Öksürük Nasıl Geçer

Cemiyetimizde bir çoğumuzun bir hastalık olarak bile görmediği, muhtemel sık sık karşımıza çıkan semptom ve tepkinlerden bir tanesi de öksürük ya da öteki bir adı ile öksürmek…

Özellikle de ufak yaşta ki fertlerde sık sık karşımıza çıkan bu tepkin bazen şahsı, hastayı rahatsız etmeyecek seviyede, ara sıra ve hafif biçimde seyir eder iken, bazen de hastayı çok rahatsız edecek biçimde son derece şiddetli ve sık sık görülür, özellikle de geceleri şahsı yakalayan, çoğalan bu öksürük hastayı yattırmayacak, uykudan uyandıracak derece de rahatsızlık verebilir.

Peki, ne yapmalı ne etmeli de bu öksürüğü geçirmeli? Öksürük nasıl geçer, En azından başa çıkmayı bilip, rahatsızlığı en aza indirmeli?

Tabii ki de büyüyen dünyamızda ve büyüyen tıp dünyasında her hastalığın her tasanın bir devası bir ilacı var, son derece ileri seviyede ki hastalıkların ilacı olur da öksürüğün ilacı olmaz mı hiç. Hem de suratlarca var.

Ancak özellikle de ufak çocuklarda ilaç kullanımı pek de öneri edilmiyor, ayrıca çocukların da yanı sıra, anne adaylarında başka bir deyişle gebelerde de ilaç kullanımı pek de onaylanan bir tavır değil.

Zaten değil bu bireylerde, her fert evvel natürel usullere müracaat etmeli, zira ilaçlar bedenimizin bir yerini tamir eder iken öteki bir yeri bozuyor.

İşte öksürüğü geçirecek hem natürel hem de lezzetli bir tanım ;

Kuru inciri 4, 5 parçaya kesin ve cezvenin içine atın, cezveye süt ilave edin ve 10 dakika kadar kaynatın. Hafif ılıyan sütü öksüren şahsa içirin, öksürüğün yumuşadığını, boğazlarınıza rahatladığını sezeceksiniz.