Her Gün Duş Alanlara Makûs Haber!

Cildiye Uzmanı Dr. Ayşe Gökçe Tümtürk, stres ve çevresel etkenlerin yanı sıra fazla su ve paklik alışkanlıklarının da alerjileri tetikleyebildiğini ifade etti.

İHA’da yer alan habere göre; bağışıklık sisteminin bazı madde ve şartlara karşı fazla duyarlılık ve tepkin göstermesi olarak belirlenebilecek alerjinin en çok etkilediği uzuvların başında tenin geldiğini belirten Dr. Ayşe Gökçe Tümtürk, “Çağdaş hayat şartları, kimyevilerin çoğalması, fazla su ve paklik alışkanlıkları da cildin kendine ait natürel koruma ve ıslatıcı mekanizmalarının bozulmasına neden oluyor, alerjik hastalıkların rehabilitasyonunu güçleştiriyor” diyor.

Dr. Ayşe Gökçe Tümtürk’ün verdiği bilgiye göre, ürtiker yaygın öğrenilen ismiyle kurdeşen, ürtikerin daha ileri biçimi olan ve oldukça riskli bulunan ‘anjio ödem’, ‘kontakt dermatit” denilen temas egzaması ve çocuklarda çok tesadüfülen ‘atopik dermatit’ en sık karşılaşılan alerjik cilt hastalıkları arasında yer alıyor” dedi.

Genetik yatkınlığın alerjinin oluşmasında eforlu bir etmen olduğuna dikkat sürükleyen Dr. Ayşe Gökçe Tümtürk, laflarını şöyle sürdürdü: “Parfüm, güneş kremi, şampuan gibi bazı kozmetikler mahsuller, çamaşır deterjanları gibi günlük hayat içinde kullanılan pek çok mahsul cilt alerjilerindeki tetikleyici olabiliyor.

Aynı zamanda, lastik eldiven gibi lateks kapsayan ev eşyaları, daha çok takı üretiminde kullanılan nikel gibi bazı malzemeler de kontakt dermatite neden olabiliyor. Ağızdan alınan bazı yiyecekler ya da cilt yüzeyine sürülen maddelere karşı tepki ilk kullanımda ortaya çıkmayıp, sonraki kullanımlarda da görülebiliyor. Bunların yanı sıra çok sık ve arınıcı mahsullerle cildi yıkamak, cildin kendi ürettiği natürel gözetmesi olan ıslatıcı bariyerini bozuyor.”

Alerjik cilt hastalıkları kaşıntı, kızarıklık, şişlik, kabuklanma, kuruluk ve su dolu şişkinler gibi eş bulgular gösterse de rehabilitasyonda altta uyuyan sebebe müteveccih bir tasarılama yapıldığını söyleyen Dr. Ayşe Gökçe Tümtürk, “Alerjinin besin ya da temasla büyüdüğü bireylerde öncelikle bu mahsullerden muhtemel olduğunca uzak kalınmasını öneriyoruz.

Bu noktada alerjenin tespit edilmesinde, alerji testleri yol gösterici oluyor. Alerjik cilt hastalıklarının sebebi aşinasında nedenden uzaklaşılması basitleşeceği için çözüm çok daha rahat oluyor. Fakat neden ne olursa olsun hastanın şikayetlerini giderici ilaç rehabilitasyonu, sulu pansumanlar ve enfeksiyon büyümesi vaziyetinde de antibiyotik rehabilitasyonundan yararlanılıyor.

Alerjik cilt hastalıkları mevzusunda insanların bilinçlenip daha dikkatli davranmasıyla, hayat niteliğini düşürmeden hastalıkla baş etmek muhtemel hale gelebiliyor” ifadelerini kullandı.