Kapat

Bu Baharatlar Karaciğer Kanseri Yapıyor

Anasayfa Genel Bu Baharatlar Karaciğer Kanseri Yapıyor

İÇERİK YÖNETİCİSİ Yönetici

Günlük hayatta bilmeden yapmış olduğumuz beslenme alışkanlıkları kansere davetiye çıkartıyor. Kanserin neden bu kadar çok arttığına anlam veremesek de, uzmanlarımız bilmeden yapmış olduğumuz bazı beslenme alışkanlıklarının karaciğer kanserine neden olduğunu ortaya çıkardı. İşte kansere neden olan o etkenler…

Açıkta satılan kuruyemiş ve baharatlara dikkat

Prof. Dr. Kömürcü, açıkta satılan kuruyemişlere dikkat etmemiz gerektiğini belirtti. Açıkta satılan kuruyemişler, baharatlar içerisinde aspergillus mantarında bulunan aflatoksin isimli toksin bulunduruyor. Bu toksin ilerleyen zamanlarda karaciğer kanseirne neden olabiliyor.

Prof. Dr. Kömürcü, tüketilen besinlerde aflatoksin olmamasına dikkat edilmesi gerektiğini belirterek “Küflenmiş gıdalarda bulunan aflatoksin isimli ‘zehirli’ madde zamanla vücutta birikip karaciğer hücrelerinde yapı değişimine yol açarak, bir süre sonra kansere neden olabiliyor” dedi.

Dünyada 1 milyondan fazla kişinin ölümüne neden olan karaciğer kanseri, bilinçsiz ilaç tüketimi sonucunda da ortaya çıkabiliyor.

Bilinçsiz antibiyotik ve soğuk algınlığı ilaçlarının kullanılması oldukça sakıncalı olabiliyor. Bu nedenden dolayı bilinçsiz ilaç kullanımından uzak durmalı, herhangi bir ilacı kullanırken muhakkak bir uzmana danışarak almalıyız.

Karaciğer kanserinde bu belirtilere dikkat!

Çok sinsi bir hastalık olan karaciğer kanseri son evrelerine kadar belirtiler vermeden ortaya çıkmaktadır. Bu nedenden dolayı karaciğer kanserinin erkenden vermiş olduğu belirtilere dikkat etmek gerekir.

İşte karaciğer kanserinin en erken belirtileri

– Karın bölgesinde- Kilo kaybı
– İştahsızlık
– İdrar renginde koyulaşma
– Karın bölgesinden sırta vuran ağrı karaciğer kanserinin en erken belirtileri arasında yer almaktadır.

Emoji İle Tepki Ver