Çocuğunuzun ömür boyu insülin kullanmasını istemiyorsanız, hemen bu besini vazgeçin !

Fitoterapi uzmanı Dr. Ümit Aktaş’a göre pek çok hastalığın mesulü genetiği değiştirilmiş buğday. “Bütün hububatlı mahsulleri yaşamınızdan çıkartırsanız bir yılda tertemiz bir vücuda kavuşursunuz” diyen Aktaş uyarıyor: Şayet hemen ihtiyat alınmazsa 30 yıl sonra bebeklere altın yerine insülin kalemi takılacak

Niçin buğday yememeliyiz?

– Zira genetiği değiştirilmiş bir mahsuldür buğday. 1943’te başağın bereketini çoğaldırmak ve sapını kalınlaştırmak için yapılan müdahalelerle bugün dünyaya dağılan buğday tohumu ortaya çıktı. Bu tohumla alakalı GDO tescili filan aramayın, zira tüm bu işler 1940’lı senelerde yapıldı, o senelerde dünyada GDO diye bir kavram yoktu, ilk tescilin alınmasına daha 40 sene vardı. Çağımızın biyolojik silahı buğday. Sapı kalınlaştırıp kısaltmayı muvaffak olan Dr. Norman Borlaug , Minnesota Üniversitesi’nde çalışan bir genetikçiydi zati.

ÇÖLYAK DİYE BİR HASTALIK YOKTU

1970 senesinde Nobel mükâfatı aldı. Tüm bu çalışmalar yapılırken alana getirilen buğdayın insan sıhhati üzerine tesirleri incelenmedi. Netice neydi? Çölyak hastalığı ilk kez 1953’te belirlendi, buğdayın genleri değiştirilene kadar Çölyak diye bir hastalık yoktu. Başka Bir Deyişle ilkel buğdayın içindeki gluten, hastalık filan yapmıyordu. 1980’li senelerde bütün buğdaylı mahsullerin yoğun biçimde öneri edilmesiyle Çölyak, Diyabet ve obezitede patlama yaşandı:

Çölyak çocuklarda 11 kat arkasıydı. Tüm cemiyette diyabet dört kat, obezite üç kat arkasıydı. Genetiği değiştirilmiş buğdayın insan sıhhatine hasarları ile alakalı yayın aramayın, bulamazsınız. Bugünkü bilimsel yayın “pazarında” buna kimse izin vermez.

Bugün GDO için bu kadar çalışma yapılırken, dünyanın en yaygın harcanan yiyeceğiyle alakalı neredeyse hiç çalışma yapılmaması, size de enteresan gelmiyor mu? Bu kadar büyük bir pazar için neden kimse çalışmıyor? Zira zati yapılacak olan yapıldı, ekstra mesai tüketmiyorlar.

– “Evvel insanları hasta edip sonra ilaç veriyorlar” diyorsunuz…
– Aynen. Diabeti ve obeziteyi yasaklamak için Amerikalıların yarattığı gıda piramidi ve beslenme kumpası bütün hububatlı mahsuller önerir. İki saatte bir beslenilmesi gerektiğini söyler. Oysa iki saatte insanı acıktıran bir gıda önermese bu teklife de gerek yok. “Ekmek yemezsen adalelerini yersin” diyor diyetisyenler. Bunun hiçbir bilimsel takviyeyi yok. Tamamıyla palavra. İki saatte bir yemek yiyen herkes obez olur.

GÜNDE İKİ ÖĞÜN YETERLİ

– Fitoterapi hastalıkları nasıl rehabilitasyon ediyor?
– Türkiye’de hekime gittiğinizde sizin ne yiyip içtiğinizle hiç ilgilenmez. Oysa beslenme çok ehemmiyetli. Hekimler bu mevzuda çok bilgisiz. İlacı yazar ve geçer. Oysa o hastalığı rehabilitasyon etmez o ilaç.

Bulgularını yok eder. Oysa nebatlarla yapılan rehabilitasyonlarda diabeti yüzde 95 oranında rehabilitasyon ediyoruz. Bir hasta geldiğinde evvel beslenmesini kumpaslarız. Hipokrat’ın bir lafı var: “Gıdanız ilacınız, ilacınız gıdanız olsun.” Sonrasında lüzumlarına bağlı olarak ozonterapi, akupunktur ve fitoterapiyi birlikte kullanırız. En ehemmiyetli nokta hastanın bizimle beraber çalışması.

Sigarayı vazgeçmeli, beslenmesine dikkat etmeli, spor yapmalı ve rehabilitasyonlarını aksatmamalı. Benim en büyük şikayetim hastaların bana geç gelmesi. Teşhis konulduğunda kapımı çalsalar her şey çok başka olur. Oysa 20 seans kemoterapi aldıktan sonra geliyor insanlar. Yapacak çok da bir şey kalmıyor.

– Emin nebatı nereden alabiliriz?
– Türkiye’de tıbbi nebat bulunamıyor. Aktarlar sorgulanmıyor. Nebatlar sarihte. Bugün papatya diye satılan nebatların çoğu reelinde başka bir çiçek. Bebeğiniz iyi yatsın diye alıp onu zehirleyebilirsiniz. Bu nedenle eczanelerde, öğrenilen markaların, kapalı kutularda satılan, üzerinde yaftayı ve son kullanma tarihi olan nebatlar satın alınmalı.

– Nasıl beslenmeliyiz sizce?
– Her mevzuda olduğu gibi bu mevzuda da denge ehemmiyetli. Kimi insan dört bardak suya gereksinim dinler. Kimi dört litre. Vücudunuzu dinleyin, kollayın. İdrar renginiz sarihse yeterli ölçüde su içiyorsunuz demektir.

Mutfak alışverişi yaparken natürel mahsuller seçim edin. “Light” tamamen ticari bir kavram. Natürel mahsullerden miktarlı harcanmalı. Ekmeğin her cinsi, makarna, pilav netlikle yenmemeli. Şayet sıhhatliyseniz ve canınız çok ekmek yemek istiyorsa siyez buğdayından yapılan ekmek yiyebilirsiniz bir dilim. Yağdan uzak durmayın ama miktarlı harcayın. Günde bir tane mevsim meyvesi yiyebilirsiniz. Ara öğün olarak ham kuruyemiş öneri ediyorum. İki saatte bir yemek yenmesini netlikle önermiyorum. Zati kim durmadan yemek yiyebilir ki? Ben günde iki öğün yiyorum.

– Yeşil çay iyi geldiği için herkes bardak bardak içiyor oysa siz kitabınızda yüksek tansiyon ve kalp için hasarlı olabilir diyorsunuz. Nebatlar da reelinde şuurlu harcanmalı değil mi?
– Bereketli diye bir yiyecekten kilo kilo yememelisiniz. Bir saatte bir litre su kapsasanız su zehirlenmesine can verirsiniz. Bir bardak dahi su içmezseniz susuzluktan ölürsünüz. Nebatlar da miktarlı kullanılmazsa zehre dönüşebilir. Çayları dahi hastalıklarınıza göre tüketmelisiniz.

GLUTENSİZ MAHSULLER LÜKS DEĞİL

– Siz sirkenizi, peynirinizi, yoğurdunuzu evde kendiniz mi yaparsınız hep?

– Hayır, her şeyi evde yapmak bu yaşam koşullarıyla, bu kadar çalışırken ihtimalsiz. Ama olası olduğunca natürel olan mahsulleri harcamaya çalışıyorum. 12 yaşında bir kızım var.

Özellikle onun en sıhhatli mahsulleri yemesini sağlamaya çalışıyoruz. Bir dostumun evde yaptığı sirkeyi kullanıyorum. Organik mahsuller seçim etmeye çalışıyorum. Ankara’da bir şirket evde peynir yapma setleri satıyor. Ekşi maya yaygınlaşıyor. Trakya’da şirden mayasıyla peynir yapan bir fabrika var.

Bu mahsulleri marketten bulamadığınız için azıcık mücadele sarfetmeniz, dayanmanız gerekiyor ama dokunuyor. Aynı şey glütensiz mahsuller için de geçerli. Bugün bu mahsullerin hepsi daha pahalı ama reelinde bu insanlar hastalandığı için bu mahsulleri harcıyor. Lüks mahsul muamelesi yapılmamalı glütensiz mahsullere. Devletin teşviği koşul.

– Peki ilaç kullanmaz mısınız hiç?
– Arada, gerçekten lüzumum olduğunda kullanıyorum elbette. Hatta hastalarıma da yazıyorum lüzumlu gördüğüm taktirde. Acil müdahale ilaçları mevzusunda tıp gelişmiştir. Ama leblebi gibi ilaç yutulmasına karşıyım. Şuursuz ilaç harcıyoruz. Kimya fabrikaları evvel kimyevi silah üretiyordu. İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra ilaç sektörüne geçtiler. Kimyevi silahlarla yüzbinlerce şahsı öldüren bu sektör ne oldu da bir anda insan sıhhatini düşünür oldu?

– Kanser hastaları ve aileleri büyük umutlarla her türlü rehabilitasyona saldırıyor. Siz kemoterapiye karşı mısınız?

– Kemoterapi bazı kanser cinslerinde çok tesirlidir. Onkolojinin de elindeki tek rehabilitasyondur. Elbette karşı değilim ama Türkiye’deki uygulanış şekline karşıyım. Burada can verinceye kadar kemoterapi kavrayışı var. 3-4 kür sınanır ve yararı olmuyorsa vazgeçilir kemoterapi. Birinci Dünya ülkelerinde kimse 50 kür almaz. Zira yok eden, toksik bir rehabilitasyondur kemoterapi. Kansere bağlı vefat oranlarının çoğalışının mesulü yanlış kemoterapi uygulamaları.

AKTARLARIN ELİNDE HEBA OLAN HASTALARIN MESULÜ HEKİMLER

– Hem çağdaş tıbba karşı çıkıyorsunuz hem de nebatlarla rehabilitasyonu ancak tıp hekimleri uygulamalı diyorsunuz. Bu paradokslu değil mi?

– Çağdaş Tıp ispata yoksul. İnsanoğlu 200 bin senelik tarihi süresince bugün seçenek sınan tıpla rehabilitasyon oldu. Reel tıp budur. Çağdaş Tıp hastalığın bulgularını yok etmek için ilaç kullanır. Oysa insanı hasta eden şeyi bulup yok etmez. İnsanın elinden huzuruyla can verme hakkını dahi aldı.

Ben de bir tıp hekimiyim. “Bir hastalığı nasıl rehabilitasyon ederim?” sualine cevap aradığım için fitoterapiye yöneldim. Bugün hastaların aktarların elinde heba olmasının mesulü yeniden hekimler. Bir kanser hastası hekime gidip nebatsal rehabilitasyon dediği anda hekim tepki gösteriyor. Azar, kıyamet! Siz kanser olsanız ne yaparsınız? Derman ararsınız. Aktara yönelteceğine kendi öğrense fitoterapi çok daha sıhhatli bir biçimde rehabilitasyon eder reelinde hastasını. Dünyanın her yerinde böyledir bu.

Bebeklere altın değil insülin kalemi takacağız

Genetiği değiştirilmiş mahsuller diabeti artırıyor. Türkiye’de 1998-2010 seneleri arasında diabet görülme sıklığı yüzde 7.2’den yüzde 13.2’ye çıktı. Bugün 10 milyon diabet hastası var. Böyle devam ederse 30 sene içinde Türkiye’nin tamamı diabet olacak. Doğan çocuklara altın yerine insülin kalemi takacağız.

Kaynak: sabah.com.tr