Çocukluğundan Beri Balık Gibi Kokan Hocanın Acayip Öyküsü

İnsanların hikâyesini öğrenmeden onları suçlamak kolay.

Camille kendini öğrendi dahi kötü kokuyordu. Çevresindekiler yanından kaçıp onunla dalga geçiyordu.

Kötü kokusu peşini vazgeçmedi. İleride neredeyse işinden de oluyordu.

Camille artık neden kötü koktuğunu öğreniyor. Onun gidişatında birileri vardır diye de hikâyesini paylaştı.

Camille, kötü koktuğunu ilk kere mektebe başlayınca farketti. Ne yaparsa yapsın bedenindeki kötü kokudan arınamadı.

Okul dostları ve hatta hocaları bazen ona duş almasını dahi söyledi.

ABC News’e konuşan bayan, “Hocalarımdan biri her gün duş alıp almadığımı sordu. Sonra beni en arkaya oturttu. Dostlarım benimle dalga geçti. Bana ölü balık gibi koktuğumu söylediler” dedi.

Camille ne kadar sık yıkanırsa devirensin bedenindeki istenmeyen kokudan kurtulamadı.

Camille daha sonra hocalık yapmaya başladı. Öğrencileri de onunla dalga geçip lakaplar taktılar. Özgüvenini yitiren bayan intihar etme derecesine geldi.

Camille’in manalı bir yanıt bulması senelerini aldı.

Arama motorunda ‘balığımsı beden kokusu’nu arattı. Çıkan neticelere inanamadı.

Camille’de balık kokusu belirtiyi olarak da öğrenilen ‘trimethylaminuria’ olduğu ortaya çıktı ve yalnız değildi. Dünyada bu hastalığa sahip 600 birey daha vardı.

Sağlıklı fertlerde bulunan trimetilamin adındaki aşikar kokulu kimyevi madde bedenden atılırken koku yapmıyor. Fakat balık kokusu belirtisine sahip bireylerde fazla oranda trimetilamin olduğundan bunu basitçe bedenlerinden atamıyorlar.

En kötüsü de belirtiye sahip şahıslar kokuyu kendileri farkedemiyorlar.

Camille artık kötü kokmamak için trimetilamin kapsayan bir hayli gıdadan bırakmak zorunda kaldı.

Camille daha sonra Sandy adındaki alttaki resimde gördüğünüz bir öteki balık kokusu belirtisine sahip hastayla bir araya geldi.

İnanılmaz kötü bir hastalık. Umarız ki hastalığın bir çözümü bulunur ve Camille öz güvenini geri kazanır. Bu hastalıktan herkesin haberdar olması için paylaşın.