Mavi Dil Sıhhatiniz İçin Anlama Geliyor?

Sıhhatli dil ne renktir?

Dildeki değişik renklenmeler bazı hastalıkların bulgusu olabilir. Sıhhatli bir dil pembe iken, değişik renkler bakın hangi hastalığın habercisi…

Mavi dil, böbrek rahatsızlıkları anlamına gelebilir. Dikkatli olmalısınız.

Normal bir dil, pembe renklidir, orta kalınlıktadır ve çatlak olmamalıdır. Üzeri hafif beyaz, nemli bir yapıdadır.

Kırmızı bir dil ise bazı gıdaların beceriksizliği anlamına gelebilir. Özellikle demir ve B vitaminlerinin noksanlığına işaret ediyor olabilir.

Parlak kırmızı ise kan ve kalp rahatsızlıklarının bir bulgusu olabilir.

Mor bir dil kalp meselelerine yol açabilecek yüksek kolesterol hastalığı anlamına gelebilir.

Beyaz bir dil ise cilde rengini veren hücreler can vermeye başladığında ten üzerinde beyaz kirler görülmeye başlanır. Vitiligo ismi verilen bu hastalıkta eller, ayaklar, surat ve dudak rengi ise koyulaşmaya başlar.

Dirseklerde morluklar görülür. Bunun yanı sıra dilde beyazlık, tiroid, Addison hastalığı ve hormonal meselelerin habercisi olabilir.

Dilde sararmanın yanı sıra dirsekler, dizler eller ve ayaklarda da sarı renk görülür. Bu bulgular yüksek kolesterol seviyesinin habercisi olabilir.

İDRARINIZ KOKUSU SAĞLIĞINIZI ELE VERİYOR!

Beden kokunuz size sıhhatiniz hakkında bir şeyler fısıldıyor olabilir. Bazı hastalıklar, bedendeki kokunun değişmesine yol açarak kendini gösterebilir.

Siz de vücudunuzu tanıyın ve mümkün bir farklılıkta bir doktora başvurun.

İdrardaki aseton kokusu, diyabete işaret edebilir.

Bal kokusu, sistite işaret edebilir.

Çürük yumurta kokusu, sindirim sisteminizde mesele olduğunu gösterebilir.

Kötü ağız kokusu, böbrek, kulak-burun-boğaz, akciğer, diş eti ya da sindirim sistemi ile alakalı olabilir.

Sirke kokusu, B ve D vitamini noksanlığına bağlı olabileceği gibi solunum ya da tiroidle alakalı bir meseleye de işaret edebilir.

İdrarda balık kokusu, cinsel bir hastalığın bulgusu olabilir.

İdrarda ekşimsi koku, mide irini ya da kalın bağırsak cerahatine işaret edebilir.

Amonyak kokusu, böbrek veya karaciğer.

İdrarınızda amonyak ya da aseton kokusu varsa, idrar yolları irini ya da diyabet.

Balgamdaki kötü koku, zatürree, bronşite işaret ediyor olabilir.