Sinüzite En Doğal Çözüm

Grip ve nezleden sonra kışı en çok seven hastalıkların başında gelen sinüzit; baş ağrısı, burun tıkanıklığı, geniz akıntısı gibi pek çok sorunu da beraberinde getiriyor. Burun ve göz çevresindeki kemiklerin içindeki boşlukların iltihaplanmasıyla sinüzitin oluştuğunu söyleyen uzmanlar sinüzite karşı şunları öneriyor;

ZENCEFİL ÇAYI

Sinüzit nedeniyle oluşan baş ağrılarında zencefil çayı ağrıyı azaltmada etkilidir. Zencefil kökünü bir demlikte kaynatın, 15 dakika sonra için. Başınız ağrıdığı dönemlerde günde 2 bardaktüketebilirsiniz.

ÜZÜM

Üzümde iltihap önleyici biyoflavonoidler içerir. Bu nedenle günde 1 avuç üzüm sinüzite iyi gelir.

TARÇIN

Tarçın

Kekik, karanfil, tarçın sinüzit iltihaplarının ve buna bağlı ağrıların azalmasında etkilidir.

KEKİK ÇAYI

Kekik çayı içebilirsiniz, içtiğiniz suyun içerisine bir dal yeşil karanfil koyabilirsiniz.

KARABAŞ OTU

Antibakteriyel özelliğe sahiptir. Sarımsak, yeşil ve ginseng çayını da içebilirsiniz.

ZEYTİN

Zeytin yaprağı çayı da sinüzit ağrılarında etkilidir.

ELMA SİRKESİ

Bağışıklık sistemini güçlendiren elma sirkesi, aynı zamanda sinüzit tedavisinde de kullanılır. Bir bardak suya birkaç kaşık elma sirkesi karıştırarak tüketin.

KİVİ

C Vitamini için bolca taze sebze-meyve yiyin. Meyvelerin sadece suyunu içmektense yemeyi tercih edin. Kivi, mandalina ve portakal tüketin.

YOĞURT

Besinle alınan çinko da önemli bir bağışıklık artırıcıdır ve antienflamatuvar (iltihabı azaltarak ağrı kesici) özelliği olabilir. Deniz ürünleri, et, tavuk, süt, yoğurt, fasulye, fıstıklar ve tam tahıllar tüketin.