Reflü ilaçları belleğe hasarlı mı?

Mide asidini baskılayan ilaçların uzun müddet alınmasının unutkanlık, böbrek yetmezliği ve kemik erimesine yol açtığı iddia ediliyor.

Ziyneti Kocabıyık

Mide asidini eksilten ilaçların uzun müddet kullanılmasının bunamaya neden olabileceği bildirildi. Medistate Sağlık Kurumu Genel Cerrahi Uzmanı Prof. Dr. Emin Ersoy, reflü rehabilitasyonunda kullanılan mide asidini eksilten ilaçların çok uzun müddet alınmasının bunama, böbrek yetmezliği ve bayanlarda kemik erimesine neden olabileceği mevzusunda ikaz etti.  Reflü hastalığı veya öbür hastalıklar için kullanılan, mide asidini tamamen ortadan kaldıran ilaçların kulaktan dolma bilgilerle ve hekime danışmadan uzun müddet kullanılmaması gerektiğini söyleyen Prof. Dr. Ersoy  “JAMA adlı bilimsel bir mecmuada 2016 senesinde yayınlanan çok ehemmiyetli bir araştırma neticesine göre mide asidini bloke eden bu ilaçların uzun müddet kullanıldıklarında bayanlarda osteoporoz, her iki türde de demans dediğimiz bunama hastalığı ve böbrek yetmezliklerine yol açıyor. Bu ilaçların endoskopi ile midedeki rahatsızlığın nedeni tespit edilmeden çok uzun zamanlarla kullanılmasını istemiyoruz” dedi.

Reflü hastalığının mide asidinin ve  mide içeriğinin yemek borusuna kaçması anlamına geldiğini belirten Prof. Dr. Ersoy, sıhhatli insanların da ayda 1 kere reflü yaşadığını ancak bunun hastalık kategorisine girmediğine söyledi. Prof. Dr. Ersoy, stresin reflüyü tetiklediğini belirterek stres etkeninin ortadan kaldırılmasının rehabilitasyonda ehemmiyetli faydalar sağladığını da anlattı. İSTANBUL DHA