Deniz Algun Bereketi Dudak Uçuklatıyor

Deniz likeni yaygın olarak harcadığımız bir gıda olmasa da saymakla bitmeyen verimleri onu süper besinlerden bir tanesi yapıyor. Ehemmiyetli vitamin, mineral ve öteki besleyici öğelerle dolu deniz algının verimlerine yakından bakalım.

Protein kaynağı

Pek çoğumuz deniz algının tadını dahi öğrenmezken, kimilerimiz için pek iştah açıcı bir gıda değil. Kimilerimiz için ise Japon lokantalarında tecrübelediğimiz bir suşi lezzeti. Deniz algının verimleri göz önünde bulundurulduğunda bu mucize gıda beslenmemizde daha fazla yer bulmalı. İşte deniz algının hiç dinlemediğiniz verimleri:

Bedenimiz sıhhatli bir metabolizma, yeni hücre ve dokuların yapımı, eforlu bir bağışıklık sistemi için yeterli oranda proteine lüzum dinler. Çoğu deniz likeni cinsleri, basit hazmedilen yararlı proteinler bakımından zengindir.

İhtiyarlama karşıtı antioksidanlar bakımından zengindir

Deniz likeni, ihtiyarlamayı ve hastalıkları tetikleyen hür radikallerle savaşan natürel antioksidanlar bakımından zengindir.

Natürel antiviral bileşenler kapsar

Yapulan araştırmalara göre algda bulunan fucoidan ismi olarak öğrenilen natürel antiviral bileşenler uçuğa neden olan herpes virüsü, çocuk felci virüsü, üst solunum yolu enfeksiyonlarına neden olan virüsler ve hatta HIV gibi pek çok virüse karşı tesirlidir.

Natürel bir anti-inflamatuardır

İnflamasyon; eklem cerahati, kanser, şeker hastalığı, kalp hastalıkları ve öteki pek çok yaygın görülen hastalığın nedenidir. Pek çok algda bulunan fucoidinler inflamasyonu önleyerek bu hastalıklara duvar örer.

Kireçlenmeye iyi kazanç

Kireçlenme problemi olan 122 bireyin katılımıyla hakikatleşen bir araştırmada, 12 hafta süresince fucoidin kapsayan gıdaların tüketiminin diz eklemlerinde kireçlenmeyi %30’a kadar eksilttiği görülmüştür.

Uru önler

Algda bulunan fucoidinlerin aynı zamanda akciğer kanseri, melanom ismi verilen cilt kanseri, lenfoma ve meme kanseri gibi kanser cinslerini önlediği araştırmalarla ispatlanmıştır.

Kilo vermede tesirlidir

Algda bolca bulunan kompleks karbonhidratlar, protein ve mineraller kilo vermede de tesirlidir. Gıda bedelinin yanı sıra kalori bedeli de düşük olduğu için kilo vermek isteyenler için ideal bir gıdadır.

Kalp hastalıklarına verimlidir

Pıhtılaşmayı önleyen bileşenleri ile alg, felç ve kalp hastalıklarına deva oluyor. Ayrıca içeriğindeki alginatlar ile kolesterolü düşürmeye takviyeci olur. Fucoidinler ise kan sulandırıcı tesiriyle, yan tesirleri olan ilaçlara bir seçenek olabilir.