Bir Hayli bayan bu hastalıktan muzdarip ama teşhisi oldukça güç!

Mart ayı, endometriozis farkındalık ayıdır. Bir Hayli bayan bu hastalıktan muzdarip fakat teşhisi güç olduğu için henüz öğrenmiyor. Diyetisyen Fulya Bozdemir bu haftaki yazısında endometriozisi ele aldı.

Endometriozis çikolata kisti hastalığını ilk kere infertilite tezimi hazırlarken dinlemiştim.

Endometrium, rahim içerisinde yer alarak hamilelik için hazırlık yapan ve hamilelik olmadığı zaman yeterli hormon yardımı alamamasından dolayı menstruasyon kanaması olarak dökülen katmandır.

Bu hücrelerin bedende rahim dışında başka alanda yer almasına endometriozis denir. En sık olarak yumurtalıklarda, rahim duvarı artta boşlukta ve bağırsakların yüzeyinde bulunabilir.

En sık karşılaşılan şikayetler arasında fazla sızılı adet sancılarıdır. Adet sancısı dışında kronik kasık sızıları ile bel sızıları görülebilir.

Endometriozis hastalarının bir hayliyi çocuk sahibi olmakta eforluk sürüklemektedirler. İnfertilite problemi olan bayanların %10- 20’sinde endometriozis bulunmaktadır.

Regl sızılarını netlikle banal görmeyin, herkesin yaşıyor olması, bu vaziyetin banal olduğunu göstermez. Çok ağır kanamalar, pelvik sızılar, Irritabl bağırsak belirtiyi eşi şikayetler kabarıklık, gaz vs, kumpassız kanamalar, regl yarıyılı kusma vs gibi gidişatlar endometriozisli bayanlarda görülebilecek şikayetlerdir.

Beslenme biçiminizde yapılabilecek bir hayli farklılık ise hastalığınızın ilerlemesini yasaklayabilir. Endometriozis, inflamatuar ve immün bir hastalıktır. Genel olarak östrojen tarafından etkilenir fakat direk hormonal balanssızlıktan kaynaklanmaz.
Vücudunuzu iyi tanıyın, kendinizi ertlemeyin.

Alıntıdır mynet