Döküntü Olarak Teşhis Konuldu, Ancak Değişik Bir Hastalık Çıktı

Havalar ısındıkça ve soğuk mevsimler gitgide ılımanlaştıkça, haşere ve kenelerin rakamında ciddi bir çoğalış gözlemlendi.

Amerika’da yapılan bir araştırmaya göre son 15 senede yalnızca kene nedenli hastalıklar üçe katlandı.

Uzmanlar kırsal alanlarda uzun kollu tişörtler ve uzun paçalı pantolonlar giymeyi önerse de bu sıcak yaz aylarında bu nasihate uymak çok da basit olmuyor.

Evden çıkmamak da ne yazık ki çözüm değil. Konuta tıkılı kaldığımız soğuk havaları düşününce, hala geçirebiliyorken sarih havada zaman geçirmek istiyoruz.

Ancak yeniden de, temkin almakta fayda var.

Hiç kimse 5 yaşındaki Mason McNair’e ne olduğuna bütün olarak itina göstermedi. Ne yazık ki, sahip olduğu hastalık herkesin sandığından çok daha sıradandı ve çok kötü neticelere neden olabilirdi.

Her şey Mason’un büyükanne ve büyükbabasının bahçesinde oynamasıyla başladı. Tabiatta zaman geçiren ailenin neşeyi oldukça yerindeydi.

Ancak daha sonra evde Mason’u yıkayan büyükannesi, göbeğinde bir kene buldu.

Keneyi basitçe çıkardıktan sonra ısırılan bölge hala kırmızı ve şişti. Hekime giderek antibiyotik aldılar ancak her şey daha da kötüleşti.

Çocuk tüm bedenini kaplayan kaşıntı ve döküntü, ateş ve karın sızısı bulguları göstermeye başladı.

Aynı sıcaktan kaynaklanan döküntü gibi durduğu annesi tarafından söylense de vaziyet bundan çok daha farklıydı.

Döküntü süratle dağıldı ve tüm bedenini kapladı. Aile hekimi kaygılanacak hiçbir şey olmadığını söyledi.

Kırmızı noktalar antibiyotik rehabilitasyonunun bir yan tesiri olarak görüldü.

Mason’un annesi bu teşhisten tatmin olmadı ve baytar olan kız kardeşini aradı.

Sonunda Mason’un annesi oğlunda kene kaynaklı bir hastalık olduğuna ikna olmuştu ve hekimleri ikna etmeye çalışır hale gelmişti. Hatta şüphelendiği hastalığın ismi Rocky Mountain Spotted Fever RMSF olarak öğrenilen Kayalık Dağlar Benekli Hummasıydı.

Anne haklıydı. Mason gerçekten de bu hastalığı geçiriyordu.

Bulgular arasında ateş, baş sızısı ve döküntü bulunuyor ve Mason tüm bu bulgulara sahipti.

Ne yazık ki,  bu hastalık öteki türdeşleri kadar çok görülmüyor ve basitçe başka hastalıklarla karıştırılabiliyor.

Değişik Bölgelerde Görülebilir

İsmine aldanmayın, bu hastalık illa ki dağ etraflarında yaşayan veya o bölgeyi ziyaret eden insanlarda olmak zorunda değil. Hem Amerika’nın hem de dünyanın muhtelif bölgelerinde bu hastalık görülebiliyor.

Bu hastalığa tutulan erişkinlerin özel bir cins antibiyotik rehabilitasyonuna gereksinimi var.

Anne şimdi bu hastalığın daha erken farkedilmesi için muhtelif çalışmalar yapıyor. Zira zamanında rehabilitasyon edilmediğinde vefata kadar varan neticeler alana geliyor.

Eğer annesi kendi araştırmasını yapmasaydı ve hastalık mevzusunda bu kadar ısrarcı olmasaydı, oğluna neler olurdu varsayım dahi etmek istemeyiz.

Genç annenin bu kadar azimli oluşu hepimize misal teşkil etmeli.

2017 senesinin haziranında 2 yaşında bir kız çocuğu, hekimi hastalığı zamanında tutamadığı için öldü.

Amerika Hastalık Hakimiyet Merkezinde Cilt hekimi olarak misyon yapan Paige Armstrong’a göre bu hastalığa tutulan çocuklar oldukça sıra dışı bulgular gösterebiliyor.

Çocuğunuzu Koruyun

İşte bu nedenle çocuklara sıklıkla yanlış teşhis koyuluyor. Mason’un annesi kendi başına gelenin kimsenin başına gelmemesi için elinden geleni yapıyor.

Aileleri kendi araştırmalarını yapmaları, kesinlikle ikinci bir görüş almaları ve hislerine güvenmeleri mevzusunda destekliyor. Hekimler de insan, onlar da kusur yapabilir. Her şeyi öğrenmelerini ve gördükleri her hastalığı anında tanımalarını beklemek absürt olurdu.

Bugün Mason oldukça sıhhatli ve hoş bir yaşam sürüyor. Neyse ki annesi pes etmemiş ve oğlunu sıhhatine kavuşturmuş.

Sizde herkesin farkında olmasını istiyorsanız, bu öyküyü aileniz ve dostlarınızla paylaşın!