Kadın Devamlı Bitkin Seziyordu, Meğerse Hastalığı Boğazında Saklıymış

Gırtlağın hemen alında yer alan tiroit bezi biçimi itibariyle kelebeğe eş.

Oldukça minik olmasına karşın bedenin en ehemmiyetli noktalarından biridir.

Dünyada her sene milyonlarca birey tiroit bezi rahatsızlıkları yaşamaktadır. Kadınların tiroit bezi hastalıklarına tutulma tehlikeyi erkeklere oranla %75 daha fazladır.

Tiroit hastalıklarının bulguları bedeninizde sinsice ortaya çıkar. Bu sebeple bedeninizi tanımanız ve bedeninizdeki farklılıkları farketmeniz çok ehemmiyetli.

İşte dikkat faktörüz gereken 11 nokta:

1- Bunalım

Harvard Üniversitesi Tıp Fakültesi, tiroit hastalıklarının ruh sıhhatinizi negatif doğrultuda etkilediğini ve bunalıma neden olduğunu söylüyor.

Bunalım, hipotiroidinin erken bulgularından biridir. Hipotiroidi, tiroit bezinin yeterli hormon üretememesi neticesinde ortaya çıkıyor. Tiroksin hormonu yeterince salgılanmadığında ise değişken ruh halleri ve bunalım görülür.

2- Kabızlık

Tiroit hastalıkları sindirimin yavaşlamasına ve dolayısıyla kabızlığa yol açmaktadır. Kabızlık, hipotiroidinin en net belirtisidir.

3- Devamlı üşümek

Tiroit beziniz muntazam çalışmıyor, yeterince hormon salgılayamıyor ve bunun erken bulguları bedende görülmüyor olabilir. Bu noktada tek dikkat faktörüz gereken şey sebepsiz biçimde üşümeniz.

Devamlı üşüyor musunuz? Anormal biçimde eliniz veya ayaklarınız üşüyor mu? Şayet öyleyse bir şeyler yanlış demektir.

4- Kronik yorgunluk

Birçok birey sabahları uyanmakta eforluk sürükler ve uyandığında halsiz hisseder.

Şayet her sabah bitkin uyanıyorsanız bir hekime görünmeniz öneri edilir.

Tiroit bezininiz yeterince hormon salgılayamıyor olabilir. Bu sebeple de devamlı bitkin seziyor olabilirsiniz.

5- Saç dökülmesi ve kuru cilt

Tiroit kaynaklı hormon noksanlığı kuru ve kaşıngan bir cilde sahip olmanıza neden olur.

Yavaş metabolizma neticesinde ortaya çıkan bu mesele terlemeyi de eksiltir. El ve ayak tırnaklarınız kurur ve duyarlılaşır. Aynı zamanda saç dökülmeleri de görülür.

Dermato Endrocrinol’da yayınlanan bilimsel yazıda, tiroit bezinizin muntazam çalışmaması halinde yukarıyadaki rahatsızlıklarla karşılaşabileceğiniz desteklendi.

6- Süratli kilo alımı

Birçok sebepten dolayı süratli kilo alabilirsiniz. Şayet son zamanlarda yediğiniz şeylere dikkat ettiğiniz halde kilo aldıysanız, vaziyete daha kuşkucu yanaşmanız gerekiyor.

Sebepsiz yere ve süratle kilo alan insanların rakamı giderek çoğalıyor ve hekimler hastalarının eş meselelerle karşılaştığını söylüyor. Süratli kilo almanın sebeplerinden biri de belirttiğimiz gibi tiroit bezinin lüzumlu hormonları yeterince salgılayamaması.

7- Tat almada değişiklik

Yediklerinizin tadı değişik mi geliyor? Bu da tiroit bezinizin muntazam çalışmamasının bir neticeyi olabilir.

Devamlı acıkmanız gerektiğinden fazla çalışan tiroit bezinin bir neticeyi olabilir. Tiroit bezinin fazla hormon salgılamasına hipertiroidi denir. Metabolizmanız süratlenir ve bedenin daha fazla enerjiye gereksinimi olur.

Normalden daha fazla yemek yemenize karşın kilo almazsınız. Kimilerinin hayali olsa bu hastalığa acilen müdahale edilmesi gerekir.

8- Konsantrasyon bozukluğu

Tiroit hastalığının erken bulgularından biri de konsantrasyon bozukluğudur.

Kafanız karmaşık veya bitkin sezebilirsiniz. Tiroit hastalığınız uzun zaman rehabilitasyon edilmeden devam ederse, belleğiniz negatif doğrultuda etkilenir.

9- Yüksek ateş

Hipertiroidinin ender bulgularından biri olsa da yüksek ateş yeniden tiroit kaynaklıdır.

10- Boğaz ağrısı

Boğazınız ağrıdığında hastalandığınızın farkına varırsınız.

Boğazınızda bir yumru varmış gibi ya da gırtlağınızda bir baskı varmış gibi seziyor musunuz? Peki boğazınız yanıyor mu? Muhtemelen tiroitinizde mesele var.

11- Kalp çarpıntısı

Tiroitiniz fazla hormon ürettiğinde, kalp çarpıntısı gibi kalp ritim bozuklukları görülebilir.  Kalbinizin çok süratli attığını seziyorsanız, tiroitiniz klasik çalışmıyor demektir.

EK İPUCU: Kendi kendinize yapabileceğiniz tiroit testi

• Tirotinizin muntazam çalışıp çalışmadığını kavramak için kendi kendinize test yapmanız mümkün.
  • Aynanın karşısına geçin. Gırtlağınızın altında soluk borunuzun üstünde yer alan tiroitinize odaklanın.
  • Kafanızı geriye doğru hafifçe yatırın ve bir yudum su için. Şimdi boynunuza dikkatlice bakın.
  • Şayet boynunuzda şişlik veya çıkıntılar gördüyseniz şipşak bir hekimle görüşün.
  • Tiroit hastalığınız olduğunu bilmenin kesin yolunun hekime danışmak olduğunu unutmayın!
  • Yukarıyadaki listedeki mümkün bulgular mevzu hakkında bilgi sahibi olmanız emelli oluşturulmuştur.