Sivrisinek Isırığına İyi gelen En Natürel Yöntem

Sivrisineğin ısırdığı yerde yanma hissi, kızarıklık, kaşıntı ve şişlik olabilmektedir. Bu belirtiler genellikle 1-2 gün sürebilmektedir. Sivrisinek ısırıklarında yerel cilt tepkinlerine müteveccih antihistaminik kremler sürülebilir. Çocuk Sıhhati ve Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. İsmail Yıldız, tekliflerde bulundu…

Su birikintileri, çöp kokuları ve sulak alanlar sivrisinek varlığını çoğaldırır. Sivrisinekler insanlardan ve hayvanlardan kan emdikleri için ciddi hastalıklara, bazen salgınlara ve en kolay haliyle ısırmaya bağlı cilt tepkinlerine neden olabilirler.

Çocuk Sıhhati ve Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. İsmail Yıldız, Tekliflerde Bulundu

Arı, Haşere ve Sivrisinek Sokmalarına Karşı Alınması Gereken Temkinler

Sivrisinekten korunmak için lavanta, kekik, nane, tarçın ve sarımsak gibi bir hayli nebattan faydalanılmıştır. Misalin; lavanta yağı kullanılması sivrisineklerin bedene yanaşmasını önlemektedir.

Sokma sonrası hemen bir sıhhat kuruluşuna müracaat etilerek, uzman dayanağı alınmalıdır.

Koruyucu temkinler zorunludur. Bahçede veya yeşil bir alanda zaman geçirilecekse uzun çorap ve kesinlikle kundura giyilmelidir.

Evin etrafında bulunan arı kovanları kaldırılmalı veya yıkım edilmelidir. Şekerli ve sarih yiyeceklere yaban arıları gelebileceğinden bunlar kapalı olarak saklanmalıdır.

Arı alerjisi olan çocuklara parlak ve çiçekli elbiseler giydirilmemelidir. Haşere alerjilerinin rehabilitasyonunda öncelikle haşerenin iğnesi tende kalmışsa, zehir kesesi bunalmadan çıkarılmalıdır.