Baş Sızınıza Göre Hangi Hastalığınız Olduğunu Bilin

Hepimiz zaman zaman baş sızısı sürükleriz ve kurtulmanın en basit yolu bir muz yiyip üzerine su içmektir. Şayet bu usul işe yaramıyorsa azıcık daha güçlü bir sızıyla uğraşıyoruz demektir.

Peki, ne cins baş sızıları var? Hangisi neyin nedeni? Bu suallerin yanıtını siz de merak ediyorsanız, içeriğimizi sonuna kadar okuyun.

Genel olarak 4 tip vardır ve kimilerini bir ilaç almayla ne yazık ki geçiremezsiniz. Bu nedenle size farkı usuller göstereceğiz.

Sinüs Sızısı

sinüs ağrısı

Sinüzit hastasıysanız bu sızıyı yakından tanırsınız. Sinüslerdeki iltihaplanmalar ciddi sızılara neden olur. Yanaklar, alın ve göz bölgesinde sızı sezersiniz. Ayrıca ateşiniz de çıkar.

Tedavi: Bol akışkan harcayın, bol bol C vitaminli meyve ve sebzeler yiyin. Sıcak bir çorba da takviyeci olacaktır. Yeşil çay da sinüzit ağrılarını hafifletmesini öğrenilir. Sınamaktan hasar gelmez.

Gerginlik Sızısı

gerginlik ağrısı

Genel sızı çeşididir. Bedeniniz ağır stres atındayken özellikle şakaklarınızı zonklatan bu sızı başınızın üst kısmında belirir ve oradan şakaklarınıza dağılarak size güç saatler yaşatır. Hatta fazla gidişatlarda mide bulantısına ve kusmaya kadar götürebilir.

Tedavi: Nane yağıyla başınıza masaj yaparak sızıyı gevşetebilirsiniz. Bir kadeh sıcak zencefil çayı da takviyeci olacaktır.

Küme Sızı

baş zonklaması

Genellikle bayanlarda görülen bu tip sızılar başınızda kümelenmiş değişik bölgelerin ağrımasından dolayı bu adla anılır ve bir anda şiddetli bir biçimde başlamasıyla bilinir.

Tedavi: Acı biber kremini burun deliklerinize uygulayarak asap uçlarını uyuşturun ve kendinizi rahatlatın.

Migren

migren ağrısı

25-55 yaş arası insanlarda görülen en can sıkıcı sızılardan biridir. Baş dönmesi, mide bulantısı, ışık hassasiyeti ve daha bir çok meseleye neden olan bu sızılar başınızın üzerinden başlar ve alt doğru yayılır.

Tedavi: Migren hastaları omega 3 yağ asitleri ve b12 vitamini kullanımının yararlarından sıklıkla bahsetmektedir.

Ayrıca kumpaslı egzersiz yaparsanız da migren sızılarınız eksilecektir. İlaçlara bağımlı olmaktansa bedeninizin kendisini iyileştirmesine izin vermek her zaman daha iyi bir alternatiftir.