Ceviz Kabuğunu Sakın Atmayın

Kabuklu yemişlerin en bereketlisi olan cevizin iyi gelmediği rehabilitasyon etmediği şey yok neredeyse. Peki ceviz kabuğunun yararlarını biliyor musunuz?

Cevizin yararlarını saymakla tamamlayamayız. İçerisinde protein, lif, Omega 3, Omega 6 yağ asitlerini barındırırken kalsiyum, demir, çinko, magnezyum, fosfor, bakır, selenyum, manganez minerallerini ve A, B1, B2, B6, C vitaminlerini bulundurmasından dolayı insan hayatındaki ehemmiyeti büyüktür.

Peki bu kadar çok bereketi olan mevyenin kabuğunun hiç bereketi olmaz mı? Ceviz ve kabuğu da çok daha önceki zamanlardan bugünlere kadar muhtelif hastalıklarında rehabilitasyonları için ilaç imalinde kullanılmıştır.

Ceviz kabuğu hem bazı hastalıkların rehabilitasyonunda ilaç gibi kullanılırken saç, tırnak ve cilt bakımı için bütün bir kozmetik üründür.

Ceviz Kabuğu Suyunun Faydaları

Cevizin kuru dış kabuğunun çay demler gibi demlenip içilmesi soğuk algınlığına ve öksürüğe iyi gelir.

Bağısaklarda oluşan kurt ve solucanların rehabilitasyonu için de aynı karışım kuru veya taze ceviz kabuğu günde iki fincan içilerek rehabilitasyon edilebilir.

Şeker hastalığı, bedende D vitamini beceriksizliğinden oluşan raşitizm hastallığı için de 10-15 adet ceviz kabuğunun su ile kaynatıp içilmesi yararlıdır.

Taze Yeşil ceviz kabuğu suyu çıkarılarak sivilceli cilt üzerine sürülmesi sivilcelerin ve cilt kirlerinin geçmesine destekçi olur.

Ceviz kabuklarını Kuru veya yaş kaynayan suyun içerisine atıp 10 dakika kaynattıktan sonra saçlarımızı yıkadığımızda saç dökülmelerimiz duracaktır.

Saçlarımız daha önceki parlaklığına kavuşacak ve aşınmış saçlarımız güçlenecektir. Saçlarımız kepeklerden arınmış olacaktır.

Saçlarımızı bu biçimde hazırladığımız su ile hergün yıkamaya devam edersek varsa saçlardaki beyazlarımızda eksilme görebiliriz.

Cevizin yeşil kabuğunun suyu ile yapacağımız kürde saçlar için oldukça yararlıdır. Saça koyu kahverengi bir renk verirken saçların parlaklığını artırır.

Ceviz kabuğu suyunu ayak ve el tırnak bakımlarımda da kulanabiliriz. İncelen, kırılan tırnaklara ceviz kabuğu suyu sürülmesi, tırnakların kuvvetlenmesini ve sıhhatli uzamasına destekçi olur.