Kapat

Anasayfa Genel Manuel Terapi İle Artık Rahat Yürüyebiliyor

İÇERİK YÖNETİCİSİ Yönetici

Manuel Terapinin Faydaları

Bel ve boyun başta olmak üzere eklem ve kas ağrıları için uygulanan manuel terapi, isminden de tahmin edilebileceği gibi el ile yapılan bir çeşit alternatif tıp yöntemidir. Manuel terapi yapılmaya başlamadan önce uygulanacak bölge bir süre ısıtılarak bağlar gevşetilir. Uygun pozisyon verildikten sonra uygulanan bölgeden kitleme sesi gelir. Tahmin edildiği gibi bu kitleme sesi tedavinin istenildiği gibi devam ettiğine işarettir. Manuel terapi yaklaşık 15 dakika sürer ve sıcak uygulama yapılır.

Hastanın manuel terapiye başvurması için öncelikle doktor kontrolünden geçmesi şarttır. İlgili doktor değerlendirmelerinden sonra onay verirse bu yönteme başvurulabilir. Eğitimi almamış kimseler tarafından bu yöntemin uygulanması, telafisi güç sonuçlar doğurabilir. Bu noktada tedaviyi uygulaması en makul kişi bir fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzmanı, fizyoterapist ve ya pratisyen hekim olması gerekmektedir.

Manuel terapi tümör, enfeksiyon, travmatik ve patolojik kırık-çıkıklar, kemik erimesi, iltihaplı romatizmal hastalara ve akıl hastalarına yapılmaz.

Manuel terapi doğru bölgeye ve zamanında yapıldığında istenilen sonuç elde edilir. Manuel terapinin doğru uygulandığında doğuracağı olumlu sonuçlar olarak beden fonksiyonlarını normalleştirmesi,rahatlatması ve stresi azaltmasi etkilerini söyleyebiliriz. Bunun yanı sıra;

• Kan dolaşımını ve kalp ritmini düzenler
  • Beden fonksiyonlarını düzenler ve normalleştirir.
  • Gün içerisinde yaşanan stres, yorgunluk gibi etkileri azaltır, detoks etkisi yaratır.
  • Derin nefes almayla birlikte bedeni toksin ve artık maddelerden temizler, kendinizi iyi hissetmenizi sağlar
  • Baş ve kas ağrısı gibi ağrılarda direkt olarak elimizin gittiği ağrı kesici yerine, doğru uygulanan manuel terapi hemen hemen aynı etkiyi yaratır.
  • Vücuttaki faydalı hormon salgılanmasını hızlandırır ve artırır
  • Panik atak gibi hastalıkların etkisini hafifletir
  • Kadınlarda adet sancıları ve semptomlarını azaltır,rahatlama hissi sağlar
  • Belirli bir fiziksel rahatsızlık var ise düzelme görüldüğü gözlemlenir
  • Yoğun tempoda çalışan insanlarda görülen boyun ağrıları ve bel fıtığı gibi şikayetler için doğru bölgeye doğru teknikle uygulandığında gayet etkili sonuçların ortaya çıktığı görülmektedir.
  • Manuel terapi sinir sistemi ve omurga orijinli rahatsızlıklarda uygulanırsa doğru sonuç vermektedir.
  • Günümüzde fizyoterapistler kontrolünde sıklıkla sırt, boyun, bel ve eklem ağrıları için bu yönteme başvurulmaktadır.

Emoji İle Tepki Ver