Kapat

Böbrek Ağrısına Ne İyi Gelir

Anasayfa Ne İyi Gelir? Böbrek Ağrısına Ne İyi Gelir

İÇERİK EDİTÖRÜ İçerik Yöneticisi

Su:  Böbrek ağrısından muzdaripseniz su bunun en önemli çözümü olabilir. Suyun en önemli özelliği vücuttan toksinlerin kolayca atılmasını sağlamasıdır. Suyun bu fonksiyonu böbreklere yardımcı olur ve su eksikliğinden kaynkalanan böbrek ağrısını giderir. Bunun için günde 8-10 bardak su içilmesi önerilmektedir.

Limon Suyu: Limonun içerdiği kalsiyum böbreklerdeki kum ve taşların kırılmasını sağlayan sitrik asit seviyesini arttırmayı sağlar. Düzenli olarak limonata içmek sık sık idarar çıkarıp bövreklerin temizlenmesini sağlar.

Isırgan Yaprakları: Isırgan yaprakları böbrek ağrısını geçirdiği gibi ıdrarı teşvik ederek sindirim sistemine yardımcı olur. Düzenli şekilde ıdrarı teşvik eden ısırgan yaprakları başta böbrek sağlığı olmak üzere, sindirim sistemi sağlığını korur.

Buğday Ekmeği: Böreklerde oksalat oluşumunu önlediği gibi, lif, protein, magnezyum açısından zengin olduğu için böbrek sağlığının  korunmasını sağlar. Buğday ekmeği uzun vadede tüketilidğinde böbrek ağrolarını giderebilir.

Fasulye: Kısık ateşte hazırlanan lezzetli faulse yemeği sindirim sistemine yardımcı olduğu gibi taş dahil böbreklerde ağrıya neden olan ağrıları giderir. Fasylye aynı zamanda böbrek enfeksiyonlarına faydalıdır. Ayrıca fasuyleyi kaynatarak soğuduktan sonra suyunu içebilirsiniz.

Fesleğen: Böbrek ağrıları ve enfeksiyonları için fesleğen harika bir tercih olabilir. Böbrek ağrılarından muzdarip olan kişiler için balla karıştırılarak tüketilmesi sorunu büyük ölçüde çözmeye yardımcı olabilir.

Kereviz: Antiseptik özelliği olan kereviz de böbrek ağrılarını gideren diğer önemli biktilerden birisidir. Kerevz oksalat’a neden olan toksinlerden bünyeyi temizlemeye yardımcı olur. Bunun yanında böbrek ağrısına neden olan böbrek taşlarının oluşumunu engeller.

Nar: Nar suyu başta böbrek enfeksiyonları olmak üzere böbrek ağrısına faydalıdır.  Böbrek taşları problemlerinde bile nar suyu tavsiye edilmektedir. Günde bir bardak nar suyu tüketilmesi böbrek ağrısı sorununu ortadan kaldırabilir.

Karpuz: Potasyum açısından oldukça zengin olan potasyum, böbrek taşı oluşumuna engel olabilir. Böbrek taşalarının ne kadar acı verici olduğunu yaşayanlar bilir, yaz mevsimlerinde düzenli şekilde karpuz tüketimi böbrek taşları ve böbrek ağrısı sorunlarını giderebilir.

Domates Suyu: Dünde bir bardak domates suyu var olan böbrek ağrısına iyi gelebilir,bunun yanında genel böbrek sağlığını korumaya yardımcı olabilir. Bunun yanında domatesleri doğrayarak hastanın ağrı olan kısmına bir bez aracılığıyla bağlayabilirsiniz.

Zeytin Yağı: Zeytin yağının böbreklere genel anlamda faydalı olduğunu söylemek mümkün, özellikle böbrek taşı için düzenli olarak kullanılabilir. Günlük salata tüketimlerine zeytin yağı eklemek bile böbrek ağrısı sorunlarına yakalanma riskini ciddi anlamda azaltır.

Emoji İle Tepki Ver