Hormonlu etlere dikkat!

Et mahsullerindeki ilaç ve hormon harabeleri cinsel bozukluklara neden olabiliyor

Doç. Dr. Özlem Pelincan, et mahsullerindeki ilaç ve hormon enkazların cinsel bozukluklara neden olabileceğini söyledi.

İHA’da yer alan habere göre; Cumhuriyet Üniversitesi Yiyecek Mühendisliği Fakültesi Öğretim Azası Doç. Dr. Özlem Pelincan; hayvanlara uygulanan hormon ve ilaç viranelerinin kesim sonrası harcandığında insan sıhhatini negatif doğrultuda etkileyebileceğini belirtti. Pelincan, “Özellikle büyükbaş hayvanlarda ilaç ve hormon harabeleri çok ciddi yer yakalamakta. Bazen hastalıkların kısaltılması için kullanıldıklarında kasvet olmayabiliyor. Bazı gidişatlarda gelişmeyi süratlendirmek, et oranının çoğaldırılması için kullanılmaları tehlike oluşturuyor. Kısacası buna daha ucuza daha fazla protein elde etme diyebiliriz” dedi.

CİNSEL BOZUKLUKLARA YOL AÇIYOR

Et tüketimi yolu ile insanları etkileyen hormon ve ilaç viranelerinin bir çok sıhhat meselesine neden olabileceğini söyleyen Pelincan, “Bu hormon ve ilaç viranelerinin insan sıhhati açısından ciddi tesirleri olabilir. Misalin; alerjik tepkinler olabilir. Bitkinlik, insanın kendini hasta sezmesi, cinsiyet tutumlarında ki bozukluklar, erken ergenliğe girme, tavır bozuklukları bunların arasında sayılabilir. Bazı hormonların şuursuz kullanılması kanser hücrelerinin oluşmasını da tetikleyebilir” dedi.

KURALLARA UYGUN KULLANILMALI

Hayvanlarda uygulanan hormon ve ilaçların kanunların öngördüğü miktar ve zaman diliminde kullanılarak hayvan bedeninden atılma süresi dolmadan kesimlerin yapılmaması gerektiğinin altını çizen Pelincan, “Şayet hastalıkların kısaltılması emeli ile katkılar kullanılıyorsa kesinlikle maksimum kullanım limitlerine uyulması gerekir. Kullanılması gereken legal vakitler içerisinde kullanılmaları gerekir. Bu enkazların bedenden atılma süresi tespit edilip, kesim, et, süt ve yumurta kullanımı bu enkazların bedenden atılma zamanlarının ardından kullanılması gerekir. Bu hormon ve ilaçların biçimi de çok ehemmiyetlidir. Ya kulak altından implante edilmeli veya yemlerine katılmalıdır” diye konuştu.