Kapat

Şeker Hastalığı Sınırı Kaçtır?

Anasayfa Hastalıklar Şeker Hastalığı Sınırı Kaçtır?

TURGUT ORDU İçerik Yöneticisi

40 yaşını aşmış olan kişiler şeker hastalığı olup olmadığını anlamak için mutlaka şeker seviyelerini ölçtürmeleri gerekmektedir.

Şeker hastalığının birçok belirtisi olmasına rağmen bazı kişilerde şeker hastalığı belirti vermemektedir. Şeker hastalığının sınırı açlık şeker ölçümü ve tokluk şeker ölçümü olarak yapılır.

Açlık şeker ölçümü çocuklar ve yetişkinlerde 70 – 110 arası olmalı tokluk şeker seviyesi ise 140 seviyelerinde olmalıdır. Bu normal şeker seviyelerini gösteren bir tablodur. Fakat şeker hastası olduğuna kanaat getirmek için doktorlar tarafından yapılan kan tahlillerinde şeker seviyesi açlık 126 tokluk ise 200 civarını geçmelidir.

Şeker Hastalığının Bilinmeyen Belirtileri

Tip 2 diyabet aslında başlamadan çok önce kanda şeker seviyesi oynamaya başlar. Bazı kişilerde çok uzun zaman başlamasına rağmen çok sonra şeker ölçümleri belli olur. Hareketsiz kişilerde ve kilolu olan kişilerde normal kişilere göre şeker hastalığının görülme olasılığı çok fazladır.

Şeker hastalığı daha başlamadan bir müddet önce vücut bazı hareketlerle şeker hastalığının alarmını vermektedir. Şeker seviyesi düşük gibi görünse de aslında bazı kişilerde şeker hastalığı nüksetme riski için 3 aylık şeker denilen HBC 1 c değerlerine bakılmalıdır. HBC 1 c değerleri şeker seviyesi ölçülen kişinin 3 aylık şeker yükselme ve düşme oranını ölçmek için yapılmaktadır. Bu ölçüm normal çıkan kişilerde şeker hastalığı riski bulunmamaktadır. Eğer değerler olması gerekenin üzerinde çıkarsa o zaman şeker hastalığı riski bulunuyor demektir.

Görmede Bulanıklık

Şeker hastalığı başlamadan bir müddet önce kişide başta ağrı ve gözlerde bulanıklık oluşur. Gözlerde bulanıklık olan herkeste şeker hastalığı olacak diye bir şey olmasa da gözlerinde hiçbir rahatsızlık olmadan gözleri kararan ve bulanıklaşan kişilerin mutlaka şeker ölçümü yaptırması gerekmektedir.

Şeker seviye düşüklüğü ve şeker hastalığının bir çok çeşidi bulunmaktadır. Kişiden kişiye değişen şeker hastalığı belirtileri bir hastada çok fazla susamaya sebep olurken diğer şeker hastasında hiçbir şekilde susama görülmeyebilir. Şeker hastalığı kendi kendine teşhis edilebilen bir rahatsızlık değildir. Mutlaka doktor kontrolünde bulunarak ve şeker hastalığı teşhisinde kullanılan tetkikler yapılarak şeker teşhisi konulmalıdır.

Emoji İle Tepki Ver