Kanı Temizleyen Mucize Bitki

Son günlerde ülkemizde Rezene çayının faydaları ve önemi daha iyi anlaşılmaya başladı. Aktarlardan aldığımız bilgilere göre insanlar özellikle zayıflamak amacıyla ve mide sancılarına tedavi olması amacıyla rezene çayı içmeyi tercih ediyor.

Rezene; Pakistan ve Hint mutfaklarında oldukça tercih edilen bir baharattır. Tadı biraz dereotuna benzemesiyle bilinmektedir. Rezene daha çok mide kramplarında, sindirim sorunlarında ve hazımsızlıkta kullanılan oldukça etili bir baharattır. Rezenenin tohumu da oldukça faydalı mineraller vardır ve bu mineraller soğuk algınlığı, grip ve halsizlik gibi hastalıkların tedavisinde bu hastalıkların oluşmasını önlemede oldukça faydalıdır.

Tüm bu faydalarının yanı sıra şiş gözleri indirme tedavisinde de kullanılmaktadır. Bir pamuk yardımıyla gözlere sürülen rezene çayı şişen gözlerin inmesinde çok etkili sonuç vermektedir.

Rezene Çayının Faydaları

İştah Azaltmada Rezene Çayı: Ülser hastalığının belirtilerinden olan açlık hislerini azaltmak için oldukça etili bir baharattır. Ayrıca ülser hastalığına sebep olan bakteriyle savaşarak ülsere karşıda tedavi edici özelliği vardır.

Anne Sütünü Artırmada Etkisi: Eskiden beri geleneksel anneler tarafında rezene çayının sütü artırıcı etkisi olduğu söylenmekte ve tercih edilmektedir.

Enfeksiyon Tedavisi: İçerisinde bulunan potasyum ve kalsiyum gibi maddeler vücudun direncini artırarak enfeksiyonların oluşmasını engeller. Ateşi düşürmede de etkili bir rol oynamaktadır.

Rezene çayı ile zayıflama: Yağ yakma etkisi vardır ve aynı zamanda idrar söktürücü etkisi vardır. Vücutta oluşan fazla suyu atarak kilo kaybetmede etkilidir.

Mide Kramplarında Faydası: Mide kramplarında faydası olan bir baharattır. Bunun yanı sıra hazımsızlık ve gaz sancısı tedavisinde de kullanılmaktadır.

Adet Sancısını Geçirmede Kullanımı: Spazmları azaltıcı etkisi vardır. Bu etkisi de adet sebebiyle oluşan sancıları hafifletmek için oldukça etkilidir. Adet öncesi oluşan sendromunda azaltılması içinde faydalıdır. Güç içinde 2-3 bardak içilmesi tavsiye edilmektedir.

Kanı temizleyen rezene kürü: Böbreklerimiz toksinleri tutar ve vücudumuzdaki kirli kanı temizlemekle görevlidir. Tükettiğimiz yiyecek ve içeçeklerdeki toksinler böbreklerimizde birikerek hastalıkların oluşmasına neden olur. Rezene tohumundan yapılan çayı içerek böbreklerde biriken toksinlerin atılmasına, böbreklerin ve kanın temizlenmesine yardımcı oluruz.