Dünyada Süratle Dağılıyor Ve Yalnızca Çocukları Etkiliyor

Dünyadaki virüs salgını dinleyenleri korkutuyor. Geçtiğimiz günlerde bir uzman, virüslerle bulaşan bu hastalığın çocuklara nasıl bulaştığına dair ayrıntılı bir söyleme yaptı.

Yalnızca Çocukları Etkiliyor

El-ayak-ağız hastalığı genelde 10 yaşının altındaki çocuklarda görülüyor. Ancak seyrek de olsa erişkinler bu hastalığı geçirebiliyorlar. Uzman Laura Kornegay, WAVY’ye “Amerika Birleşik Devletleri’nin tam eyaletlerindeki acil servislere getirilen çocuklarda el-ayak-ağız hastalığına tesadüfüldü. Hastalık giderek yaygınlaşıyor” dedi.

Dünyadaki virüs salgını dinleyenleri korkutuyor.

Amerika Birleşik Devletleri Hastalık Hakimiyet ve Korunma Merkezleri’nden aktarılanlara göre hastalık bulguları arasında yüksek ateş, iştahsızlık, boğaz sızısı ve ateş çıkmasının üstünden birkaç gün geçtikten sonra oluşan aftlar var.

Dayanak alınmalı

Dr. Kevin Connelly, WWBT’ye “Ağız içinde çıkan kabarcıkların çocuklar yemek yiyemeyip akışkan harcayamamasına neden oluyor. Böylece de beceriksiz besleniyor ve susuz kalıyorlar” dedi.
Bazı hadiselerde hastalar kendileri beslenemediğinden kendilerine serum takılmak zorunda dahi kalınmış.

Virüs, fiziksel temasla bulaşıyor. Hastalığa sahip şahısla sarılmanız dahi virüsün size geçmesine neden olabiliyor. Virüsün neden olduğu hastalık için kesin bir rehabilitasyon yok. Hastalar reçetesiz ilaçlar kullanarak hastalığa çözüm bulmaya çalışıyorlar. El-ayak-ağız hastalığının çocukları da etkilediği çoğu birey tarafını öğrenilmiyordu. Siz de yeni bildiyseniz ve çocuğu olan aileleri uyarmak istiyorsanız paylaşın.