Makûs Kolesterol için Tertemiz Harika Bir Rehabilitasyon

Bu yeni ilaç kolesterol kıymetleri yüksek olan ve konvansiyonel rehabilitasyonlara cevap vermeyen bireyler için müthiş bir tercih olabilir. Makûs kolesterolü LDL eksiltmesinin yanı sıra damar tıkanıklığını da tersine çevirebilir.

Kolesterol ve trigliseridler, kardiyovasküler sıhhatimizin en ehemmiyetli iki göstergesidir. Onları doğru seviyelerde yakalamak, zati bildiğiniz bir hayli meseleden sakınmanıza destekçi olabilir.

Çoğumuz, “kolesterol” sözcüğünün neredeyse her zaman negatif bir şeylerle ilişkili olduğunun farkındadır. Fakat unutmayın ki bu natürel yağ, bedeninizin çalışması için de gereklidir.

İşin özünde uyuyan ise iyi ve makûs kolesterolü balansta yakalamak ve bunu balansı gözeterek atardamarlarda birikmemelerini sağlamaktır.

Muhtemelen genetik geçmişinizin yalnızca kolesterolün varlığını değil, aynı zamanda kolesterol seviyelerini düşürmek için geliştirilmiş bazı ilaçlara karşı mukavemetinizi tanımlayabileceğini de biliyorsunuzdur.

Bu ilaçları alsanız bile, lipoproteinler atardamar duvarlarına riskli derecede yüksek seviyelerde bağlı kalabilirler. Ancak bu tehlikeyi ortadan kaldıracak yeni bir rehabilitasyon var.

Bu bir umut ışığı ve bugün size bununla alakalı her şeyi anlatmak istiyoruz.

Evolocumab, yüksek kolesterol için tesirli bir rehabilitasyon

2014 senesinde, ananesel ilaçlarla iyileşme göstermeyen insanlarda kolesterolü düşürmek için yeni bir ilaç rehabilitasyonu “evolocumab” ismi altında piyasaya çıktı.

O andan itibaren, beklenen amaçlara erişip erişemeyeceğini tanımlamak için detaylı çalışmalar yapıldı. Neticeler bu ilacın tesirli olduğunu gösteriyor. Bu ilaç yalnızca “makûs” kolesterol seviyelerini eksiltmekle kalmıyor, aynı zamanda damar tıkanıklığını tersine çeviriyor.

Kolesterol için yeni ve eforlu bir rehabilitasyon

Amerikan Kardiyoloji Koleji, bu senenin Kasım ayında, kolesterol tedavisindebugüne kadar bu yeni ilaç evolocumab ile elde edilen neticeleri tahlil ettikleri çalışmayı yayınladı.

• Tedavinin emeli, yüksek kardiyovasküler hastalık tehlikeyi taşıyan ve ananesel ilaçlara yanıt vermeyen insanlar için rehabilitasyonsal bir müdahale sağlamaktı.
  • Çalışmanın neticeleri çok pozitifti. Evolocumab, hastaların makûs LDL, kolesterol seviyelerini tehlikesiz ve faal bir biçimde azalttı.
    24 haftalık rehabilitasyondan sonra hastaların atardamarlarında depolanan kolesterol en az oranlara düştü, bu sebeple de kardiyovasküler problem tehlikeleri ehemmiyetli miktarda azaldı.
  • Bu ilaç, halihazırda bir cins kalp-damar hastalığına tutulan, lipit düşürücü ananesel ilaçlarla statinler kolesterol seviyelerini düşüremeyen ya da yüksek kolesterol ile ilişkili genetik geçmişe sahip olanlar için ehemmiyetli bir rehabilitasyonsal araçtır.

Bu rehabilitasyon nasıl işliyor?

Kumpaslı ilaçlara mukavemetli hastalarda tesirli bir biçimde kolesterolü düşürmek için her iki rehabilitasyonu da birleştirmek gerekiyor.

• Bu yeni ilaç hala statinler ile beraber reçete ediliyor.
  • Evolocumab, subtilisn / kexin convertasa proteinini yavaşlatacak biçimde davranıyor.
  • Müthiş neticeler veren bu ilacı dünya çapında bir hayli ülkede bulmak mümkün.

Amaç: Damar tıkanıklığını tersine döndürmek

Damar tıkanıklığı, atardamarlarda depolanan plak birikintilerinden ateromalar kaynaklanan, yavaş fakat ölümcül bir hastalıktır.

• Ateromalar yalnızca kolesterolden ibaret değildir – aynı zamanda kalsiyum ve kan dolaşımındaki değişik maddeleri de içerirler.
  • Başlıca mesele, bu gidişatın başta hiçbir bulgu göstermemesidir. Bu, test yoluyla teşhis edilebilen suskun bir hastalıktır.
  • Damar tıkanıklığı tespit etilmezse, kalp krizi ve inme gibi meselelere neden olabilir.
  • Bununla beraber, sıhhat uzmanları için mesele teşkil eden bir vaziyet de, yukarıyada belirttiğimiz gibi, yüksek kolesterol için ananesel ilaçlara yanıt vermeyen bir hayli insanın olmasıdır.

Stephen J. Nichols, daha evvel bahsedilen, evolocumabın tüm hastalarda damar tıkanıklığını rehabilitasyon etmek ve tersine çevirmek için faal olduğunu gösteren araştırmanın direktörüdür.

• Bu ilacı kullanan bireylerde, koroner atardamar taramaları birkaç aylık rehabilitasyondan sonra çok pozitif bir farklılıklar gösterdi.
  • Nihayet, kardiyovasküler hastalık tehlikesini şimdiye kadar hiç elde edilememiş bir seviyeye indirmek artık mümkün.

Bu ilacı kimler kullanmalı?

Erişkin hastalar, halihazırda maksimum rakamda statin kullanıyorsa ve kardiyovasküler bir hastalığa sahipse bu rehabilitasyonu izlemelidir.

• Bu rehabilitasyonu uygulayabilecek değişik şahıslar da, genetik olarak yüksek tansiyonu olan ve halihazırda maksimum ölçüde statin alan yetişkinlerdir.
  • 12 yaşında ve daha büyük olan ergenler de genetik olarak yüksek kan tazyikine sahipse ve zati statinlerin maksimum dozuna geldiyse, bu rehabilitasyonu alabilir.
  • Yukarıdaki bu üç gruba dahil olan rastgele bir hasta statinlere karşı duyarlı ise bu ilacı almalıdır.
  • Yüksek kolesterol için minimum limitleri az aşıyorsanız ve bu sualin genetik esası yoksa, ananesel rehabilitasyonlara devam etmelisiniz.

Her vaziyette, hekiminize danışmayı, beslenmenize dikkat etmeyi ve her gün en az yarım saat egzersiz yapmayı unutmayın.

Yüksek kolesterol, her sene çok fazla can kaybına neden olan ciddi bir meseledir. Bunu önlemek için elinizden geleni yapın ve müthiş rehabilitasyonlar ve hayat stili alternatiflerinin mevcut olduğunu unutmayın.

“Makûs Kolesterol için Tertemiz Harika Bir Rehabilitasyon” üzerine 1 yorum.

1. 1.halihazırdaki bu statin grubu bu ilaçların zararları çok fazla olduğu söyleniyor doğru mudur?
    2.ben de 2 stent var colnar kullanıyorum.24 saatte 20.mg.
    3.bize bu ilacı neden vermediler,?