Doğduğundan beri konuşamayan çocuk, diş doktoru buluşmasından sonra bakın nasıl konuşmaya başladı

Dünyaya gelen her çocuk anne ve babası için bambaşka bir mutluluk kaynağıdır.

Sağlık meseleleriyle dünyaya gelen çocukları olan bireyler için işler başta hayli stresli olabilir. Çocuklarının, akranları kadar sıhhatli olmasını dilerler.

6 yaşındaki Mason Motz’a henüz 10 günlükken beyin anevrizması teşhisi koyuldu.

New York Times’tan aktarılanlara göre henüz bir yaşındayken Mason kumpaslı olarak konuşma terapistiyle görüştürülmeye başlamış.

İlerleyen zamanda ise Mason’a bu defa Sotos belirtiyi teşhisi koyuldu. Beyin anevrizmasının bir bulgusu ya da bundan bağımsız olarak tetiklense de aynı anda görülebilen bu belirtiye sahip çocuklarda gecikmeli konuşma görülebiliyor.

Mason söylemek istediği sözcüğün ilk hecesini söyleyebilirken sözcüğün geri kalanını söyleyemiyordu.

Diş doktoru ziyareti sonrası yaşamı değişti

Her şey 2017 senesinde Mason altı yaşındayken birden değişti.

Çocuk diş doktoru Amy Ludermann-Lazar tetkik esnasında garip bir bulguda bulundu.

Dr. Lazar, Mason’ın dilinin altındaki bağ dokusunun dilinin üst kısmıyla çok yakın olduğunu ve bu surattan da çocuğun sözcükleri telaffuz edişi sırasında dilinin kasılıp konuşmasını güçlendirdiğini farketti.

Ailesinin de izniyle on saniyelik bir lazer işlemi asıllaştırdı.

Akranları gibi konuşmaya başladı

Diş doktorundan konuta döndükleri esnada Mason konuşmaya başladı.

Oğullarının daha evvel bu kadar muntazam görüşebildiğini dinlemeyen anne ve baba, mutluluk gözyaşlarına boğuldu.

İşlem evvelki Mason bir yaşındaki çocuklar kadar görüşebiliyordu. İşlem sonrasında akranları gibi görüşebilmeye başladı.

Hadiseye dair haberi hemen izleyin:

Bazen çözüm hiç beklemediğiniz anlarda karşınıza çıkabiliyor. Diş doktoru, bulgusuyla çocuğun yaşamını değiştirmiş.

Belki de eş vaziyette olan çocuklar vardır ve bunun sebebi öğrenilmiyordur öteki çocuklarında görüşebilmesine takviyeci olmak istiyorsanız paylaşmayı unutmayın.