❤ Aşk Vücuduna Ne Yapar?

Herkes aşkın bizi iyi hissettirdiğini biliyor ama bilimsel olarak gerçekte neler olduğunu biliyor muydunuz?

Drsağlık ekibi olarak sizlere, aşkın zihin ve beden üzerinde sahip olduğu en şaşırtıcı ve bilimsel olarak kanıtlanmış etkilerini anlatacağız.

Aşk doğal bir ağrı kesici

Kucaklamanın insanı iyi hissettirdiğini ve rahatlattığını hepimiz biliyoruz. Bununla birlikte, yapılan son araştırmalar, 10-20 saniyelik bir sarılma sırasında oksitosin (beyinde sakinlik hissi oluşturan kimyasal) salgılandığının ve bu salgının ağrılarla, özellikle de baş ağrısıyla mücadele edebildiğini göstermiştir.

Dahası, sevdiğiniz kişinin bir fotoğrafına bakmak bile, dayanıklılık eşiğinizi arttırır ve ağrıyı azaltır (orta düzeyde ağrıda % 40’a ve şiddetli ağrıda % 15’e kadar azaltır). Beynimiz, eşimizin imajını hoş bir oyalama ile ilişkilendirir; bu da her türlü ağrıyı katlanılabilir kılar.

Farklı bir perspektiften, bilim insanları da cinsel uyarının ve özellikle orgazmların ağrıyı engellemede büyük işe yaradığını kanıtlamıştır. Bu özellikle kronik sırt ağrısı, artrit belirtileri ve kramplar için etkilidir.

Aşk kalbinizede iyi geliyor

Çalışmalar sevginin ifadelerinin kalp atış hızınızı yarı yarıya azalttığını gösteriyor. Bu stresli durumlarda daha da etkilidir ve uzun vadede kalp rahatsızlığı riskini azaltır.

Ayrıca, aşk hormonu olarak bilinen ve dünyadaki en şaşırtıcı moleküllerden biri olduğuna inanılan oksitosin, stresinizi azaltır, kan basıncını düşürür, düzenli ve sosyal kaygıları azaltır, benlik saygıyı artırır ve depresyonu önlemeye ve bunlarla savaşmamıza yardımcı olur.

Aşk, vücudunuzun hastalıkla savaşmasına yardımcı olur

Aşkla ilişkili jestler, el ele tutuşmaktan cinsel faaliyete kadar herşey, bağışıklık sistemimizi geliştiren endorfin üretimini arttırır.

Benzer şekilde, sevilen ve fiziksel şartlara sahip olan insanlar, tedaviye daha iyi yanıt verirler ve hastalıklarla savaşmak için daha güçlü bir motivasyona sahip olurlar.

Aşk uykusuzluğunu tedavi eder

Aşk hormonları (oksitosin ve endorfin), stres için sorumlu hormon olan kortizol salınımını ortadan kaldırır, doğal olarak bu sayede daha iyi istirahat edebilirsiniz. Ayrıca, aşkın “hormonları yeniden yapılandırdığı”  bilimsel olarak kanıtlanmış ve iyi bir gece uykusu için en etkili tedavilerden biri olduğu ispatlanmıştır.

Aşk, Kötü alışkanlıkların bağımlılığını azaltır

Opiler, kokain, nikotin, alkol çok bağımlılık yapan maddelerdir ve bunlar vücudumuzdaki dopamin düzeylerini etkiliyorlar. Dopamin, aniden aceleye getirilen zevk ve öforik etkilerden sorumlu hormondur.

Ancak Aşk, dopamine karşı bağımlılığı önleme ve mücadelede en iyi kombinasyonu oluşturan testosteron ve oksitosinin salınmasını da arttırır.

Başka bir deyişle, aşık olmak, hayatınızın, zevkinize ve ihtiyacınız olan alanı doldurur.