Faydaları Saymakla Bitmeyen Bu Meyvenin Adı Nedir?

İçerdiği A ve C vitaminleri sayesinde idrar yollarını, solunum yollarının enfeksiyonlarında vücudun direncini fazlalaştırır. Ayrıca yara ve diş iltihaplarındada faydalıdır. Kan damarlarının güçlü olmasınıda sağlar.
Bazı kişiler sağlık iksiri diyede nitelendirdikleri çeşitli rahatsızlıklar için yerler bazıları da meyve olarak hatta cilt bakımı içinde tüketirler. Olgunlaşmadan (hamken) ve olgunluk düzeyine ulaştığı meyve hâlinde de tüketiliyor. Meyvenin olmamış hâli özelliklede şeker hastaları için tavsiye edilmektedir çünkü tam olgunlaşmamıştır, şeker miktarı dahada düşük olduğundan rahatlıkla kullanılabilir.

Kanserli hücrelerinin yok olmasındada büyük etkisi olduğu ve kolesterolü düşürdüğü kullananlar tarafından bildirilen meyve, hücre yenileme özelliğide çocukların gelişmesinde; C vitamini deposu olma vasfı ile vücut direncini artırır. Kalsiyum bakımındanda zenginliği ile ağrılarında giderilmesindede etkisi çok fazladır.
Ayrıca kum dökmesindede etkili olduğu kadar anemi hastalıklarındada fayda sağlar.
Afrodizyak (Cinsel duyguları ve isteği uyarıcı veya artırıcı) etkisi yapıyor.

Uyku düzeninide sağlıyor.
Regl döneminide düzenli tutar, menopoz dönemindede yaşanan ruhsal problemlerdede olumlu etki sağlar
K vitamini bulunduğundan kanın pıhtılaşmasını kolaylaştırır.
Çocuklarda kemik gelişiminde fayda sağlar. Eklem romatizmasındada fayda sağladığı ve hemofili (Kanın pıhtılaşmasındaki bir bozukluğa bağlı kanama hastalığı) hastalığına iyi geldiği bilinmektedir.
Kadınlar cilt bakımı içinde kullanmaktadırlar. Meyveleri mideye indirip, yaşlanma hali veya belirtilere karşı (anti-aging) faydası olması sebebiyle kabuklarını da cilt bakımı için yüzlerine sürerler

-İçerdiği A ve C vitaminleri sayesinde idrar yolları, solunum yolları enfeksiyonlarında vücudun direncini arttırıyor

-Pepino Kan damarlarının kuvvetli olmasını sağlıyor.

-Ayrıca yara ve diş iltihaplarına karşı etkili oluyor.

-Uyku düzenini dengede tutuyor.

-Afrodizyak (Cinsel duyguları veya isteği uyaran veya artıran) etkisi yaratıyor.

-Kum dökmede etkili olduğu kadar anemi hastalarına fayda sağlıyor

-Şeker hastalıklarına iyi geliyor

-Kemik erimesine iyi geliyor

-(Tromoksin) Dalak yetmezliğine iyi geliyor

-Bağırsak kanserine iyi geliyor

-Gen hastalıklarına iyi geliyor

-Mide rahatsızlıklarına iyi geliyor

-Anemi Kansızlık hastalıklarına iyi geliyor

-(Hemofili)kanın pıhtılaşmasındaki bir bozukluğa bağlı kanama hastalığına iyi geliyor

-Kilo problemi olanlara da iyi geliyor

NASIL KULLANILIR?

1- Kavun, Muz, Ananas, aromalı meyveyi dolapta soğutarak ince kabuğu soyularak kavun gibi yenilenilebilir
2- Meze olarak, dondurmalara katılarak, karışık meyve salatalarında garnütür olarak kullanılır.
3- Reçeli yapılır. hatta bazı G.Afrika ülkelerinde süs bitkisi olarak değerlendirilmektedir.