Balgam ve İdrar Söktürüyor, Felç Tehlikesini Eksiltiyor, Gutu Yeniyor!

Her tasaya takat olarak öğrenilen kapari çiçeği, uzun senelerdir bir hayli alanda kullanılıyor. Kapari çiçeği natürel olması nedeniyle seçimi çoğaldırıyor. Yemekten sıhhate kadar bir hayli bereketi bulunan kapari çiçeğini yakından tanımaya ne dersiniz?

Kapari veya gebre otu asırlardır kullanılan şifalı bir nebattır. Öyle ki Evliya Çelebi dahi Seyahatnamesi’nde kapariden bahsetmiştir. Hem yaprakları, hem çiçekleri hem de tomurcukları kullanılır ama daha çok konserve biçiminde turşusu ülkemizde yaygın olarak satılır.

Kapari çok olağanüstü bir nebattır. Kısırlıktan basura, gut hastalığından mide problemlerine kadar her tasaya takat. Ama en çok da MS hastalığına şifa… Yapılan araştırmalar neticeyi kapari nebatının MS hastalığına %80 faaliyeti olduğuna tespit etildi. Türkiye’de de yetişen bu nebat ulus tarafından çok fazla bilinmektedir.

MS hastalığı rehabilitasyonunda Kapari nebatının kullanımı

MS hastalığı beyindeki omurilikte asapların zararlanması neticeyi ortaya çıkan ve neticesinde görme bozukluğu, geçici görme kaybı, kolda veya bacakta eforsuzluk,yürüyüşte balanssızlık,ellerde titreme,konuşurken ortaya çıkan bozukluk gibi bulgular gösterir. Bu hastalık bağışıklık sistemini sallar ve merkezi asap sisteminiMSS tesirler.

Pamukkale Üniversitesi tarafından yapılan çalışmalar ve araştırmalar neticeyi,konsantre kapari çayı içirilen MS hastası kobaylarda %80’inin iyileştiğine saptanıldı.

Kapari nebatı Akdeniz abuhavasının dominant olduğu bölgelerde yetişmektedir. Potasyum,kalsiyum,fosfor bakımından çok zengindir. Nebat kendisiyle kalmayıp tohumlarında A vitamini ve protein barındırmaktadır.

Kapari yalnızca hastalıkta rehabilitasyon emelli kullanılmaz. Kapari nebatı besin, kozmetik ve ilaç sanayisinde de kullanılmaktatır.

Kapari nasıl yenir?

1. Kapariyi peynir ile pişirip yiyebilirsiniz.
  2. Somon, tavuk, hindi, kırmızı et ve sebzelerin üzerine tuz yerine serpebilirsiniz.
  3. Kapari tohumlarından turşu yapabilirsiniz.
  4. Zeytinin yerine kapari kullanabilirsiniz.
  5. Salatalarda kullanabilirsiniz.
  6. Pizza üzerine kekik ile beraber serpebilirsiniz.
  7. Domates sosuna ilave ederek tavuk, et ve balık yemeklerinde servis edebilirsiniz.

Kaparinin Öbür Olağanüstü Bereketleri :

• Sızıyı keser.
  • Sindirim sistemini kumpaslar ve böylece kabızlık problemini ortadan kaldırır.
  • Felç olma tehlikesini azaltır.
  • Romatizmal bozuklukluklarda rehabilitasyon emelli kullanılır.
  • Mide rahatsızlığında ve ülserde kullanılır.
  • Tümor oluşmamasını sağlar.
  • Kalça sızılarında ve rahatsızlıklarında harcanır.

• Karaciğeri korur.
  • Hemoroid hastalığına tutulanların rehabilitasyonlarında kullanılır.
  • Cinsel performansı arttırır.
  • MS Hastalığının rehabilitasyon usullerinden biridir.
  • Balgamı söker.
  • Gut hastalığının rehabilitasyonunda kullanılan yöntemdir.
  • İskorbit hastalığına iyi gelmektedir.
  • İdrarı söker ve basit çıkışını sağlar.

Çay nasıl yapılır?

6 bardak sıcak suyun içine 1 çay kşığı kapari nebatı ilave edilir. İlave Ettikten sonra 5 dakika demlenmesi için zaman ayırırız.

Hazırlanan bu çayı sabah,öğle,akşam yemekten evvel aç karnına harcayın. Çayı aktarlardan ya da internet sitelerinden satın alabilirsiniz.

Not : Şeker ile karıştırarak harcamanızı önermiyoruz.

Kapari Çayı Neye İyi Kazanç?

Bireyin asaplarını ortadan kaldırır ve durgunlaşmasını sağlar.Herhangi bir yeriniz ağrıdığında da kullanabilirsiniz.

Kanı pakler ve MS hastalığı yaradılışını engeller.

Nasıl harcanır, nasıl kullanılır?

Turşu olarak ya da salatalarda ve balık yemeklerinde de tüketebilirsiniz.

Kapari nebatı MS hastalığının natürel ilacı:

Yapılan araştırmalar neticeyi MS hastalığına iyi geldiğine tespit etilmiştir. Bu hastalığı taşıyan şahıslar sabah ve akşam 2 öğün aç karnına minik kavanoz harcaması önerilir. Ağız zevkinize göre zeytinyağı ya da limon da ekleyebilirsiniz.

Bu ehemmiyetli bilgi ve usullerden daha fazla bireyin yararlanması için, sevip, paylaşmayı unutmayın lütfen…

“Balgam ve İdrar Söktürüyor, Felç Tehlikesini Eksiltiyor, Gutu Yeniyor!” üzerine 2 yorum.