Baş Ağrısını Hemen Geçirme Metotları ve Rehabilitasyonu

Baş sızısı nasıl geçer? İlaçla rehabilitasyon metotları nelerdir hemen anlatalım. Baş sızısı için bir hekime başvuru edildiği takdirde, hekim çoğunlukla gidişatın cinsi, sızının cinsi, hamlelerin giderekmesi ve biçimi aracılığıyla baş sızısının hangi tip olduğunu ve altında uyuyan sebebi kavramaya çalışacaktır. Baş sızısının yapısı karışık görünüyorsa, daha ciddi sebepleri ortadan kaldırmak için testler yapılabilir. 1

Baş ağrısı için uygulanacak testler arasında şunlar bulunmaktadır:

• Kan testleri
  • Röntgen ışınları
  • BT ve MR gibi beyin taramaları

Baş ağrısını rehabilitasyon etmek için kullanılan en yaygın yollar dinlenmek ve ağrı kesici ilaç almaktır. Baş ağrısını hafifletmek için kullanılan ilaçlar arasından trisiklik antidepresanlar, serotonin reseptör agonistleri, antiepileptik ilaçlar ve beta blokerler gibi doktorlar tarafından reçete edilen ilaçlar bulunmaktadır.

Doktor tavsiyelerini izlemek ehemmiyetlidir; zira ağrıyı hafifleten ilaçlar baş dönmelerine kapı aralayabilir. Yinelenen baş ağrısı rehabilitasyonunda ağrı kesici ilaçların azaltılması veya durdurulması gerekebilir. Aşırı vaziyetlerde, baş ağrısını güvenli ve tesirli bir şekilde yönetmek için hastanede kısa bir müddet kalmanız ihtiyaç duyulan olabilir. 2

Gerilim Baş Ağrısı Rehabilitasyonu Nedir?

Gerilim baş ağrısı, boyun gerginliği, stres ve kaygı gibi etmenlerden kaynaklandığı için olasıysa stresli vaziyeti ortadan kaldırmayı gerektirir. Ağrı kesici almak ve gevşemek, dinlenmek, zayıf duruşu düzeltmek ve egzersiz yapmanın yollarını bulmak gerilim baş ağrısının giderilmesine ve önlenmesine yardımcı olabilir. 3

Küme Baş Ağrısı Tedavisi

Küme baş ağrısı reçetesiz ilaçlara kötü cevap vermektedir. Lityum, kalsiyum kanal blokerleri yüksek tansiyon tedavisinde de kullanılır, steroidler, nonsteroid antiinflamatuar ilaçlar, kimi antimigren ilaçları ve oksijen tedavisi bir hayli vaziyette yardımcı olabilir. Küme baş ağrısı olduğunuzdan şüphelenirseniz, doktorunuza müracaat etmelisiniz. 4

Sinüs Baş Ağrısı Rehabilitasyonu

Sinüs baş ağrısı çoğunlukla enfeksiyonu temizlemek için antibiyotik veya diğer rehabilitasyonları gerektirir. Enfeksiyon geçtiğinde, baş ağrısı da kaybolacaktır. Enfeksiyon düzelene kadar bir ağrı kesici alarak ağrıyı hafifletebilirsiniz.

Migren Baş Ağrısı Rehabilitasyonu

Baş ağrısı hafifse, migren asetilsalisilik asit, asetaminofen veya ibuprofen gibi ağrı kesici ile rehabilitasyon edilebilir. 5

Şahsi Rehabilitasyon Metotları

Baş ağrısı rizikonunu azaltmak ve ağrıları hafifletmek için uygulanabilecek birkaç metot bulunmaktadır:

• Başınıza veya boynunuza bir ısı paketi veya buz paketi uygulayın, ancak aşırı sıcaklıklardan kaçının.
  • Olası oldukça stres kaynaklı vaziyetlerden kaçının ve kaçınılmaz stresle sıhhatli bir şekilde başa çıkma taktikleri geliştirin.
  • Düzenli yemek yiyin, sıhhatli olan kan şekeri değerlerini savunmaya özen gösterin.

Nadir bir vaziyette sıcak suya maruz kalmak baş ağrısını tetikleyebilir, ancak bazı vaziyetlerde ise sıcak bir duş almak oldukça yardımcı olabilmektedir. Düzenli egzersiz yapma, yeterli dinlenme ve düzenli uyku genel sıhhat ve stresin azaltılmasına katkıda bulunmaktadır. 6

Alternatif Tedavi Yöntemleri

Baş ağrısı tedavisinde fark alternatif yöntemler de mevcuttur, ancak büyük değişiklikler yapmadan veya alternatif tedavi yöntemlerine başlanmadan önce bir doktora müracaat etmek ehemmiyetlidir.

Baş ağrısı için uygulanabilecek alternatif tedavi yöntemleri arasında şunlar bulunmaktadır.

• Bilişsel davranış terapisi
  • Bitkisel ve besleyici sağlık ürünleri
  • Hipnoz
  • Meditasyon

Bu yöntemlerin baş ağrısı tedavisinde tesirli olduğu ilmi olarak daha ispat etmemiştir. Bazen baş ağrısı, bilhassa magnezyum ve bazı B vitaminleri gibi belirli bir besleyici maddenin veyahut besin maddesinin eksikliğinden kaynaklanabilir. Besin yetersizliği, kalitesiz perhiz, altta yatan malabsorbsiyon meseleleri veya diğer tıbbi vaziyetlerden kaynaklanabilir. 7

Baş ağrısı operasyonu: Seyrek, doktorlar tedavide deşarj olma bulamayan ya da ilaçları veya yan tesirlerini idare edemeyen kronik küme baş ağrısı olan insanlar için operasyon önerebilir. 8

Migren baş ağrılarının sıklığını, şiddetini ve süresini azaltmak için de gerekli görülürse ameliyat uygulanabilir. 9

Baş ağrısı için hangi doktora gidilir: Baş ağrılarıyla ilgilenen uzmanlar nörologlardır. Ancak sebebe bağlı olarak değişik bir doktora da görünebilirsiniz. Baş ağrısı bir sinüs meseleninden kaynaklanıyorsa, kulak burun boğaz uzmanına, görme problemlerinden kaynaklanıyorsa bir göz doktoruna müracaat edebilirsiniz. 10

Baş Ağrısı Hastalığı Nedir?

Baş ağrısı son derece yaygın yaşanan bir vaziyettir. Neyse ki, başka ciddi bir mesele yaşatmadan genellikle kendiliğinden geçmektedir. Migren ve küme baş ağrısı gibi birçok kronik baş ağrısı tipi dahi daha ciddi, temel sorunların işareti olarak görülmemektedir. Hayatınızı etkilememesi için bazı vaziyetlerde baş ağrılarının tedavi edilmeleri gerekebilir, ancak genellikle hayatı tehlikeye atma rizikoları bulunmamaktadır.

Diğer yandan, bazı baş ağrısı türleri, daha ciddi sağlık sorunlarına ait potansiyel ikaz işaretleri olarak düşünülmelidir. 11

Baş Ağrısı Belirtileri

Baş ağrısı başlangıcı ve devamındaki baş ağrısı belirtileri altta yatan nedene ve baş ağrısı tipine göre değişmektedir. Baş ağrısı nasıl anlaşılır?

Gerilim baş ağrısı belirtileri şunlardır:

• Baş ağrısının yavaş başlaması
  • Başın her iki yanında ağrı
  • Devamında hissedilen ağır bir sancı
  • Baş veya boyun bölgesinde ağrı

Migren, ağrı dışındaki belirtilerin ortaya çıkmasıyla ayırt edilir:

• Baş dönmesi
  • Işık hassasiyeti ve diğer görme bozuklukları

Bir aura aşaması ile veya aura aşaması olmadan ortaya çıkabilir, başka bir deyişle aşağıdakileri içerebilir:

• Halüsinasyonlar
  • Uyuşma
  • Konuşmada zayıflık