Kan Şekerimiz Düştüğünde Ne Yapmalıyız

Kan Şekeri Düşüklüğü Nedir?
Kan şekeri glikoz bedeni gezen kan aracılığı ile tüm hücrelerin kullanımına sunulan enerji verici bir maddedir. Basmakalıp bedelleri 70-110 mg/dl arasındadır. Kan şekerinin düşmesine hipoglisemi denir.

Kan Şekeri Düşüklüğü Sebepleri

Kan şekerindeki fazla eksilme pek çok nedenle alana gelebilir. En sık ve en ehemmiyetli nedeni şeker hastalığıdır diyabet ve insülin kullanan şeker hastalarında daha sık görülür. Bunun yanı sıra yemek öğünlerinin sıçranması veya geciktirilmesi, uzun zaman aç kalma, uzun egzersizler, yoğun çalışma ve içki kan şekeri düşüklüğüne neden olan değişik nedenlerdir.

Kan Şekeri Düşüklüğünün Bulguları

Herhangi bir sebeple bedende glikoz azaldığı zaman muhtelif bulgular ortaya çıkar. Kan şekeri aniden düştüğünde; fobi, terleme, süratli nabız, titreme, aniden acıkma, bitkinlik ve bulantı görülür. Kan şekeri yavaş ve uzun vakitte düştüğünde; baş sızısı, görme bozukluğu, üşengeçlik, cılızlık, konuşma eforluğu, kafa karmaşıklığı, sarsıntı ve şuur kaybı gibi bulgular görülür.

Şayet düşük kan şekeri bulguları ile karşı karşıyaysanız kesinlikle bir sıhhat kuruluşuna müracaat etmelisiniz. Rehabilitasyon edilmeyen kan şekeri düşüklüğü hipoglisemi ileride diyabet hastalığına şeker dönüşebilir.

KAN ŞEKERİ DÜŞÜKLÜĞÜNDE İLK DAYANAK

Kan şekerinin düşmesi kan şekerinin yükselmesinden çok daha riskli olup, kısa vakitte hastanın kaybedilmesine neden olabilir. Zira beyinin kumpaslı ve muhakkak bir ölçüde şekere ihtiyacı vardır. Şeker eksildiğinde beyin enerjisiz kalacağından beyin hücrelerinde zarar başlar.

 Kan şekeri düşen şahsın şuuru yerinde ve kusmuyorsa ağızdan şeker veya şekerli meşrubatlar kesme şeker, meyve suyu verilir. Kan şekeri düşüklüğünde görülen bulgular kan şekeri yüksekliğinde de görülebilir. Bulgular fazla şekerden alana gelmişse dahi aşırıdan şeker verilmesi, hastanın düşük kan şekeri seviyesinde kalmasından daha az hasarlı olacaktır. Zira düşük kan şekeri, beyinde ve değişik hayati uzuvlarda kalıcı hasarlara neden olabilir.

 Kan şekeri düşüklüğü bulgularının şeker veya şekerli meşrubat verildikten 15-20 dakika sonra geçmesi gerekir. Şayet bulgular geçmiyorsa tıbbi dayanak çağrılarak hasta en yakın sıhhat kuruluşuna sevk edilmelidir.

 Hastanın şuuru yerinde değilse netlikle ağızdan hiçbir biçimde besin meşrubat verilmemelidir. Hastaya koma pozisyonu verilmeli ve 112 aranarak tıbbi dayanak çağrılmalıdır.