Şeker Hastası Olup Olmadığınızı Nasıl Anlarsınız

Saklı Şeker Nasıl Anlaşılır?

Yapılan bilimsel araştırmalar göstermiştir ki; şeker seviyeleri sıradan seviyede hakimiyet altında yakalanan diyabet hastalarında kumpaslı hakimiyet edilmeyen gruba göre:

Göz hastalıkları % 80 Kalp ve damar dolaşım sistemi hastalıkları % 60 Böbrek problemleri % 60 oranında daha az görülmüştür.

Şeker hastalarının hayatlarını sıhhatli bir biçimde sürdürebilmeleri için hastalıkla gayret usullerini iyi öğrenmeleri gerekmektedir .Gelişmiş şeker ölçüm aygıtlarıyla bu gün kandaki şeker seviyesini ölçmek hakimiyet altında yakalamak ve kullanılacak ilaç ve insülin dozajını ayarlamak kolaylaşmıştır.

Diyabet Nedir?

Diabetes Mellitus şeker hastalığı insan bedeninin gereksinimini karşılayacak kadar insülin üretilememesi ya da üretilen insülinin yeterince tesir göstermemesinden dolayı ortaya çıkan bir metabolizma bozukluğudur .Son yapılan araştırmalara göre yaşadığımız cemiyetin takribî % 6sı şeker hastasıdır.Sıradan koşullarda yediğimiz gıdalar sindirim sırasında bedenin lüzumu olan şekere dönüşür ve kana karışır. Kanda şeker ölçüsünün yükselmesiyle pankreas denilen uzvumuzdan insülin kan dolaşımına verilir.

İnsülin hormonu sayesinde kanda gezen şeker bedenimizdeki hücrelere alınarak kullanılır ve bedenin lüzumu olan enerji üretilir. Şeker hastalarında ise yeterli ölçüde insülin hormonu salgılanamadığı için kanda hür gezen şekeri hücreler enerji için kullanamaz. Şekersizlikten enerji üretmek için yağları ve proteinleri yakar. Bu gidişat kanda KETON ölçüsünün çoğalmasına neden olur. Kanda keton ölçüsünün çoğalması ciddi sıhhat problemlerinin çıkmasına neden olur.

Şeker Hastası Olduğumu Nasıl Anlarım?

Alttaki bulguların tamamı veya bir kısmı sizde görülüyorsa hiç müddet kaybetmeden hekiminize müracaat etmeniz gerekebilir kan şekeri yüksek olan bireylerde:

• Ağız kuruluğu ve çok su içme,
  • Çok idrara çıkma,
  • Açlık hissinin aşırılaşması ve çok yemek yeme,
  • Halsizlik,
  • Zayıflama,
  • Flu görme,
  • Ciltteki yaraların veya kesiklerin yavaş iyileşmesi gibi bulgular görülmektedir.

Eğer ailenizde şeker hastası varsa bu hastalığa tutulma tehlikeniz daha fazla görülmektedir.