“Şeker hastaları insülini rafa kaldırabilir”

Op. Dr. Kerim Hoş, “Tip 2 şeker hastalarını laparastik kapalı usulle metabolik cerrahi olarak rehabilitasyon edebiliriz” dedi.

Obezite ve Metobolik Cerrahi Kısmı Uzmanı Op. Dr. Kerim Hoş, tip 2 şeker hastalarının insülin ve ilaç çilesini tamamlayacak metobolik cerrahi usulü hakkında ehemmiyetli bilgiler paylaştı.

Laparaskopik kapalı usulle metabolik cerrahi olarak rehabilitasyon uygulayan Hoş, hastaların bu yolla hem zayıflandığını hem de insülin ve ilaç kullanmadan sıhhatli kalabileceklerini belirtti.

Dr. Kerim Hoş’e göre uygun hastalar operasyon sonrasında insülin ve ilaçlardan kurtuluyor. İlaçlardan kurtulma süreci çoğu hastada operasyondan sonra 3-5 gün içerisinde olurken, bazı hastalarda bu, 1 hafta veya 3-4 haftayı bulabiliyor. İyi seçilen hastalar insülin ve ilaçlarına vazgeçebiliyor.

“ŞEKER HASTALIĞINI METABOLİK OLARAK CERRAHİ REHABİLİTASYON EDEBİLİRİZ”

Metabolik cerrahi ehemmiyetli bir mevzu olduğunu aktaran Hoş, “Metabolik cerrahinin tasviri tüm metabolik hastalıkların cerrahisi anlamı taşıyor. Günlük pratikte ki anlamı şeker hastalığının cerrahi rehabilitasyonu anlamı taşıyor. İnsanlar hep soruyorlar, şeker hastalığının cerrahi rehabilitasyonu olası mı? Uygun hastalarda şeker hastalığını metabolik olarak cerrahi rehabilitasyon edebiliriz” biçiminde konuştu.

Şeker hastalığında cerrahi rehabilitasyon da hasta tercihinin kesinlikle iyi yapılması gerektiğinin altını çizen Hoş, “Galibiyet tamamen hasta tercihine bağlı diyebilirim. Birinci hastanın özelliği Tip 2 şeker hastası olacak.

Yani şu anlama geliyor. Şahsın hala bedeninde insülin üreten hücreler var ise iyi neticeler alabiliriz. İkincisi Tip 2 şeker hastası olsa dahi hala insülin ambarları yerinde olan ve üretebilen, pankreasa sahip olan hastalar fayda görecekler.

Tip 1 şeker hastaları bu rehabilitasyondan yararlanamayacaktır. Zira onlarda kesinlikle dışarıdan insülin almak zorundalar ve pankreasta ki insülin yapımı yok denecek kadar azdır ya da yapım yoktur” biçiminde konuştu.

Kerim Hoş, genelde obezite operasyonları da dahil olmak üzere bu gruptaki operasyonların20 ile 65 yaş arasında yapılabileceğine dikkat çekti. Hoş, 65 yaş ve üzeri insanların operasyon olmasında bir mahzur bulunmuyorsa rehabilitasyonun uygulanabileceğini aktardı.

Bu usulde emelin şeker hastalığının bedende yol açtığı kötü ve negatif neticeleri hakimiyet altına almak olduğunu aktaran Hoş, “Operasyon sonrasında bizim yaptığımız cerrahilerde daha evvelden ilaç rehabilitasyonları, egzersizleri, perhizini, insülin ilacı kullanmış ama şeker oranını hakimiyet altına alamayan şahıslara uyguladığımız operasyonlardır. Emel şeker hastalığının bedende yol açtığı kötü negatif neticeleri hakimiyet altına aldığımız operasyonlardır.

Bir Hayli şeker hastasında böbrek problemleri, görme kayıpları, asap uçlarında iltihaplanma vardır. Şayet biz şeker hastalarında şekeri hakimiyet altına alabilirsek, hastayı böbrek yetmezliğinde, kalp ile yaşayacağı problemlerden, görme kaybına gözetebiliriz. Esasta operasyonun yararı budur.

Bütün rehabilitasyonları uygulamış galibiyet alamamış hastalar için operasyon yüzde 90 üzerinde galibiyet oranıyla kan şekerini hakimiyet altına alabilmektedir. Her hasta için değil uygun hastalanması gerekmektedir” diye konuştu.

“HASTA HEM KİLO VERİYOR HEM DE ŞEKERİ HAKİMİYET ALTINA ALINIYOR”

Operasyon neticesinde hastaya pozitif katkı sağladığın ı söyleyen Hoş, insülin mukavemetinin ortadan kalktığını ve yapamadığı perhizin yaptırıldığını aktardı.

OPERASYONLAR NASIL YAPILIYOR?

Operasyonlar hakkında bilgi veren Hoş, “Operasyonlar tamamen kapalı yapılıyor. Daha Öncekinden yapılan büyük cerrahiler ve kesikler ile yapılan operasyonlar değil. Endoskopik olarak 3-5 tane delikten girilecek yapılan operasyonlar bunlar.

Hastamızı operasyondan 4 saat sonra kaldırıp dolaştırabiliyoruz. Bir gün sonrada akışkan yiyecekler ile beslemeye başlıyoruz. Hasta ağır iş yapmamak kaydıyla 1 hafta sonra kendi işini yapabilir hale geliyor. Operasyon büyük kesiler ile yapılmadığı için daha erken sosyal hayata katılım sağlanıyor” söylemesinde bulundu.

EBEDÎ YEME HÜRLÜĞÜ YOK

Hoş, işlem sonrası ebedî bir yeme serbestliğinin bulunmadığını ancak perhize verilen ehemmiyetin kısmi olarak ortadan kalktığını dile getirdi. Operasyon olan hastanın yeme içme alışkanlığının değiştiğini dile getiren Hoş, “Bu operasyon sonrasında operasyonlar yemeğe bakış açısı değişiyor. Zira ince bağırsaktaki hormonlar aktive olunca yeme güdüsünde değişiyor.

Çok hoşlandığı şeylerden uzaklaşabiliyor, veya çok erken doygunluk elde edebiliyor. Ekmeğe, pirince , karbonhidrata bakışına değişiyor. Ebedî yeme hürlüğü yok ama operasyon evveli kısıtlı ölçüde yeme gidişatından daha iyi bir vaziyete geçmiş oluyor.

Hastaları kesin bir perhiz ile taburcu etmiyoruz. 2 ay perhiz listesi veriyoruz ama şahsı Özgür bırakıyoruz.Örnek vermek gerekirse bir oturmaya bir porsiyon veya yarım kilo baklava yiyen şeker hastası bu operasyon ile bir baklava yediğinde kendine yettiği düşünüyor. Doygunluk hissi veriyor” biçiminde konuştu.

TÜRKİYE’DE SIHHAT TURİZMİNİ DE POZİTİF ETKİLİYOR

Op. Dr. Kerim Hoş, bu usulü kullanmak için yalnızca yurt içi değil yurt dışından da hastaların arz gösterdiğini belirtti. Operasyonu hakikatleştirdiği Samsun şehrine dünyanın bir hayli yerinden hasta geldiğini söyleyen Hoş, “Hastalarımız hoşnut, bir hasta sonrasında geri dönüşü 2-3 hasta ile bize geliyorlar.

Samsun Türkiye’de sıhhat turizmde ehemmiyetli bir merkez haline geldi. İspanya, Almanya, Kosova, Makedonya’dan bir hayli hastalarımız var. Hastalar yüksek şeker oranlarıyla gelip, hem ilaçlarından kurtulmuş hem de kilolarından kurtulmuş halde hakimiyete geri geliyorlar. Bu bizi aşırısıyla hoşnut ediyor. İnsanların sıhhatli hayatına katkı sağladıysak bu bizim için çok büyük bir mutluluktur” dedi.

Kaynak: NTV SIHHAT