Kalbinizin Düzgün Çalışmadığını Gösteren 8 İhtar İşareti

Kalbin Düzgün Çalışması ve Çalışmaması Hakkında

Vücudumuz kalp rahatsızlıklarının olduğunun sinyalini bize evvelden verir. Şayet siz de bu bulgulara sahipseniz bir hekim hakimiyetinden geçmenizi öneri ederiz.

Kollara Dağılan Sızı

Çoğunlukla erkeklerde sol kolda sızı sezilirken bayanlarda her iki kolda sızı sezilmektedir. Kalp hastalıklarının en yaygın bulgularından bir tanesidir. Kalpten gelen sızı asaplar ile kollara geçer.

Şiddetli Öksürük

Öksürük bir çok sebebe bağlı olarak oluşabilir. Fakat bir sebebi de kalp rahatsızlıklarıdır. Kalp yetmezliği sebebiyle kanda pembemsi bir akışkan üretilir ve bu da öksürüğe neden olur.

Ayaklarda, Bacaklarda ve Ayak Bileklerinde Oluşan Şişme

Kalp pompalama misyonunu iyi bir biçimde yerine getirmediğinde kan damarlarında ki akışkan etraf dokulara sızarak ayaklarda ve bacaklarda şişme yapar.

Mide Bulantısı ve İştahsızlık

İştahsızlık ve mide bulantısı bir çok hastalığın bulgusu olabilir. Fakat kalp hastalığının da ehemmiyetli bulgularındandır. Kalp hastalığına bağlı iştahsızlık ve mide bulantısını kusma ve karın sızısı takip eder. Bu rahatsızlıkların hepsini yaşıyorsanız bir hekime görünmelisiniz.

Fazla Endişelenme Hali

Hayatlarının belli yarıyıllarında fazla derecede evham ve evhama sahip insanların kalp hastalıklarına daha çok tutulduğu görülmüştür. Stresli bir hayat stili, çok panik olma hali ve anksiyete gibi rahatsızlıklar kalp hastalıklarına neden olabilmektedir.

Ciltte Görülen Renk Farklılığı

Ciltte ki renk farklılığı çok sık tesadüfülen bir bulgu olmasa da bu gidişatla karşılaşıldığında kesinlikle hekime gidilmelidir. Kan akışının eksilmesi sebebiyle ciltte renk farklılığı oluşur bu da kalbin doğru bir biçimde kanı pompalamadığını işaretidir. Renk farklılığı tüm bedende görülebileceği gibi yalnızca belli uzuvlarda da görülebilmektedir.

Baş Dönmesi, Bayılma ve Soluk Darlığı

Kalbin kanı iyi pompalayamaması neticeyi soluk darlığı veya kısa süreli şuur kaybı yaşayabilirsiniz. Bu gibi bir vaziyette hemen bir hekime görünmelisiniz.

Deride Döküntü Oluşması

Yapılan araştırmalarda egzama, zona gibi ten hastalıklarının kalp hastalığı tehlikesini de artırdığı görülmüştür. Bu gibi bir rahatsızlığını varsa kalp sıhhatinizi hakimiyet altına almanızı öneri ederiz.

Unutmayın kalp rahatsızlıklarında egzersizin ve sigara harcamamanın ehemmiyeti büyüktür. Ayrıca erkenden fark edilen bu bulgular sayesinde mümkün bir kalp krizi tehlikesini en aza indirebilirsiniz.