Şeker Hastalığı Hududu Kaçtır?

40 yaşını aşmış olan bireyler şeker hastalığı olup olmadığını kavramak için kesinlikle şeker seviyelerini ölçtürmeleri gerekmektedir.

Şeker hastalığının bir hayli bulgusu olmasına karşın bazı bireylerde şeker hastalığı bulgu vermemektedir. Şeker hastalığının hududu açlık şeker ölçümü ve tokluk şeker ölçümü olarak yapılır.

Açlık şeker ölçümü çocuklar ve erişkinlerde 70 – 110 arası olmalı tokluk şeker seviyesi ise 140 seviyelerinde olmalıdır.

Bu sıradan şeker seviyelerini gösteren bir tablodur. Fakat şeker hastası olduğuna kanı getirmek için hekimler tarafından yapılan kan analizlerinde şeker seviyesi açlık 126 tokluk ise 200 ortamını geçmelidir.

Şeker Hastalığının Bilinmeyen Belirtileri

Tip 2 diyabet gerçeğinde başlamadan çok evvel kanda şeker seviyesi oynamaya başlar. Bazı bireylerde çok uzun zaman başlamasına karşın çok sonra şeker ölçümleri emin olur.

Hareketsiz bireylerde ve kilolu olan bireylerde sıradan şahıslara göre şeker hastalığının görülme ihtimali çok fazladır.
Şeker hastalığı daha başlamadan bir vakit evvel beden bazı hareketlerle şeker hastalığının alarmını vermektedir.

Şeker seviyesi düşük gibi görünse de gerçeğinde bazı bireylerde şeker hastalığı nüksetme tehlikeyi için 3 aylık şeker denilen HBC 1 c bedellerine bakılmalıdır. HBC 1 c kıymetleri şeker seviyesi ölçülen bireyin 3 aylık şeker yükselme ve düşme oranını ölçmek için yapılmaktadır. Bu ölçüm sıradan çıkan bireylerde şeker hastalığı tehlikeyi bulunmamaktadır. Şayet kıymetler olması gerekenin üzerinde çıkarsa o zaman şeker hastalığı tehlikeyi bulunuyor demektir.

Görmede Bulanıklık

Şeker hastalığı başlamadan bir vakit evvel şahısta başta sızı ve gözlerde fluluk oluşur. Gözlerde fluluk olan herkeste şeker hastalığı olacak diye bir şey olmasa da gözlerinde hiçbir rahatsızlık olmadan gözleri kararan ve flulaşan şahısların kesinlikle şeker ölçümü yaptırması gerekmektedir.

Şeker seviye düşüklüğü ve şeker hastalığının bir çok çeşidi bulunmaktadır. Şahıstan şahsa değişen şeker hastalığı bulguları bir hastada çok fazla susamaya neden olurken değişik şeker hastasında hiçbir biçimde susama görülmeyebilir.

Şeker hastalığı kendiliğindene teşhis edilebilen bir rahatsızlık değildir. Kesinlikle hekim hakimiyetinde bulunarak ve şeker hastalığı teşhisinde kullanılan muayeneler yapılarak şeker teşhisi konulmalıdır.