Kömür Sabununun 10 Harikulade Verimi

Daha evvel kömür ve sabunun sentezini gördünüz mü? Bundan daha donakaltıcı olan bir şey varsa o da kömürün son zamanlarda üretilen bir hayli cilt bakım mahsulünde ana madde olarak kullanılması ve harikulade bereketlerinin görülmesi. İnanması güç değil mi?

O halde gelin kömürün ve etkin kömür sabununun yararlarına ayrıntılı bir biçimde bakalım.

Kömürşöhret Yararları

Kömür binlerce seneyi aşkın zamandır tıbbi emellerle kullanılan bir maddedir. Daha Önceki Mısırlılar kömürü yaraları arınmak için bir “lapa” olarak kullanmışlardır. Hindular da suyu filtrelemek için yeniden kömürü kullanmışlardır. Aynı zamanda, 18. Asırda eczacılar ve kimyacılar zehirli maddelerden koruma özelliğini keşfederek üzerinde çalışmalar yapmışlardır.

Günümüzde kömürün işlenmiş bir cinsi olan etkin kömür; su filtrelerinde ve zehre karşı panzehir olarak kullanılmaktadır.

Son zamanlarda kömür cilde sağladığı bereketleriyle popülerlik kazanmıştır. Kulağa enteresan gelebilir ancak işlenmiş kömür tüm dünyada natürel sabunlara ve arınıcılara katılan ehemmiyetli bir malzeme haline gelmiştir.

Kömür Sabunun Yararları

1. Yağlı Cildi Rehabilitasyon Eder

Birçoğumuz yağlı cildimizi rehabilitasyon etmek için rakamsız usul sınamışızdır. Bu vaziyet özellikle yaz aylarında daha da makûslaşır. Kömür sabunu cildin üzerindeki lekelerle beraber fazla yağı da emer. Bu da sizi yağlı cilt görüntüsünden kurtarır. Dahası, zamanla yüzdeki istenmeyen yağları da ortadan kaldırır.

2. Pürüzsüz Bir Cilt Sağlar

Kömür sabunun yüzdeki yağları hakimiyet etme ve gözenekleri oluşturan pürüzleri giderme gibi bir özelliği vardır. Aynı zamanda ölü hücrelerin giderilmesinde de tesirlidir, bu da bize pak ve pürüzsüz bir cilt sağlar.

3. İltihaplı Sivilceler İçin Kömür Sabunu

Etkin kömür sabunu iltihaplı sivilce rehabilitasyonunda oldukça verimli bir malzeme olarak öğrenilir. Sadece zehirli maddelerin giderilmesini sağlamakla kalmaz, aynı zamanda cilt pürüzlerini de giderir ve böylece iltihaplı sivilce rehabilitasyonuna destekçi olmuş olur. Hatta iltihaplı sivilceden kaynaklanan surat kirlerini dahi pakler.

4. Gözenek Görünümünü Azaltır

Eğer dış mekanlarda, duman, toz ve lekeliliğin içinde çok fazla müddet geçiriyorsanız gözeneklerinizin içine dolan lekelerin onları daha bariz ve geniş gösterdiğini farketmişsinizdir. Muhakkak bir vakit sonra bu gözenekler cilt üzerinde rahatça görülmeye başlarlar. Bunun en iyi çözümü ise kömür sabunudur. Sadece leke katmanını kaldırmakla kalmaz, aynı zamanda tıkanmış gözenekleri de rehabilitasyon eder ve ebatlarını küçültür.

5. Cildi Daha Sıkı ve Genç Gösterir

Cildin sarkması yaşlılık çağının bulgusudur. Bunu önlemek için erkenden adım atmak ehemmiyetlidir. Kömürşöhret cildi süratli bir biçimde sıkılaştırma ve genç gösterme özelliği vardır.

6. Tüm Cilt Tipleri İçin Uygundur

Herhangi bir cilt bakım mahsulü kullanırken, mahsulün cilt ile olan uygunluğu ehemmiyetli bir mevzudur. Neyse ki kömür tüm cilt tipleri için uygundur.

Bir yandan yağlı cildin fazla yağını emerken değişik yandan kuru cildi ıslatır ve besler. Dahası, alıngan ciltler için de uygundur. Cilt alerjilerini ve yüzdeki kızarıklığı rehabilitasyon edici özelliği vardır.

7. Erken İhtiyarlamayı Önler

Kömür sabunu erken ihtiyarlamayı durdurmak için kullanılan tesirli bir usuldür. Buruşuklukların ve ince çizgileri ortadan kaldırmaya destekçi olur, böylece yaşlı görünmenizi, mat ve bitkin bir surat ifadesine sahip olmanızı engeller.

8. Cilt Kirlerini Pakler

Kömür sabununu kumpaslı kullanmak, kirsiz bir cilde sahip olmak için harikulade bir yoldur. Yukarıyada da bahsettiğimiz gibi ciltteki pürüzleri ve zehirli maddeleri ortadan kaldırır. Aynı zamanda peeling tesiri vardır.

9. Sedef Hastalığını Rehabilitasyon Eder

Harika bir peeling, başka bir deyişle pullanmayı önleyici tesiri olan, ciltteki ölü hücreleri ve leke enkazlarını arınan kömür sabunu aynı zamanda sedef hastalığını ve egzamayı da rehabilitasyon eder. Kuru ve çatlamış cilt için tesirli bir rehabilitasyondur. Bazı gidişatlarda ise hastalığın yine ortaya çıkmasını engeller.

10. Kepek Yaradılışını Önler

Kömür sabununun hem sabun hem şampuan olarak kullanımı eşsizdir. Şampuan olarak kullanıldığında kepek ve kuru saç teni gibi cilt meselelerini rehabilitasyon etmeye destekçi olur.

Etkin kömür sabunu, saydığımız bunca verimine karşın oldukça ucuzdur. Cildinizi şımartılmış ve şaşaalı sezmeniz için çok fazla köpürür. Siz de etkin kömür sabunu kullandıysanız ya da kullanmayı düşünüyorsanız yorumlarınızı bizlerle paylaşabilirsiniz.