Gluten Duyarlılığınız Olduğunun 6 Net Bulgusu

Celiac Disease Foundation’ın yaptığı araştırmaya göre dünyada her 100 şahıstan 1’inde çölyak hastalığı veya glüten duyarlılığı bulunmakta.

Gluten duyarlılığının bir alerji olduğuna inanılıyor. Bu kronik hastalık bağırsaklara hasar veriyor ve fertlerin çok kötü sezmelerine neden oluyor.

Maalesef hastalığa sahip bir hayli şahıs bunun farkında değil ve hastalığın bulgularını göremiyorlar. Hastalığın farkında olmamaları ise fertler için çok kötü zira hastalık rehabilitasyon edilmezse ilerleyen zamanlarda balanssız beslenmeye veya kansere neden olabiliyor.

Çölyak hastalığının bulguları şahıstan bireye değişiyor. Ancak hekimlerin belirttiğine göre bu 6 bulgu hemen hemen tam hastalarda görülüyor.

1- Mide sorunları

Celiac.com’da belirtildiğine göre alıngan bağırsak belirtiyi, iltihabi bağırsak hastalığı ve gastroözofageal reflü hastalığı, çölyak hastalığı yerine koyulan yanlış teşhislerden yalnızca üçü. Bu üç hastalık çölyak hastalığıyla aynı bulgulara sahip. Öte yandan yeniden bu hastalığa sahip bireylerde ayrıyeten ishal, kabızlık ve kabarıklık görülüyor.

2- Kızarıklıklar ve aftoz ülser

Kuru ve kaşınan bir cilt ve ayrıca ağızda çıkan ufak yaralar çölyak hastası olduğunuzun bir ispatı. Mayo Clinic’te belirtilenlere göre, bağırsaklarınızın glütene karşı duyarlı olmaları halinde dirseğinizde, kolunuzda ve kalçanızda dermatitis herpetiformis bir ten hastalığı görülebiliyor. Dermatitis herpetiformis, egzama ve sedef hastalığının bulgularından olduğundan çölyak hastalığıyla karıştırılabiliyor.

3- Fazla kilo kaybı

Çölyak hastalarında, gluten proteininin bağırsak içi kılımsı çıkıntılara verdiği hasar neticesinde iltihaplanmalar görülebiliyor. Beyond Celiac’ta belirtilenlere göre de bağırsaklarınızda oluşan bu hasar kilo kaybına neden oluyor. Ayrıca hastalığa sahip kişilerde mide bulantısı veya iştah kaybı görülebiliyor.

4- Yorgunluk

Gluten duyarlılığınız varsa sık sık yorgun, güçsüz ve halsiz hissedebilirsiniz. Bunun asıl nedeni ise vücudunuzun sürekli oluşan iltihaplanmalarla mücadele etmesi. Beyond Celiac’ta belirtilenlere göre vücudunuza giren glüten bağırsaklarınıza zarar verir ve böylelikle vitamin ve minerallerin emilimi boşa gider.

5- Depresyon

Beyond Celiac’a göre depresif hissetmenizin asıl nedenlerinden biri de çölyak hastalığı olabilirmiş. Kan ve vitamin eksikliği üzgün, gergin ve hassas hissetmenize neden olabilir. Aslında mantığı çok basit. Mideniz yediğiniz yiyeceklerden mutsuzsa, beyniniz de mutsuz oluyor.

6- Laktoz duyarlılığı

Britanya Sağlık Bakanlığı, laktoz duyarlılığının glüten duyarlılığının bir neticeyi olduğunu iddia ediyor. Karın sızısı, kabarıklık ve ishal gibi bulgular hem laktoz hem de glüten duyarlılığı olan fertlerde görülebiliyor.

Gluten duyarlılığınız olduğunu düşünüyorsanız acilen hekime görünmeniz gerekiyor.

Yazıyı dostlarınızla paylaşın. Bir yaşam kurtarabilirsiniz.