Kafeini Düşman Bildik Meğerse Arkadaşmış…

Acıbadem Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Beslenme ve Diyetetik Kısmı Başkanı Uzman Diyetisyen Prof. Dr. Murat Baş, “Yapılan araştırmalarda, kafein kapsayan mahsullerin diyabet ve unutkanlıktan, dolaşım sistemini etkileyen hastalığa kadar pek çok hastalığı önlemeye dayanakçı olduğunu ortaya koyuyor” dedi.

Konuyla alakalı söylemelerde bulunan Baş, kafeinin bağışıklık sistemini kuvvetlendirerek, diyabetten unutkanlığa kadar pek çok hastalığı önlemeye dayanakçı olduğu ve önerilen tüketim ölçüyü geçilmediğinde kafeinin fayda sağladığını ifade etti.Kafein tüketiminin Alzheimer ve parkinson hastalığının büyüme tehlikesini eksilttiğinin aşinasını, kafeinin şeker metabolizmasını düzenlediğini, Tip 2 diyabet tehlikesini eksilttiğini ve fazla kilolularda kilo kaybına yol açtığının tespit etildiğini andırdıran Baş, “Her yiyecek maddesinde olduğu gibi kafein tüketiminde de fazlaya sakınılmaması gerekir. Önerilen ölçülerde harcandığında sıhhate pozitif pek çok tesiri vardır. Stanford Üniversitesi tarafından yapılan araştırma da bunu ispatlamaktadır. Araştırma, kafein kapsayan mahsullerin diyabet ve unutkanlıktan, dolaşım sistemini etkileyen hastalığa kadar pek çok hastalığı önlemeye dayanakçı olduğunu ortaya koyuyor” dedi.

Stanford Üniversitesi Tıp Fakültesi bilim insanları tarafından yapılan araştırmaya göre, kafeinin dolaşım sistemini etkileyen hastalıklar ve ihtiyarlama ile ilişkili enfeksiyon sürecini yendiği tespit edildi. Yapılan araştırmada elde edilen belirtiler, kafein kapsayan mahsullerin diyabet ve unutkanlıktan, dolaşım sistemini etkileyen hastalığa kadar pek çok hastalığı önlemeye dayanakçı olduğunu ortaya koydu.

100’den fazla şahıs üzerinde senelerce süren bir araştırma yapılarak Nature Medicine Mecmuası’nde yayınlandı. Araştırmaya göre; kafeinin kalp damar hastalıkları ve ihtiyarlamayla alakalı iltihaplanma sürecine doğrudan pozitif tesir ettiğini ortaya koydu. Tahlilciler, araştırmaya katılan fertlerdeki yaygınsal sürecin, harcamayan bireylere oranla daha az olduğunu gözlemledi. Yapılan araştırmada, kahve ve çay gibi kafein kapsayan meşrubatları harcayan gruptaki fertlerin, kafeini hiç harcamayan fertlere oranla daha az iltihaplanmaya maruz kaldığı açıklandı.

Yetişkinler için ılımlı kafein tüketimi günde 300 ila 400 mg olarak değerlendiriliyor. Bu değerlendirmeye ve meşrubat mahsullerindeki kafein ölçülerine baktığımızda en fazla kafeinin büyük boy latte ve filtre kahvede, en az kafeinin ise enerji meşrubatları, kolalı meşrubatlarda olduğu görülüyor.