Kanserlerin %30’unun Sebebi DİYABET

Fazla kilonun diyabeti tetiklediğini, diyabetin de bir hayli hastalığa neden olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Erol Bolu, önlenebilir kanserlerin yüzde 30’unun altında uyuyan esas sebebinin diyabet olduğunu söyledi.

Hareketsiz hayat ve kumpassız beslenmenin neden olduğu fazla kilonun diyabet olaylarını süratle artırdığını belirten Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Erol Bolu, “Tip 2 diyabet 1997’lerden bu yana tırmanıyor. 2025’lerde cemiyetin yüzde 30’u başka bir deyişle 3 bireyden biri diyabet olacak” dedi.

Kilo hakimiyetiyle tip 2 diyabetinin önüne geçileceğini ifade eden Bolu, “Cemiyetin yüzde 10’unda kilo kaybını sağlayabilirseniz, başka bir deyişle cemiyet mevcut kilolarının yüzde 5 ila 7’sini verirse diyabet sayılarında yüzde 10 bir eksilme görülür. Tip 2 diyabet önlenebilir, en azından sürat grafiği alt çekilebilir bir hastalık cinsidir” diye konuştu.

İnsülin enjekte diyabet

“20’Lİ YAŞLARDA TEMKİN ALINMALI”

Hastaların kan incelemesinde şeker oranları yükselince hekime gittiğine dikkat sürükleyen Endokrinoloji Uzmanı, diyabet hastalığı ilerlemeden öncelikle kilo hakimiyetiyle temkin alınması gerektiğini söyledi.

Diyabetin bir hayli uzva hasar verdiğinin de altını çizen Bolu, “Diyabeti tek başına bir hastalık olarak görmemek birliktesiki hastalıkları da iyi değerlendirmek gerekiyor. Bize gelen hastaların ehemmiyetli bir kısmı kardiyolojiden, nefrolojiden geliyor. Hastalarda yüksek şekere bağlı uzuv noksanlıkları çıkıyor. Ancak, şahısların 20-25’li yaşlarda temkin alması gerekiyor ki tip 2 diyabet büyümesin. Daha da makûssu kilo aşırılığı ve birliktesi gelen kilo aşırılığı önlenebilir kanserlerin yüzde 30’unun sebebi” dedi.