Grip Neden Olur?

Grip influenza viral bir enfeksiyondur. İnsanlar çoklukla “grip” terimini, grip gibi belirtileri olan soğuk algınlığı veya mide virüsü gibi hafif hastalıkları tanımlamak için kullanmaktadır. Ancak gerçek grip bu hastalıklardan biraz farklıdır. Grip belirtileri genellikle soğuk algınlığı belirtilerinden çok daha kötü ve şiddetlidir. Grip genellikle yetişkinlerde kusma veya ishale kapı aralamaz.

Çoğu grip olayı güzün son günlerinde ve kış aylarında asıllaşmaktadır. Belirtiler birkaç güne kadar başlayacağından ilk günler gribe sahip olduğunuzu bilmeden başka insanlara da yayabilirsiniz.

Grip çoğunlukla A ve B influenza virüslerinden kaynaklanmaktadır. Grip virüsünün her sene değişik türleri de ortaya çıkmaktadır.

Grip, ateş, beden sancıları, baş sancısı, kuru bir öksürük ve boğaz yanması ya da boğaz sancısı gibi belirtilere kapı aralamaktadır. Grip olan kişi kendisini her vakitkinden daha yorgun ve daha az enerjik hissedebilmektedir. Belirtiler çoğunlukla ilk 3-4 gün içinde en kötü halini almaktadır. Ancak tamamiyle iyileşmek 1 ile 2 hafta kadar sürebilmektedir. 1

Grip Belirtileri

Grip başlangıcı belirtileri yaygın olarak yaşanan soğuk algınlığı belirtileri ile oldukça benzerdir. Grip nasıl anlaşılır? Erken belirtiler boğaz ağrısı, aksırma veya burun akıntısını içerebilmektedir. Virüs ilerledikçe belirtiler sıklıkla daha kötüye gitme eğilimi göstermektedir:

• Adale ağrıları
  • Titreme
  • Terleme
  • Kuru öksürük
  • Burun tıkanıklığı
  • Zayıflık 2

Ekseriyetle sıhhatli olan çoğu insan grip hasebiyle doktora müracaat etmez. Bağışıklık sistemi enfeksiyonla savaşmaktadır ve belirtiler ekseriyetle kendi kendine iyileşmeye başlamaktadır.

Şayet grip olduğunuzu düşünüyorsanız, dinlenmeye çalışın, bol sıvı almaya özen gösterin. Bu, kurumayı ve susuzluğun önlenmesini sağlayacaktır.

Kaygılarınız varsa doktorunuza müracaat edin ve aşağıdaki belirtilerden rastgele biriyle karşılaşırsanız hemen tıbbi yardım isteyin:

• Solunum zorluğu
  • Göğüs ağrısı
  • Ani baş dönmesi
  • Kafa karışıklığı
  • Şiddetli kusma
  • Ateş ve döküntü 3

Grip Nedenleri

Grip kapı aralar? Gribe A, B ve C tipi influenza virüsü kapı aralar. A ve B tipi grip virüsleri mevsimsel grip virüsü salgınlarından sorumludur. Tip A grip virüsü ise ördekler, tavuklar, domuzlar ve atlar da dâhil olmak üzere bir hayli farklı hayvanda bulunur. Grip B virüsleri sadece insanlar arasında dolaşmaktadır.

Grip virüsleri başta kişiden kişiye, öksürük veya aksırma yoluyla dağılmaktadır. Bazen kirli bir yüzeye dokunduktan sonra ağza veya burnu dokunan insanlar da enfekte olabilmektedir. Sıhhatli yetişkinler, belirtiler gelişmeden bir gün içinde hastalığı başkalarına bulaştırabilir ve hastalandıktan sonra yedi güne kadar bulaşıcı olmaya devam eder. Bu, kişinin hastalandığını bilmeden önce dahi hastalığı başkalarına geçirebildiği mananına gelir. 4

Grip Rehabilitasyonu

Grip nasıl geçer? Grip vaziyetinde bol bol dinlenmek ve bol sıvı almak genelde hastalığın iyileşmesini sağlamaktadır. Lakin kimi vaziyetlerde doktorunuz size antiviral ilaçlar önerebilir. Belirtileri fark etmenizden hemen sonra almaya başladığınız antiviral ilaç, hastalığın müddetini kısaltmaya ve ciddi komplikasyonların oluşmasını önlemeye yardımcı olabilir. 5

Evde Rehabilitasyon

Asetaminofen ve ibuprofen ilaçları düşük ateşe yardımcı olabilmektedir. Grip hastalığı vaziyetinde netlikle aspirin kullanmayın. Ateşin normal düzeye kadar düşmesi gerekmez. Sıcaklık 1 derece düştüğünde çoğu insan daha iyi hissetmeye başlamaktadır.

Eczanelerden reçetesiz tedarik edilen soğuk algınlığı ilaçlarınız belirtilerinizin hafiflemesini sağlayabilir. Öksürük damlaları veya boğaz spreyleri de yardımcı olacaktır.

Grip hastalığında olası olduğunca çok dinlenebilmek oldukça ehemmiyetlidir. Bol su içmeye özen gösterin. Sigara içmeyin veyahut içki kullanmayın. 6

Grip için hangi doktora gidilir: Gribi teşhis ve rehabilitasyon ettirmek için müracaat edebileceğiniz bazı sıhhat uzmanları şunlardır:

• Aile hekimi
  • İç hastalıkları uzmanı
  • Çocuk doktoru

Belirtiler açık değilse veya ciddi komplikasyonlar gelişirse, bulaşıcı hastalıkların tedavisinde uzmanlaşmış bir doktora da ihtiyaç duyulabilir. 7

Gribe Ne İyi Gelir?

Grip Bitkisel Tedavisi

Bal: Balın bağışıklık sistemini artırdığı ve ortak grip belirtilerini azaltmaya yardımcı olduğu bilinmektedir. Ayrı olarak iyileşme sürecini hızlandıracak antibakteriyel ve antimikrobiyal özelliklere de sahiptir.

Limon: Limon, antibakteriyel, antiviral, antifungal ve antiinflamatuar özelliklere sahip olduğu için vücudun grip virüsünü ve rahatsız edici belirtilerine karşı mücadele etmektedir. 8

Hardal: Hardalın iyileştirici özellikleri grip belirtilerini büyük ölçüde tedavi etmeye yardımcı olabilmektedir. Hızlı iyileşmeye destek veren antimikrobiyal ve antiinflamatuar özellikler sunmaktadır.

Zencefil: Kuvvetli antienflamatuar özelliklere sahip olan zencefil, çeşitli grip belirtilerini tedavi eder. Ayrı olarak, gribe kapı aralayan virüslerle mücadele etmek için bağışıklık sistemini güçlendirmeye de yardımcı olur.

Sarımsak: Sarımsak tabii antiviral, antifungal, antiseptik ve antibakteriyel özelliklerinden dolayı grip için bir çare olarak mükemmeller yaratabilir. Ayrı olarak, çeşitli grip belirtilerini hafifletmeye yardımcı olan bağışıklığı artırıcı bir bileşik olan allicin de içermektedir. 9

Çemen otu: Çemen otu, grip için natürel bir hanede rehabilitasyon metodu olarak kullanılmaktadır, zira kuvvetli antiviral ve çeşitli tıbbi özelliklere sahiptir.

Nane: Vücudun enfeksiyonla mücadele etmesine yardımcı olan besin maddeleri ile yüklüdür. Balgam söktürücü olarak görev yapan mentol içermektedir. Boğaz ağrısı yatıştırır ve öksürük belirtilerini hafifletir. 10

Tavuk çorbası: Tavuk çorbası, grip için test edilmiş ve oldukça tesirli olduğu ispat etmiş bir yoldur. Tavuk çorbasının viral bir enfeksiyonla mücadele etmek için ihtiyaç duyulan olan antiinflamatuar bileşikler ürettiği söylenmektedir.

Portakal suyu: Portakal suyunun, bağışıklık sistemini güçlendiren, enfeksiyonla savaşmak ve virüsleri kovmak için gerekli olan beyaz kan hücrelerinin imalatını artıran C vitamini açısından zengin olduğu bilinmektedir. 11

Ekinezya: Bağışıklık geliştirici olan bu nebat, bu arada kuvvetli bir kan temizleyicidir. Vücudun temizlenmesi grip ile mücadele etmeye yardımcı olmaktadır. Ekinezya nebatının ayrı olarak bağışıklık sistemini güçlendiren beyaz kan hücrelerini artırdığı da bilinmektedir. 12

Grip Evde Rehabilitasyon Metotları

Tuzlu su: Tuzlu su, üst solunum yolu enfeksiyonlarını önlemeye yardımcı olabilmektedir. Soğuk algınlığı belirtilerinin şiddetini de azaltabilmektedir. Boğaz ağrısı ve burun tıkanıklığını hafifletme de oldukça tesirlidir.

Bakteri ve alerjenleri içeren mukusu gevşeterek azaltmaktadır. Bu çareyi hanede tecrübe etmek için, 1 tatlı kaşığı tuzu bir bardak suda eritin. Ağzınızda ve boğazınızda gargara yaptıktan sonra suyu tükürün.

Vicks: Vicks gibi merhemlerin topikal olarak uygulanması grip belirtilerini hafifletmeye yardımcı olmaktadır. Yatmadan önce yalnızca bir veya iki uygulama yapmak tıkanıklıkla mücadele etmek, öksürmeyi azaltmak ve uykuyu iyileştirmek için soluk yollarını açabilmektedir. 13

Nem: Grip, kuru ortamlarda gelişir ve daha kolay dağılır. Hanenizde daha fazla nem oluşturmak bu grip virüsüne maruz kalmanızı azaltabilir. Artan nem ayrıca burun iltihaplanmasını azaltarak nefes almayı kolaylaştırır. Odayı nemlendiren aletler kullanabilirsiniz. Dilerseniz okaliptüs yağı da ilave edebilirsiniz. 14

Banyo: Çocuklarda oluşan ateşi banyo ile azaltabilirsiniz. Sıcak banyolar ayrı olarak yetişkinlerde soğuk algınlığı ve grip belirtilerini de hafifletebilir. Suya Epsom tuzu ve karbonat ilave etmesi vücut ağrılarına da iyi gelmektedir. Çay ağacı, ardıç, biberiye, kekik, portakal, lavanta veya okaliptüs gibi birkaç damla uçucu yağ ilave etmek yatıştırıcı bir tesir sunmaktadır. 15

[affiliate_news id=”3316″]