Faydaları Saymakla Bitmiyor

1-) Taze olarak tüketilen bir sebze olan bu ot, salatalarda, garnitürlerde, piyazlarda sıklıkla kullanılır.Bu ot kansere karşı koruyucudur.Kadın hastalıklarına iyi gelir.Kadınlarda adet döngüsünün düzenli seyretmesine yardımcı olur, adet bozukluklarını giderir.

2-)Yüksek oranda protein ve demir içeren bu sebze, emziren annelerde süt artışı sağlar.Göz sağlığının korunmasına yardımcı olur.Vücudun savunma sistemini geliştirir ve bünyeyi pek çok hastalıktan korur.Kanı temizleme özelliği vardır.İştah açar.Laksatif etkisi sebebiyle kabızlık durumlarında müshil olarak kullanılır ve bu konuda çok etkilidir.

3-) Bağırsakları çalıştırdığı için kilo kaybına faydası vardır.Tohumları balla karıştırılıp kür yapıldığında dizanteri hastalığına iyi gelmektedir.Baş ağrısı, öksürük, bronşit, astım gibi rahatsızlıklarda çiğnenerek tüketilecek bu otu, bu rahatsızlıkların tedavisinde fayda sağlar.Nefes açıcı özelliği vardır.

4-) Astımdan kaynaklanan şiddetli öksürükleri azaltır.Düzenli kullanımda anemiye iyi gelir; zira kan yapıcı özelliği vardır.Demir açısından zengin olan tohumu hemoglobin düzeyini artırır ve böylelikle kemik hastalıkları, saç dökülmesi ve tırnak kırılması gibi problemleri önler.

5-) Tohumlarının diyabete de iyi geldiği belirtilmektedir.Suda kaynatılarak saçlara uygulandığında saç sağlığını korur. Saç kırılmalarını önler ve yumuşaklık kazandırır.A vitamini göz sağlığı için önemlidir. Karatakt başta olmak üzere pek çok göz hastalığına yakalanma riskini ortadan kaldırır.Sigaranın ciğerlerde oluşturduğu tahribatı azaltma özeliği vardır. Sigara kullananların özellikle bu sebze ve bu sebzenin tohumunu kaynatarak günde 1-2 bardak içmeleri faydalı olacaktır.Böbrek sağlığını korur, idrar söktürücüdür.Bağırsak kurtlarının dökülmesini sağlar.