İdrarınızın Sağlığınız Hakkında Söylediği 7 Şey

Tuhaf gelebilir, ancak tuvalete her gittiğinizde sağlığınızı kontrol etme şansınız var. İdrarınızın rengini kontrol ederek, vücudunuzun iyi mi, yoksa bir doktora görünmeniz gerekip gerekmediğini görebilirsiniz. Kulağa kolay geliyor değil mi? Şimdi sadece her rengin arkasında anlatmak istediklerini öğrenelim.

Drsağlık , idrar renginin sağlığınızla ilgili neler söyleyebileceğini araştırdı.

Turuncu

Bazı antienflamatuvar ilaçlar (Azüllidin), kemoterapi ilaçları ve senna ile müshil maddeleri turuncu bir renge neden olabilir. B2 vitamini veya beta-karoten (havuç) tüketiminin de bir nedeni olabilir. Yukarıdakilerden herhangi birine maruz kalmadıysanız, o zaman:

• Daha fazla su için. Dehidrasyon, idrarın yoğunlaşmasına ve koyu sarıdan turuncuya kadar değişmesine neden olabilir. Birkaç saat içinde normal sarı rengine dönmeli.
  • Gözlerini kontrol et. Beyazlarınızda sarımsı bir renk fark ederseniz, turuncu idrar karaciğerinizin düzgün çalışmadığının bir işareti olabilir . Hemen bir doktorla randevu almanız gerekir.

Pembe ve kırmızımsı

Kırmızı veya pembe idrar görmek muhtemelen endişe vericidir, ancak yiyecek veya ilaçlardan da kaynaklanabilir. Endişelenmeden önce, bu rengin arkasındaki nedenleri görün.

Gıdalar: Eğer pancar, böğürtlen veya Ravent yediyseniz , o zaman endişelenecek bir şey yok. Bu gıdaları kırmızı yapan bazı bileşiklerin böbrekler çalıştıktan sonra idrarınıza atılır. Normalde ertesi gün temizlenir. Temizlenmez ise, bir doktorla randevu almanız gerekir.

İlaçlar: Tüberküloz tedavisinde kullanılan belirli antibiyotikler (Rifadin ve Rimaktan gibi) idrar kırmızımsı hale gelebilir. İdrar yolu enfeksiyonlarını tedavi etmek için kullanılan fenazopiridin ve senna içeren müshil de pembemsi bir renk için sebep olabilir.

Kan: İdrarınızdaki kan idrar yolu enfeksiyonu , böbrek hastalığı, kanserli veya kanserli olmayan tümörler, mesane veya böbrek taşlarının bir belirtisi olabilir . İdrarda herhangi bir kan pıhtısı ya da diğer dokular görürseniz derhal doktorunuza danışın.

Yeşil veya mavi

Bu rengi görmek şok edebilir, ancak nadiren de olsa bu sebeplerle ortaya çıkabilir:

Gıdalar: Yapay olarak boyanan yiyecekler veya kuşkonmaz yendiğinde Endişelenecek birşey yok. Bir veya iki günde temizlenecektir.

İlaçlar: Bazı ilaçlar (Amitriptilin, İndometasin ve Propofol gibi) renk değişikliğine neden olabilir.

Dikkat: Yukarıdakilerden herhangi birine maruz kalmadıysanız, o zaman doktorunuza danışmalısınız. Yeşil renk, Pseudomonas bakterilerinin neden olduğu ender bir idrar yolu enfeksiyonuna işaret edebilir . Bu bakteri böbrek taşlarına da neden olabilir.

Kahverengi

İdrarda kahverengi tonları görürseniz, bu su kaybının bir işareti olabilir. İdrar kahverengine dönüşebilen gıdalar arasında, fıstık ve fava fasulyesi bulunur. Ancak, özellikle bol miktarda su içiyorsanız, ancak renk kaybolmuyorsa, kontrol edilmeniz daha iyidir. Kahverengi idrar, karaciğeriniz ve böbreklerinizdeki problemleri gösterebilir .

Dikkat: Kahverengi idrardan sonra karın ağrısı, kızarıklıklar ve nöbetler gelirse, genetik bir durum olma olasılığı yüksektir. Ayrıca, kan parçalanmasıyla kahverengimsi görünür ve bu, bir tümör gibi daha ciddi bir durumun belirtisi olabilir.

Köpüklü İdrar

Zaman zaman köpüklü idrar olması normaldir ve genellikle idrar hızından kaynaklanmaktadır. Ancak, geri gelmeye devam ederse ve zaman içinde daha belirgindir görünürse, doktorunuzu görmelisiniz.

Köpüren idrarda bir protein belirtisi olabilir ve artan bir miktar ciddi bir böbrek problemi sinyali verebileceğinden, bu profesyonel değerlendirmeye ihtiyaç duyar.

Şeffaf

İdrarınız tamamen şeffafsa, fazla su içtiğinizin işaretidir. Bu belirli risklere neden olabilir, en önemlisi vücudunuzdaki tuzları inceltmektir. Bu, vücudunuzda sorunlu bir kimyasal dengesizlik yaratabilir . Daha az su içmeyi düşünmelisin.

Soluk, Saman Sarısı, Şeffaf Sarı, Koyu sarı

Bu renklerde olan idrarlarda endişelenmenize gerek yoktur. İdeal olarak idrarınız soluk bir altın rengi olmalıdır . Soluk sarı, alttı ve üstü sulu olmak arasındaki iyi dengeyi gösterir. Daha konsantre idrar, daha fazla suya ihtiyacınız olduğunu gösteren bir işarettir. Sadece bir altın kural unutmayın: Limonata gibi görünüyorsa – sizin için bu gayet iyidir!