Bu otlar uzuv yetmezliğine neden olabilir!

Manisa Celal Bayar Üniversitesi MCBÜ Hafsa Sultan Sağlık Kurumu Işınım Onkolojisi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ömür Karakoyun Çelik’deri kanser hastalarına önemli uyarı: Şifa bulmak için müracaat ettiğiniz nebatsal çözümler, uzuv yetmezliğine neden olabilir.

Kanser rehabilitasyonu gören hastalar, yaşadıkları sürecin yarattığı ruh hali ile hekimlerinin önerdikleri dışında çözümler arayabiliyor. Bunların arasında da en çok ‘şifalı otlar’ rağbet görürken Prof. Dr. Ömür Karakoyun Çelik, ehemmiyetli bir ihtar yaptı: Bu otlar uzmanlara danışmadan kullanıldığında uzuv yetmezliğine neden olabiliyor.

MCBÜ Hafsa Sultan Sağlık Kurumu Işınım Onkolojisi Anabilim Dalı Başkanı Prof.Dr. Ömür Karakoyun Çelik, hastaların kanser rehabilitasyonu evvelinde nebatsal mahsuller mevzusunda hekimler tarafından özellikle bilgilendirilmeleri gerektiğini söyledi. Prof.Dr. Çelik şöyle dedi:

ÇOK RİSKLİ

“Bu mevzuyu hekim hasta rehabilitasyonuna başlamadan evvel anlatmak zorunda. Benim özellikle vurgulamak istediğim en ehemmiyetli kaide, rehabilitasyon sırasında hekimin haberi olmadan rastgele bir nebatsal rehabilitasyon, ot suları gibi olağan rehabilitasyonu etkileyebilecek karaciğeri, böbreği yoracak, ciltteki kızarıklığı, yemek borusundaki tahrişi çoğaldıracak yardımların alınmasından netlikle uzak durulmasıdır. Zaman zaman çok şuurlu olan hastalarımın bile bu stil otlardan şifa bulmak ismine kullandığına tanık oluyorum. Bu çok riskli bir durum.

Özellikle hastanın kanser rehabilitasyonunu aldığı zaman dilimi içinde bu stil ek rehabilitasyonları kullanması uzuv yetmezliklerine neden olabilir. Hekimler hastalara bir rehabilitasyon uygularken, hastaların da hekimine sormadan, kendi başlarına, kulaktan dolma bilgilerle hareket edip kendilerini nebatsal mahsullerle rehabilitasyon etmeye kalkmaları doğru bir yaklaşım değildir. Bu, hastalar için makûs neticeler doğurabilir.”

SIHHATSİZ HAYATA DİKKAT ÇEKTİ

Beslenme ve sigarasız hayatın ehemmiyetine değinen Çelik, kanserin 1 günde oluşan hastalık olmadığının altını çizdi. Sıhhatsiz hayat stilinin kanseri kaçınılmaz kıldığına dikkat sürükleyen Prof. Dr. Çelik, şöyle dedi:

“Sigara sebebiyle kanser olan bir şahsın rehabilitasyon sırasında ve sonrasında sigaraya devam etmesi yapılan tüm emekleri boşa çıkarır ve rehabilitasyonların tesirini yok eder. Zira siz kansere neden olan etmeni yok etmeden kanseri yok edemezsiniz. Sigara, içki birlikteliği daha da kanserojen. Makûs beslenme ve hijyenden yoksun bir yaşam stili, hava, toprak ve su lekeliliği ve stresle baş edememeyi ilave edince bağışıklık sistemimizin kanser hücrelerini tanıyıp yok etmesini de yasaklamış oluyoruz. Kanserli hastaların rakamının gün geçtikçe daha da çoğalması işte bu etrafsal etkenlerle de ilgili.”

DHA