Geçmişte Kullanılmış 8 Antik Tıp Rehabilitasyonu

İnsanlar var olduğu sürece, her zaman tıbbi takviyeye lüzum duymuşlardır. Atalarımız çağdaş tıbbın dahi kavramakta zorlanacağı ileri bilgiye sahip olmuşlardır. Şunu kabul etmek gerekli, geçmişin bir hayli usulü riskli değilse de oldukça garipti.

Dr. Sağlık olarak bu antik tıp tedavilerini bazılarını inceledik ve neticelerini sizinle paylaşmaya karar verdik.

8. Diş sızısı, keçi yağı ile rehabilitasyon edildi

Antik zamanlarda dahi insanlar diş dolgusunun nasıl yapılacağını ve nasıl hazırlayacaklarını biliyorlardı. 14.000 yaşında olduğu tanımlanan bir insan dişinde keçi yağıyla dolgu yapıldığı anlaşıldı.

7. Anneler bebeklerini ayakta doğururlardı

Antik Hindistan’da uterustaki fetusun yerini nasıl değiştireceğini öğreniyorlardı. Bazı Afrika kabilelerinde şifacılar ilkel vasıtalarıyla sezaryen yapabiliyorlardı.

Ortaçağda, kilisenin tesiri sebebiyle daha önceki bilginin büyük bir kısmı kayboldu. Ebelik az gelişmişti ve doğum sırasında bir çok bayan ve bebekleri doğum biçimi sebebiyle ölüyordu.

6. Ardıç ve mandrake özütlerini anestezi olarak kullandılar.

Daha Önceki Mezopotamya’da hekimler, hastalara sızı sezdirmemek için içki ve afyon kullandı .

Daha Önceki Mısır’da mandrake meyvelerinden ekstreler hazırladılar. Hindistan ve Çin’de ardıç, esrar ve akonit anestezi için kullanılmıştır. Ne kadar tesirli olduklarını söylemek zor.

5. Kronik hastalıklar fiziksel egzersiz ve mukaddes su ile rehabilitasyon edildi.

M.Ö. 460-370, sara hastalığının Allah’ın isteğiyle oluştuğu fikrideydiler. Bu hastalığın sebeplerinin rüzgar, soğuk ve güneş olduğuna ikna olmuştular. Ortaçağda, saralı dualar ve mukaddes su ile rehabilitasyon edildiğine inanılıyordu.

Daha Önceki hekimler şeker hastalığını fiziksel egzersizlerle ve şifalı otlarla tedavi ettiler, ancak bu herhangi bir olumlu sonuç getirmedi ve hastalar genellikle öldü.

Sedef hastalığı gibi cilt hastalıkları tedavi edilemez olarak kabul edildi. Hastalar başkalarından tutuldu.

4. Neredeyse tüm hastalıklar kan dökme ile tedavi edildi.

Hindistan ve Arap ülkelerinde çok popülerdi ve hatta eski Yunan ve Mısır’dan gelen belgelerde de kan dökme ile tedavi uygulandığı bahsediliyordu.

Kanın “kötü mizahlar” içerdiğine inanılıyordu ki hastayı iyileştirmek için bırakılmalıydı. Ortaçağda, berberler kan dökme tedavilerini uyguluyordu. 19. yüzyıla kadar popülerdi. George Washington bile, bademcikleri bu şekilde iyileştirdi.

3. Yılan zehiri ve zehirli otlar kullandılar.

Antibiyotiklerden önce insanlar bitki zehirlerine ve yılan zehirlerine dayanan ilaçlar üretip enfeksiyonlarla savaşmaya çalıştı. Modern bilim adamları, antibakteriyel etkilerinin nedenlerinin disintegrinler olarak adlandırılan küçük proteinler olduğu sonucuna vardı.

Antik Mısır’da esrar, afyon ve karanfad kullandılar. Ortaçağda doktorlar, iksirlerine kuru yılanlar ve akrepler ekledi.

2. Kafataslarına Trepanasyon uyguladılar.

Trepanasyon; kafatasında herhangi bir bölgede, baş derisi kaldırıldıktan sonra bir parçanın beyin ile beyini saran beyin zarına zarar vermeden çıkarılıp alınmasını sağlayan bir ameliyat tekniğidir. Vikipedi

Baş ağrısı, epilepsi ve diğer psikolojik rahatsızlıklar şiddetli tedavilerle iyileştirildi: Doktorlar hastalarının kafataslarına delikler açtılar. Trepanasyon en eski bir cerrahi işlemdir. Kanıt, Neolitik çağdan kalma insan kalıntılarında da bulundu. Bu yöntem eski Amerikan medeniyetlerinde ve Rönesans yarıyılında çok popülerdi.

1. Tütün dumanı lavmanı çok popüler bir tedaviydi.

Sindirim meseleleri, miskinlik, mide krampları ve asalaklar , Kuzey Amerika Kızılderililerinden özümsenen bir  usul olan tütün dumanı lavmanıyla rehabilitasyon edildi. Bununla beraber, 19. asırda, tütünün zehirli nikotin kapsadığını keşfettiler ve bu lavmanlar rehabilitasyon usulleri arasından çıktı.