Bu İlacı Kullanıyorsanız Sakın Peynir Yemeyin!

Hangi ilaçla ne yenmez?

Bazı ilaçları aldıktan sonra yediğiniz şeylere özellikle dikkat etkeniz gerekiyor. Peki hangi ilaçtan sonra ne yenmez?

Kan sulandırıcı ile ıspanak

Ispanak ve değişik koyu yeşil yapraklı sebzelerde bulunan K vitamini, kan sulandırıcıların tesirini eksilterek pıhtılaşma riskini çoğaldırabilir. Lahana ve brokoli de sakınılması gereken sebzelerden.

Bakteriyel enfeksiyon ilaçları ile işlenmiş et

Amino asit tiramin kapsayan tütsülenmiş veya salam, sosis ve sucuk gibi operasyon görmüş etler harcadıktan sonra bakteriyel enfeksiyon ilaçları almak tansiyonda ani atlamalara yol açabilir. Muz, avokado, içki de amino asit içerir.

Tansiyon ilacı ile muz

Tansiyon ilaçları bedeninizdeki potasyum miktarını çoğaldırıyor. Bayağıda bereketli olan potasyum gereğinden fazla alındığında kalp problemleri baş gösterebilir. Muz başta olmak üzere yeşil yapraklı sebzeler ve portakal bolca potasyum içerir.

Tiroit ilaçları ile ceviz

Ceviz ve değişik lif bakımından zengin gıdalar tiroit ilaçlarının emilimini maniler. Tiroit ilaçlarında bulunan kimyevilerin emilmesi için uyumadan hemen evvel alınması öneriliyor.

Tetrasiklin antibiyotikler ile süt ve süt mahsulleri

Süt ve süt mahsullerinde bulunan kalsiyum, antibiyotiklerin emilimini eksiltebilir ve bu da antibiyotiklerin tesirini yok edebilir. Bu surattan süt ve süt mahsulleri harcadıktan 1-2 saat sonra antibiyotik alınmalı.

Kolesterol ilacı ile greyfurt

Greyfurt ve greyfurt suyu kan dolaşımınızdaki kolesterol ilacı seviyesini çoğaldırır. Bu da bacak sızısı başta olmak üzere ilaçların yan tesirlerine duyarlı hale getirir.

Kan sulandırıcı ile kızılcık suyu

Kan sulandırıcı ilaç kullanırken kızılcık suyu içen hastaların kanlarının ekstra sulandığı ve bunun da riskli karmaşıklıklara yol açtığı görüldü.

Kalp yetmezliği ilacı ile siyah meyan kökü

Siyah meyan kökünde bulunan gliserizin, digoksin ile toplandığında kalp atışı kumpassızlıklarına neden olur. Meyan kökü aynı zamanda tensiyon ilacı, sızı kesici, doğum hakimiyet hapı ve kan sulandırıcıların tesirini eksiltebilir.

Kaynak: Little Things