Bu İlaç Kanser Yapıyor

Yüksek tansiyon için piyasada bir hayli ilaç bulunuyor. Zira bu sıhhat meseleyi rehabilitasyon edilmediğinde ciddi kalp problemlerine yol açarak sıhhati riske sokuyor.

Ancak, piyasada uzun zamandır bulunan bir ilaç son zamanlarda toplatılmaya başlandı. İlacın beklenmeyen bir biçimde kansere neden olduğu ortaya çıkınca şirket acilen önlem alarak tüm ilaçları toplattı.

Kansere neden olan ilacın içindeki meseleli faktör maddenin ismi “valsartan”. Bu faktör madde içerikli ilaç sahipleri olan Princeton Eczacılık ve Solco Sıhhat ve Bakım Firmaları valsartan kapsayan tüm ilaçları gönüllü olarak piyasadan çekti.

Hayvan deneylerinde karaciğer, böbrekler ve solunum yollarında kansere neden olduğu görülen ilacın, insanlar üzerinde henüz böyle bir tesirine tesadüfülmedi. Amerikan Besin ve İlaç Dairesi, ilacı üreten firmaların bu tesirlerinden habersiz olduğunu ve öğrenerek yanılgı işlemediklerini söyledi.

Amerikan Besin ve İlaç Dairesinin, İlaç Değerlendirme ve Araştırma Direktörü Dr. Janet Woodcock tüm valsartan kapsayan ilaçları araştırdıklarını ve bazı ilaçların kendi standartlarına uymadığını belirterek firmaları bu ilaçları toplatmak için harekete geçirdi.

Toplatılan ilaçlardan kimileri: Valsartan – Major Eczacılık, Varsaltan – Solco Sıhhat ve Bakım, Valsarltan / Hidroklorotiazit HCTZ – Solco Sıhhat Bakım, Valsartan – Teva Eczacılık Sanayi Firmaları.

Amerikan Besin ve İlaç Dairesi bu ilaçların hepsini tehlikesiz olduklarına dair evrakları bitirilene kadar izlemeye aldı.

Bu bilgiyi sizde aileniz ve dostlarınızla paylaşın. Öğrenmeyen kalmasın ki kimse sıhhatinden olmasın!