Gribe İyi Gelen Faktörler

Grip nasıl geçer? Ekseriyetle grip belirtilerine hanede kendiniz müdehale edebilirsiniz ve bu gidişatta doktorunuzu görmeniz gerekmez. Çoğu insan bir hafta içinde daha iyi hissetmeye başlamaktadır.

Ciddi derecede hastalanma rizikonuz yüksekse, doktorunuzu görmeyi düşünmelisiniz. Altta sıralanan etkenler doktora müracaat etme rizikonunu artırmaktadır:

• 65 yaş veya üstü olma
  • Gebelik
  • Akciğer, kalp, böbrek, karaciğer veya nörolojik hastalığa yakalanma
  • Zayıflamış bağışıklık sistemine sahip olmak
  • Şeker hastalığı

Bu vaziyetlerde, doktorunuz antiviral ilaç almayı önerebilmektedir. 1

Gribe Evde Ne İyi Gelir?

Şayet başka bir sıhhat probleminiz yoksa hanede bol bol dinlenmek, kendinizi sıcak tutmak ve susuz kalmayı önlemek için bol miktarda su içmekle iyileşme sürecini hızlandırabilirsiniz.

Kendinizi iyi hissetmiyorsanız ve ateşiniz varsa, ateşi düşürmek ve ağrılarınızı hafifletmek için parabetamol veya ibuprofen gibi antiinflamatuar ilaçları kullanabilirsin. 16 yaşın altındaki çocuklara aspirin verilmemelidir.

Kendinizi iyi hissettirene kadar işyerinden veya okuldan uzak kalmaya çalışın. Çoğu insan için, hastalık müddeti takriben bir hafta sürmektedir. Belirtileriniz bir haftadan daha uzun sürdüyse veya kötüleştiyse doktorunuza müracaatın. 2

Antiviral İlaç Rehabilitasyonu

Gribe ne iyi gelir? Antiviral ilaçlar, grip virüsünün vücutta çoğalmasını durdurarak çalışmaktadır. Bu ilaçlar gribi rehabilitasyon etmeyecektir, ancak hastalığın müddetini biraz azaltmaya ve belirtilerin bir bölümünü hafifletmeye yardımcı olabilmektedir.

Yapılan son araştırmalara göre, kimi antiviral ilaçlar grip komplikasyonları rizikonunu azaltmada tesirli olamayacağı gibi bazı yan tesirlere de sebebiyet verebilmektedir. Araştırmacılar, tüm doktorların antiviral ilaç önermesi gerektiğini kabul etmediklerini ileri sürmektedir.

Ancak grip virüsüyle hastaneye yatırılan hastalarda antiviral ilaçların ölüm rizikonunu azaltabileceğine değin ispat eder da bulunmaktadır. 3

Antibiyotik Tedavisi

Bakteriyel göğüs enfeksiyonu gibi grip komplikasyonu gelişmediği sürece antibiyotikler virüs üzerine rastgele bir tesiri olmadıklarından grip için reçete edilmez. 4

Gripten Savunma Yolları

Gribe ne iyi gelir? Dünyadaki sağlık uzmanları ve devlet müesseseleri, gribe karşı savunmanın en iyi yolunun her sene aşı yaptırmak olduğunu söylemektedir.

İki çeşit aşı bulunmaktadır, bunlar grip aşısı ve burun spreyi grip aşısıdır. Grip aşısı, çoğunlukla kola bir iğne ile uygulanır. Sıhhatli kişiler ve kronik sıhhat şartları olanlar da dâhil olmak üzere, 6 aylıktan büyük herkes için onaylanmıştır. Nazal sprey grip aşısı ise, hastalığa kapı aralamayan, canlı, zayıflatılmış grip virüsüyle yapılmış bir aşıdır.

Yapılan grip aşısı üç influenza virüsünü içerecektir:

• İnfluenza H3N2 virüsü
  • İnfluenza H1N2 virüsü
  • B virüsü

Savunma, aşı yapıldıktan takriben 2 hafta sonra başlamaktadır.  5

Bir takım fertler grip aşısına başlamadan önce doktorlarıyla müzakerelidir:

• Tavuk yumurtalarına karşı şiddetli alerjisi olan kişiler
  • Geçmişte grip aşısına şiddetli reaksiyon gösteren kişiler
  • Grip aşısı alındıktan sonra 6 hafta içinde Guillain Barre Belirtisi geliştiren kişiler
  • 6 aylıktan küçük çocuklar
  • Ateşi orta ile şiddetli bir hastalık geçiren fertler, aşı olmadan önce düzelene kadar beklemelidir 6

Grip için hangi doktora gidilir: Gribi teşhis ve rehabilitasyon ettirmek için müracaat edebileceğiniz bir takım sıhhat uzmanları şunlardır:

• Aile hekimi
  • İç hastalıkları uzmanı
  • Çocuk doktoru

Belirtiler açık değilse veya ciddi komplikasyonlar gelişirse, bulaşıcı hastalıkların rehabilitasyonunda uzmanlaşmış bir doktora da ihtiyaç duyulabilir. 7

Grip Hastalığı Nedir?

Çoğunlukla grip denilen influenza, influenza A veya B virüslerinin kapı araladığı aşırı bulaşıcı bir solunum hastalığıdır. Grip en sık kış ve erken ilkbahar vakitlerinde görülmektedir. Grip virüsü üst veya alt solunum yollarından geçerek vücuda saldırmaktadır.

Hem soğuk algınlığı hem de grip solunum yollarında oluşan bulaşıcı viral enfeksiyonlardır. Belirtiler benzer olsa da, grip çok daha şiddetli yaşanmaktadır. Soğuk algınlığı kişiyi oldukça yorabilir, ancak grip kişinin yataktan çıkmasını dahi engelleyecek kadar kötü olabilmektedir. 8

Grip Belirtileri

Grip başlangıcı, burun akıntısı, aksırma ve boğaz ağrısı gibi yaygın soğuk algınlığı belirtileri ile kendini belli etmektedir. Ancak soğuk algınlığı genellikle yavaş gelişirken, grip aniden ortaya çıkma eğilimi göstermektedir. Soğuk algınlığı yalnızca kişiyi yorgun bir hale getirirken, grip kişiyi genelde çok daha kötü hissettirmektedir.

Grip nasıl anlaşılır? Gribe ait yaygın belirtiler şunları içermektedir:

• Ateş 38 C ve üzerindeyse
  • Bilhassa sırtınızdaki, kollarınızdaki ve bacaklardaki adale ağrıları
  • Halsizlik ve terlene
  • Kuru, kalıcı öksürük
  • Yorgunluk ve zayıflık hissi
  • Burun tıkanıklığı
  • Boğaz ağrısı 9

Grip Nedenleri

Grip kapı aralar? Gribe A, B ve C tipi influenza virüsü kapı aralar. A ve B tipi grip virüsleri mevsimsel grip virüsü salgınlarından sorumludur. Tip A grip virüsü ise ördekler, tavuklar, domuzlar ve atlar da dâhil olmak üzere bir hayli değişik hayvanda bulunur. Grip B virüsleri sadece insanlar arasında dolaşmaktadır.
[affiliate_news id=”3319″]
Grip virüsleri başta kişiden kişiye, öksürük veya aksırma yoluyla dağılmaktadır. Bazen kirli bir yüzeye dokunduktan sonra ağza veya burnu dokunan insanlar da enfekte olabilmektedir. Sağlıklı yetişkinler, belirtiler gelişmeden bir gün içinde hastalığı başkalarına bulaştırabilir ve hastalandıktan sonra yedi güne kadar bulaşıcı olmaya devam eder. Bu, kişinin hastalandığını bilmeden önce dahi hastalığı başkalarına geçirebildiği mananına gelir. 10

“Gribe İyi Gelen Faktörler” üzerine 2 yorum.

1. Gribe en iyi gelen, üc gün üst üste bol cig sogan yenmeli göz ve burundan yaslar gelene kadar ayrica bolca limon sogana da eklenebilir.buna ek olarak tuzlu su gargarasi yapilirsa gripten eser kalmaz.

2. Geri bildirim: Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Muhteşem 8 Gıda