Geçmişte yapılan mucizevi rehabilitasyon usulleri

Tarihte yapılan mucizevi ama reel rehabilitasyon usulleri…

Hemen hemen herkes o yarıyılı merak edip geçmişte yaşamanın hayalini bir kere olsun kurmuştur. Ancak azıcıktan bileceğiniz, geçmişte yaşayanların uyguladıkları rehabilitasyon usulleri bu düşüncenizi tamamen kafanızdan atmanıza neden olacak.

Bu yarıyıllar hastalıkları rehabilitasyon etmek için deneyler yapılan en popüler yarıyıllardı.  Rastgele bir vaziyet referans alınmadan hastalıları iyileştirmek için insanlar üzerinde muhtelif araştırmalar yapılırdı. Ancak hastalara uygulanan rehabilitasyonların çoğu faydadan yerine hasar getirmiştir.  Aynı zamanda kullanılan rehabilitasyon usullerindeki maddelerin çoğu iğrenç maddelerdi.

İşte o garip ve mucizevi rehabilitasyon usullerden birkaçı,

Uzun ömürlü olmak için cıva

Günümüzde artık her insan cıvanın insan sıhhati için ne kadar hasarlı olduğunu öğreniyordur. Ancak o yarıyıldaki insanlar cıvanın geniş yelpazeli bir tıbbı usul olarak kabul ediyorlardı. Antik yunanlılar ve persler hastalara cıva içiriyor yara olan bölgelere de merhem gibi cıva sürüyorlardı.

Antik Çin’de ise uzun ömürlü olmayı sağlayacağı için insanlara cıva içiriliyordu.

Bu yarıyılda bir hayli hasta cıva zehirlenmesi sebebiyle ve aynı zamanda böbrek, karaciğer yetmezliği sebebiyle can vermiştir.

Arı zehri tedavisi

Genital uçuk, herpest gibi hastalıkları rehabilitasyon etmek için o yarıyılın insanları arı zehri kullanmaktaydı.  O yarıyılın antik hekimleri bu tip hastalıkları rehabilitasyon etmek için hastanın ağzından ve burunlarına yakın bölgelerden arı sokmasını sağlıyorlardı.

Tabii ki bu usul hastalara verim sağlamak yerine daha çok acı sürüklemelerine neden oluyordu.

Kafatası tedavisi

Antik Sümer hekimleri genellikle sihirciler ve rahiplerden oluşmaktaydı.  Dolayısıyla o yarıyılda uygulanan rehabilitasyon usulleri genellikle sihre dayalıydı. Genellikle hastalıklara neden olanların ruhlar olduğu düşünülmekteydi.

Bu ruhların hastalardan uzaklaşması için hekimler genellikle hastayı kuru kafatası ile yattırır hatta gece belli aralıklarla uyanıp kafatasını öpmesini isterlerdi.