Kapat

Boğaz ağrısına iyi gelen 15 doğal reçete

Anasayfa Sağlıklı Yaşam Boğaz ağrısına iyi gelen 15 doğal reçete

İÇERİK YÖNETİCİSİ Yönetici

Havaların serinlemesiyle beraber boğaz ağrısı sorunu kendini göstermeye başladı. Boğaz ağrısına ne iyi gelir boğaz ağrısını evde tedavi etmek için neler yapmak gerekir? Tüm bu soruların cevaplarını boğaz ağrısına iyi gelen 15 doğal reçeteyle çözebileceksiniz.

Havaların soğumasıyla birlikte boğaz ağrıları da başladı. Boğaz ağrısı, vücudunuzun viral veya bakteriyel enfeksiyonlara karşı bağışıklık tepkisinin bir parçası olarak ortaya çıkar. Doğal bağışıklık tepkiniz boğazdaki balgam (mukus) zarlarının iltihaplanmasına ve şişmesine neden olur.

Neyse ki, boğazınızı rahatlatabilecek çeşitli doğal ilaçlar var.

Kulak Burun Boğaz Uzmanı Opr. Dr. Melih Çiçek, boğaz ağrısından kurtulmanızı sağlayacak 15 doğal reçeteyi sizler için yazdı:

Hatmi kökü
Hatmi bitkisi, Ortaçağ’dan bu yana boğaz ağrısı ve diğer hastalıkları tedavi etmek için kullanılmıştır. Yuttuğunuzda boğazı kaplayıp yağlandıran jelatin benzeri bir madde içerir.

Ağrılı bir boğazı rahatlatmak için:
Malzemeler:

Soğuk su.
30 gram kuru hatmi kökü.

Nasıl yapılır?

Soğuk su ile 1 litrelik kavanozu doldurun.
Hatmi kökünü tülbentin içine koyun ve bir demet halinde bağlayın.
Paketi suya daldırın. Kavanozun ağzını kapatın. Gece boyunca veya en az sekiz saat bekletin.

İstenen miktarı bir cama boşaltın. Arzu ederseniz, tatlandırıcı ekleyin.
Bu hazır olduğunda, belirtilerinizi azaltmaya yardımcı olmak için gün boyunca yudumlayabilirsiniz.

Adaçayı ve ekinzeya
Birçok inflamatuar durumu tedavi etmek için kullanılmıştır ve yapılan kontrollü çalışmalar, boğaz ağrısının hafifletilmesine yardımcı olabileceğini göstermektedir.
Ekinezya, geleneksel tıpta yaygın olarak kullanılan başka bir bitkidir. Bakterilerle savaştığı ve inflamasyonu azalttığı gözlenmiştir.

Evde kendi adaçayı-ekinezya boğaz spreyinizi yapmak için bu tarifi kullanın:

Malzemeler:
1 çay kaşığı adaçayı
1 tatlı kaşığı toprak ekinezisi
1/2 su bardağı su

Nasıl yapılır?

Suyu kaynatın.
Adaçayı ve ekinezyayı küçük bir kavanoz içine yerleştirin ve sonra kaynar su ile doldurun.
30 dakika bekletin.

Karışımı süzgeçten geçirin ve sonra 1/2 kap likör ile birleştirin (herhangi bir nedenle alkol kullanmak istemezseniz bu kısmı atlayın).
Küçük sprey şişesine yerleştirin ve her iki saatte bir veya gerektiğinde boğazınıza püskürtün.

Bu spreyin, boğaz ağrısı rahatsızlığını antiseptik ilaç spreyi kadar etkili bir şekilde hafiflettiği gözlenmiştir.

Tuzlu su gargarası

Boğaz ağrısından kurtulmak için tuzlu su ile gargara yapmak iyi bilinen doğal bir çaredir.
Tuz suyu boğaz dokusundan çekerek şişmeyi azaltır. Boğazdaki istenmeyen mikropları öldürmeye de yardımcı olabilir.

1 fincan ılık suyun içine 1 çay kaşığı tuz atın ve erimesi için karıştırın. Her saat başı 30 saniye gargara yapın.

Saat başı tuzlu su ile gargara yapmak şişliği azaltır ve ağrıyı hafifletir.

Bal

Bal, boğaz ağrısını yatıştırmak için diğer doğal maddelerle birlikte kullanılan lezzetli bir tatlandırıcıdır.

Enfeksiyonla mücadeleye ve acıyı hafifletmeye yardımcı olmanın yanı sıra yadsınamaz bir şekilde ilaçların tadını daha iyi hale getirir.

Bal özellikle sıcak su ve elma sirkesi ile kombine edildiğinde etkili olur.

Bununla birlikte, bir yaşın altındaki çocuklara verilmez.

Ayrıca, şekerden kaçınan ya da düşük karbonhidratlı diyet yapan insanlar, balın bir şeker şekli olduğundan ve bir çorba kaşığı (15 ml) başına 17 gram karbonhidrat içerdiğinden, bal harici başka tedavi yöntemleri kullanabilirler.

Meyan kökü

Meyan kökü, Avrupa’ya ve Güney Asya’ya özgü bir bitkidir. Geleneksel tıpta birçok hastalığın tedavisinde kullanılmıştır. Meyan kökü, boğaz ağrısını azaltmaya yardımcı olabilecek, aspirine benzer özelliklere sahiptir.

Bununla birlikte, büyük cerrahi operasyonlar geçirmiş bireyler üzerine yapılan çalışmalar, meyan kökünün nefes borusunu açmasına bağlı olarak boğaz ağrısını önemli ölçüde azalttığını göstermiştir.

Emoji İle Tepki Ver