Canan Karatay herkese nasihat etti!

Prof. Dr. Canan Karatay, zeytinyağının anne sütüyle eş bedelde olduğunu korunarak, herkesin günde 30- 40 zeytin yemesi gerektiğini söyledi.

Kalp ve İç Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Canan Karatay, kanser, Alzheimer ve diyabet başta olmak üzere her hastalığın çaresinin zeytinyağı olduğunu söyleyerek zeytinyağının anne sütü ile eş bedelde olduğunu söyledi. Karatay, asap sistemi hastalıkları, diyabet, hipertansiyon, kalp hastalıkları, karaciğer yağlanması, kanserler, damar tıkanıklığı, damar sertliği, Alzheimer, bunalım, felç, kronik inflamasyon, Parkinson, otizm, unutkanlık, bağırsak rahatsızlıkları, cilt hastalıkları ile kas ve kemik gücünün eksilmesi gibi pek çok hastalığın rehabilitasyonunun zeytinyağı ile olası olduğunu söyledi. Yaratılışın bir mucizesi olan anne sütünün içindeki her bileşenin zeytinyağında da bulunduğunu belirten Prof. Dr. Karatay, “Tek tüketim maddesi olarak bir bebeğin büyüyebilmesine yeten anne sütünde hayvansal kolestrol varken, zeytinyağında nebatsal kolestrol vardır. İki mucizeyi karşılaştırdığımızda görüyoruz ki bedelleri değişik de olsa aynı içeriğe sahipler” dedi.

VİTAMİN ZENGİNİ

Halk arasında içki göbeği olarak öğrenilen karaciğer yağlanmasının içki kullanmayan bireylerde de trigliserit yağlar ve trans yağlar sebebiyle ortaya çıktığını belirten Karatay şöyle konuştu: “Trigliserit yağlar ekmek, unlu mamüller, şekerli gazlı meşrubatlar gibi mahsullerde bulunur. Trans yağlar ise margarin, işlenmiş mahsuller gibi mahsullerin içindeki suni yağlardır. Bu yağlar kronik inflamasyona neden olurken soğuk sıkım zeytinyağının böyle bir tesiri yoktur.

Aksine inflamasyonu durdurur, iyileştirir ve önler. Zeytinyağı, A ve E vitamini başta olmak üzere antioksidan ve antibiyotik kapsar. Zeytinyağı harcayanlarda yapılan araştırmalarda eklem sızılarının yarı yarıya eksildiği tespit edilmiştir.”

ASPİRİN YERİNE ZEYTİNYAĞI

Kalp hastalarına, kanı sulandırmak emeliyle kullanılan aspirin yerine zeytinyağı harcamalarını nasihat eden Prof. Dr. Canan Karatay, laflarını şöyle sürdürdü: “Böylece aspirinin yan tesiri olabilecek mide delinmesi, kanaması gibi gidişatlar ortadan kalkar, hatta bütün tersine mide rahatlar. Zeytinyağı yağ hücrelerinin yapışkanlığını eksiltir, kanı sulandırır ve sızıyı keser. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki sadece soğuk sıkım zeytinyağı kullanan bireylerde kalp krizi görülmemekte.”

Zeytinyağının içeriğindeki prebiyotik, antibakteriyal, antikansorojen ve antibiyotik tesir sebebiyle tam kanser rehabilitasyonlarında kullanılabileceğini ifade etti. Prof. Dr. Karatay ayrıca kilo vermek isteyenlere de günde 30-40 adet zeytin yemelerini nasihat etti.