Ödemin 5 Belirtisi Ve Ödemi Alt Etmenin Yolları

Su vücudumuzun çok büyük ve çok önemli bir parçasıdır. Vücudumuzun aklımıza gelen her parçası içinde belirli bir miktar su barındırır. Ancak, bazı zamanlarda vücudumuz olması gerekenden daha fazla su tutar ve bu durum hem sağlığımız hem de güzelliğimiz için zararlıdır.

Vücudun olması gerekenden daha fazla su tutma haline ödem denir. Drsağlık ekibi olarak sizler için vücudunuzda ödem olduğuna dair belirtileri nasıl anlayacağınızı daha sağlıklı bir hayat yaşamanız için derledik.

Şişmiş bacaklar ve ayak bilekleri

Nedenleri ve belirtileri: Bütün gün ofiste masa başı bir işte mi çalışıyorsunuz? Ya da belki de işiniz uzun mesailer boyunca ayakta durmanızı mı gerektiriyor? Bu ikisini de fazla hareket etmeden mi yapıyorsunuz? İşte bütün bunlar şişmiş bacaklara ve ayak bileklerine neden olacaktır.

Aynı zamanda bacaklarınızda acı ve ağırlaşma hissedersiniz. Eğer ofisinizin kılık kıyafet kurallarında topuklu ayaklı giymenin zorunlu olduğu belirtiliyorsa bu ağrılarınız daha da artacaktır.

Nasıl baş edersiniz: Günde birkaç kere yere uzanıp ayaklarınızı yukarıda tutun. İşinizde ara verdiğiniz zamanlarda yürüyüşlere çıkın ve rahat ayakkabılar giyin.

Karın bölgesi ödemi

Nedenleri ve belirtileri: Regl döneminiz yaklaştı mı? İçeriğinde hormon düzenleyiciler olan doğum kontrol hapları mı kullanıyorsunuz? Ya da hormon replasman tedavisi mi görüyorsunuz? Bunlardan herhangi biri şişmiş ve ağırlaşmış bir karna neden olabilir.

Nasıl baş edersiniz: Eğer böyle bir durumla regl öncesi karşılaştıysanız, ödeminiz birkaç gün sonra yok olacaktır. Ancak bu durum ilaçlarınızdan dolayı oluştuysa doktorunuza danışmanız gerekmektedir. Eğer karnınızın şişmesinin yanı sıra ağrılarınız ve diğer rahatsız edici hastalık belirtileri varsa kesin olarak bir doktora gitmeniz gerekmektedir.

Şişmiş bacaklar ve karın

Nedenleri ve belirtileri: Kolaylıkla nefesiniz kesilir mi ya da sık sık zayıf hissedip başınız döner mi? Nefesinizin yetmediğini ya da nabzınızın hızlandığını hissediyor musunuz?

Eğer bu belirtilerin çıkmasının belirli bir nedeni yoksa mutlaka doktorunuza başvurun. Bu belirtiler şişmiş bacaklar ve karınla birleştiğinde, size bir kalp rahatsızlığının sinyalini veriyor olabilirler.

Nasıl baş edersiniz: Mutlaka bir doktora başvurun ve onun verdiği talimatlara harfiyen uyun. Sağlığınızı düzenli olarak kontrol ettirin ve tükettiğiniz tuz miktarını azaltın.

Şişmiş yüz (özellikle göz bölgesi)

Nedenleri ve belirtileri: Öğlen yediğiniz yemeğin içeriğinde neler vardı? Yediğiniz yemek tuzlu bir atıştırmalık, fast food ya da bir konserve yiyeceği miydi? Eğer cevabınız evetse yüzünüz şiş bir şekilde uyanmanıza şaşırmamak gerekir.

Nasıl baş edersiniz: Bu durum zaman içerisinde kendiliğinden geçecektir. Böyle bir durumu yeniden yaşamak istemiyorsanız tükettiğiniz yiyeceklerdeki tuz ve koruyucuların oranının az olmasına dikkat edin.

Şişmiş ve ağrıyan bacaklar

Nedenleri ve belirtileri: Bacaklarınızdaki damarlar daha mı büyük görünüyor? Ten renginiz mi değişti? Kızarıklık ve kaşıntınız mı var?

Bütün bunlar damar problemlerinin belirtileri olabilir. Bazı nedenlerden dolayı damarlarınız olması gerektiği gibi çalışmıyor olabilir ya da kanınızda pıhtılaşma olabilir.

Nasıl baş edersiniz: Mutlaka doktorunuza danışın. İlaç almaya başlayabilirsiniz ya da ameliyat olmanız gerekebilir. Doktorların tavsiyelerini düzenli bir şekilde uygulayın ve bacaklarınızı iyice dinlendirdiğinizden emin olun.

İyi kalite bir varis çorabı giymek de size yardımcı olabilir.

Ödeme neden olabilecek diğer yaygın nedenler

• Hamilelik
  • Kullanılan ilaçların yan etkisi

• Kanser dahil olmak üzere akciğerlerde ya da diğer organlarda meydana gelen hastalıklar
  • Uçakla seyahat
  • Dengesiz beslenme

Unutmamanız gereken şey vücuttaki ödemin çıkmasında belirli bir neden yoksa ya da ağrı, kızarıklık, kaşıntı ya da ateş gibi diğer semptomlarla birlikte ödem ortaya çıktıysa, vücudunuzdaki ödemi tehlikeli varsaymalısınız.

Ödemle başa çıkmak için uymanız gereken kurallar

• Yemek yeme alışkanlığınızı daha sağlıklı bir hale getirin ve yediğiniz yiyeceklerdeki tuz oranını azaltın. Buna ek olarak öğünlerinizde kuru yemiş, muz, avokado, turunçgiller ve yeşil sebze tüketmeye çalışın.
  • Uzun bir günden sonra ayaklarınızı yukarıya kaldırın.
  • Ödeminiz olağan dışıysa ya da ağrı, kızarıklık, kaşıntı ya da ateş gibi diğer semptomlarla birlikte ödem ortaya çıktıysa mutlaka bir doktora gidin.
  • Eğer doktorunuz size ilaç verdiyse bu ilaçları ihmal etmeden kullanın ve doktorun size verdiği talimatları eksiksiz yerine getirin.
  • Varis çorabı kullanmayı düşünmeden önce mutlaka doktorunuza danışın.

Bilge Cafe ekibi olarak sizlerin sağlıklı ve güzel kalmanızı temenni ediyoruz. Daha önce hiç vücudunuzda ödem oluştu mu ve oluştuysa bununla nasıl baş ettiniz? Aşağıda bulunan yorumlar kısmında bizimle paylaşmayı unutmayın!