçülmüş.

Alzheimer çalışması hala devam etmekte. Kan testinin yanı sıra beyin tomografisi ve öğrenişsel marifet testleri de yapıldı.

Jucker, “Protein seviyesi ölçülerek seneler evvelinden neler olabileceğini hipotez etmek olası” dedi.

İlerlemesi yasaklanabilir

Britanya Alzheimer Topluluğu’nun baş analisti James Pickett, araştırmaya katılan şahıslardaki genetik bozukluk sebebiyle, hastalığın genetik olma kısmetinin çoğaldığını söyledi.

Queen Mary Üniversitesi’nden Dr. Charles Marshall, CNN’e “Son derece coşku verici bir buluş. Bu sayede hastalık erkenden teşhis edilebilir ve gelişimi yasaklanabilir” dedi.

Çığır açan buluşu tanıdıklarınıza müjdelemeyi unutmayın.